• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Aztecaltare! (skämtsamt förslag med reellt problem)

Fonzo

Medlem
Då nutidens diverse olika småbyggnader har givit en rejäl populationsökning i staden, så har detta blivit ett problem. Jag har uteliggare i min stad. Det bor 1500 personer i en buske med blodliljor (samtidigt som dödskallegrottan är tom, där vi alla vet att en stolle i blå pyjamas flänger omkring), 10 k som ränner runt och gör keltiska glas varenda dag (inte nog med att de gör glas, de bor där också!), 6000 människor som bor i ETT träd (det måste verkligen vara en jätte om alla ska kunna hänga runt som schimpanser i den och fortfarande inte göra trädkramarna glada) och 55 k som badar i min fridfulla flamingosjö (att flamingos överhuvudtaget har plats i sjön är ett under!)! Ovanpå detta så har jag gyroshak och cidergårdar som inte alls gör folk lyckligare (kräsna dagdrivare är de tydligen, då vem blir inte glad av sprit och mat?). Det är dags för lite ordning! Inför ett Aztecaltare, så att jag kan se till att mina 740 k dagdrivare kommer till nytta som offer till Tonatiuh så att mina verksamma medborgare kan få ständigt solsken i sin stad :)

Som tillägg till mitt förslag om Aztecaltare föreslår jag en liten tävling. Kan forummedlemmarna hitta fler absurda boningar där det är fysiskt omöjligt att peta in människor. Tror blodliljorna är svårslagen, men det kanske finns andra jag missat?
 
Senast ändrad:

Fonzo

Medlem
Vi ska absolut fundera på saken! :-D
Åtminstone jaga ut uteliggarna som ligger och trynar i mina blodliljor! Fasiken, skaffa ett hus människor istället för ett rackarns blomsterstånd (för er hortonomer därute så är detta inte ens en buske, utan endast en liten tanig lilja, inte ens särskilt stor utan en maxhöjd på 1,2 m) att sova i. Dock måste dessa uteliggare vara ganska tekniskt kunniga, för att skaffa det extradimensionella planet för att kunna klämma in sig 1500 pers i ett blomsterstånd! Aha, de måste sett Downsizing! (ganska kackig film med Marky Mark, efter att han slutade med the Funky Bunch)

PS Jag kräver även att Dödskallegrottan bidrar med 1 invånare (möjligen 2, om man skall slänga in en liten fet bandar med suspekt kjol)
 
Topp