• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

slutat spelat

Altus

Ny medlem
Hejsan Alla!
En fråga, vet någon hur det fungerar om en spelare har varit inaktiv i 3 månader och inte
har loggat in alls? Vad hände med Fp som man har lagt på hens MBer går dom förlorat ifall
spelaren blir utkastad från spelet?
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej Altus!
De FP som man lägger på någons MB går inte att ändra. Även om hen slutar att spela.
Lite grann som i kortspel med regeln "Lagt kort ligger".

mvh/River
 

Malina

Aktiv medlem
När någon jag har fp hos slutar spela, och personen ifråga inte tänkt sig för och vänt sina byggnader innan, så brukar jag be folk som är vänner/grannar med vederbörande att bidra med fp till byggnaden så att den vänds. Man får troligtvis räkna med förlust, men en förlust på säg 50-100 fp är nog bättre än att aldrig få tillbaka 500 tex.
 

Hangbjorken

Ny medlem
Jag undrar mer hur det går med att rensa bort inaktiva spelare?
Jag har spelare jag har fp hos som varit inaktiva i flera år på D servern. Då jag befann mig i de lägsta erorna.
Ex. Sunnysummer1608 - 42624 poäng och 115 strider. Kollade foestats som slutade uppdateras för 3 år sedan och gissa! 42624 poäng och 115 strider då med
Ett annat exempel är min andra stad jag råkade starta av misstag vid inloggning en gång för länge sedan.
Efter irriterat kört igenom alla steg i guidningen (då det inte går att avbryta) har jag därefter aldrig ens loggat in där.
Jag borde definitivt blivit raderad på den servern

Hoppas det är fel i rensning och inte Inno som vill frisera antalet spelare mot marknaden.

Mvh
Hangbjorken
 

HultNisse

Medlem
Detta kanske redan är implementerat.

Det vore bra om hänsyn tas till inaktivitet när systemet utser grannar.
 

River Styx

CM
Community Manager
Hur lång tid det tar innan ett konto slutligen raderas helt kan variera stort beroende på hur spelkontot ser ut. Det finns flera faktorer som spelar in så det finns tyvärr inget rakt svar.
Det är ju heller inte aktiviteten i din stad som avgör om kontot ska raderas. Det finns många som loggar in efter ett halvår "bara för att kolla" av ren nyfikenhet - men spelar inte. Dessa kommer ju tolkas som "aktiva" eftersom de har loggat in.

Vad gäller inaktiva spelare generellt så plockas de bort från grannarlistan efter ca 1 månad (dvs, om de inte loggat in på ca en månad).
 

Hangbjorken

Ny medlem
Hur lång tid det tar innan ett konto slutligen raderas helt kan variera stort beroende på hur spelkontot ser ut. Det finns flera faktorer som spelar in så det finns tyvärr inget rakt svar.
Det är ju heller inte aktiviteten i din stad som avgör om kontot ska raderas. Det finns många som loggar in efter ett halvår "bara för att kolla" av ren nyfikenhet - men spelar inte. Dessa kommer ju tolkas som "aktiva" eftersom de har loggat in.

Vad gäller inaktiva spelare generellt så plockas de bort från grannarlistan efter ca 1 månad (dvs, om de inte loggat in på ca en månad).
Förstår att man inte kan radera ett konto om en spelare är aktiv på en server men inaktiv på en/flera andra.
Det jag efterfrågar att inaktiva städer borde raderas, inte kontot.
Är man aktiv på en server men inte varit inloggad på X dagar på en annan så borde den staden raderas.
Många startar städer på alla servrar men ger upp dem en efter en och de förblir spökstäder.
 

River Styx

CM
Community Manager
Förstår att man inte kan radera ett konto om en spelare är aktiv på en server men inaktiv på en/flera andra.
Det jag efterfrågar att inaktiva städer borde raderas, inte kontot.
Är man aktiv på en server men inte varit inloggad på X dagar på en annan så borde den staden raderas.
Många startar städer på alla servrar men ger upp dem en efter en och de förblir spökstäder.
Ser att jag har missat att svara på detta, Ber om ursäkt för det!
Visst raderas endast världar också. Men inte efter en vecka. Om man åker på semester i 2 veckor så blir man ju inte glad över att se sin stad raderad när man kommer hem... :-/
De som startar i alla världar, men väljer att bara fortsätta i utvalda, får de inaktiva världarna raderade om de inte öppnar dem.
 
Topp