• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Senaste innehållet av Magna

  1. Magna

    Nyhet Nu startar Kvantuminvasionen!!

    Jag gillar QI, men man borde kunna sätta stopp-tecken på en nod, precis som i BG, för att indikera att ingen ska köra där. Även om vi visserligen har en tråd för att annonsera sådant, blir det tydligare om man också kan markera på kartan.
  2. Magna

    Nyhet Motståndarens utmaning

    Informationen var tydlig då, även om premiären inte kunde genomföras som planerat. Jag skullle säga att det är mer otydligt nu. I den nya informationen i första inlägget står det att utmaningen startar samtidigt som imperieexpeditionen (dvs kl 08.00), men antar att 8.30 är starttiden som gäller.
  3. Magna

    Nyhet Motståndarens utmaning

    Jag var på väg att ställa samma fråga fast tvärtom. Det vill säga att jag inte hittat det i appen. Så om du inte hittat det via datorn heller låter det som att funktionen inte är släppt riktigt än.
  4. Magna

    Event Halloween-eventet 2023

    Detta är ett av mina favoritevent hittills. Både kul och bra priser! :) Och tar inte överdrivet mycket tid per dag när man förstår mekaniken, helt flexibelt när man gör det under dagen och välbalanserat för f2p. Alla aspekter av event (och till viss del spelet) jag saknat ett tag, men som...
  5. Magna

    Imperieranking

    Rent tekniskt går ligapoäng först och sedan vinst i ISF, men det förändrar inte den missvisande effekten som beskrivs de perioder imperiet som lyckas vinna platina ibland är i diamant och rankas före de som konstant kommer 2a eller 3a i Dia A
  6. Magna

    Nyhet Imperieslagfältet uppdateras!

    @River Styx Såhär står det om nya ledartavlan: "För det första kommer den att baseras på Ligapoängen som ditt imperium för närvarande har, för det andra på antalet segrar i det aktuella mästerskapet, för det tredje på totala Segerpoängen som samlats in i det nuvarande mästerskapet och till...
  7. Magna

    Nyhet Imperieslagfältet uppdateras!

    Jag håller med analysen. Det är på sitt vis bra att det finns fler byggnader att välja på än belägringsläger så man kan styra varukostnaden lite, men eftersom de nya byggnaderna samtidigt ökar antalet strider leder det som Em säger till att hela slagfältet blir tråkigt i diamantligan och en...
  8. Magna

    Forumtävling JULI - Hitta Innobert

    Orange :)
  9. Magna

    Nyhet Staplade enheter är här!!

    Jag uppskattar också de staplade enheterna mycket. Men ett annat förbättringsförslag för att inte de skadade enheterna ska vara ivägen för de friska är en knapp eller liknande för att helt dölja skadade enheter.
  10. Magna

    Forumets sommartävling

    Fråga: Vilken veckodag är den första dagen i November? Svar: Tisdag P.S Tar för givet att ni menar i år
  11. Magna

    Nyhet Videoannonser kommer till Forge Mobil

    Håller med att detta med annonser är en dålig idé från första början. En av anledningarna till att jag fastnade för FoE från första början var just att det var reklamfritt. Vidare är detta också framförallt orättvist när det kommer till att bara mobilspelare kan få annonser och inte...
  12. Magna

    Försvunnen slottsbonus

    Vet att för det som fortfarande testas är det ingen idé att jämföra, nej. Däremot händer det ibland att något är en bugg både på beta och live som i detta fall. Men det viktiga är att utvecklarna nu vet om att buggen finns. Så du har rätt i att nu är det bara att vänta på att detta blir löst
  13. Magna

    Försvunnen slottsbonus

    Tack för din hjälp! :) Buggen är dock redan rapporterad till utvecklarna via beta. Men den skulle varit på samma ställe du tog bild. Det fanns två för attack och en för försvar på nivå 13 - 15...
  14. Magna

    Försvunnen slottsbonus

    Samma problem på både mobil och dator för övrigt. Även efter ominstallation av appen.
  15. Magna

    Försvunnen slottsbonus

    Inte den attackbonusen som är problemet. På nivå 14 och 15 ser du att den ökar i %. Men såg också att jag råkat skriva lite fel beskrivning av den i mitt förra meddelande, även om jag ändrat nu. Svårt att ta ett skärmklipp på något som försvunnit, men den bonus som saknas hade samma symbol...
Topp