• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vinterevenemang 2015

voxscientia

Medlem
winter_logo_2015.png

Kungar och drottningar,

Vintern är på väg! På torsdag den 26:e november kommer Snömannen Frosty tillbaka till ditt kungarike, och han har med sig nya uppdrag för vintersäsongen.

Varje dag under eventet kommer erbjuda en ny utmaning som du kan slutföra i utbyte mot våran säsongsvaluta - Vinterstjärnor! Samla så många du kan, därför du kommer använda stjärnorna för att öppna presenter i vårt vinterfönster.

Och denna gång så kommer även den frysande vinden att kyla ner dina mobila enheter! Eventet kommer också bli tillgängligt på de flesta mobila enheter.

Varje dag medför en ny samling av presenter som innehåller godsaker så som forskningpoäng, ritningar, enheter och byggnader... och det är även en specialbelöning varje dag, som visas i det övre hörnet av fönstret och kan hittas i en av presenterna... belöningen kan vara extra stjärnor, värdefulla byggnader från tidigare event, renoveringskit eller en speciell vinterbyggnad.

winter_window.png

Speciella rutor

Utöver de vanliga belöningarna så finns det även en chans att du stöter på en specialbelöningsruta när du öppnar en present. Dessa är:

Blanda alla
shuffle_all.png


Presenterna återställs och måste bli blandade igen. Du får även 10 stjärnor när du trycker på startknappen.
Dubbel utdelning
special_double.png



Nästa belöning dubblas... även byggnader ges ut dubbelt!
Visa 2
special_show.png


Innehållet i två oöppnade presenter avslöjas (men tas inte) + du får 3 stjärnor.


Nya, unika byggnader och avatarer

Två nya festliga avatarbilder är tillgängliga för att plockas upp i detta årets vinterevent (för att inte nämna Frostys trevliga ansikte, om du inte redan har det), och vi har två nya vinterbyggnader som kan skaffas under december och i början av januari: Pepparkakshuset och, som du kanske förväntade dig, en förbättrad Konfekt. Om du redan har en Konfekt, så kommer du få möjlighet att skaffa den större versionen, och om även denna är i din stad, så kommer du få möjligheten att skaffa en helt ny Enorm Konfekt i slutet av eventet! Dessutom så kommer alla vinterbyggnader från tidigare år vara med igen: Nötknäckaren, Snöglob, Timmerstuga, Festträd, Vintergång med dess två Gångstatyer, Pepparkakshuset och såklart alla andra.

Om du klarar av att få tag på alla dessa, så kan du skaffa dig en rätt trevlig vinterstad!


winter_desktop.png


Vintereventet slutar måndagen den 5:e januari, 2016.

Vi hoppas på att du kommer njuta av eventet, och vi önskar dig det bästa för vintern/Jul och det kommande nya året.
 

DeletedUser1033

Guest
Jag hoppas det dyker upp några renoveringskit ibland presenterna? Vi är nog många som är i behov av dessa varelser efter att den nya eran har kommit. G.
 

DeletedUser662

Guest
Göra folket entusiastiska

winter_logo_2015.png

Kungar och drottningar,

Vintern är på väg! På torsdag den 26:e november kommer Snömannen Frosty tillbaka till ditt kungarike, och han har med sig nya uppdrag för vintersäsongen.

Varje dag under eventet kommer erbjuda en ny utmaning som du kan slutföra i utbyte mot våran säsongsvaluta - Vinterstjärnor! Samla så många du kan, därför du kommer använda stjärnorna för att öppna presenter i vårt vinterfönster.

Och denna gång så kommer även den frysande vinden att kyla ner dina mobila enheter! Eventet kommer också bli tillgängligt på de flesta mobila enheter.

Varje dag medför en ny samling av presenter som innehåller godsaker så som forskningpoäng, ritningar, enheter och byggnader... och det är även en specialbelöning varje dag, som visas i det övre hörnet av fönstret och kan hittas i en av presenterna... belöningen kan vara extra stjärnor, värdefulla byggnader från tidigare event, renoveringskit eller en speciell vinterbyggnad.

winter_window.png

Speciella rutor

Utöver de vanliga belöningarna så finns det även en chans att du stöter på en specialbelöningsruta när du öppnar en present. Dessa är:

Blanda alla
shuffle_all.png


Presenterna återställs och måste bli blandade igen. Du får även 10 stjärnor när du trycker på startknappen.
Dubbel utdelning
special_double.png



Nästa belöning dubblas... även byggnader ges ut dubbelt!
Visa 2
special_show.png


Innehållet i två oöppnade presenter avslöjas (men tas inte) + du får 3 stjärnor.


Nya, unika byggnader och avatarer

Två nya festliga avatarbilder är tillgängliga för att plockas upp i detta årets vinterevent (för att inte nämna Frostys trevliga ansikte, om du inte redan har det), och vi har två nya vinterbyggnader som kan skaffas under december och i början av januari: Pepparkakshuset och, som du kanske förväntade dig, en förbättrad Konfekt. Om du redan har en Konfekt, så kommer du få möjlighet att skaffa den större versionen, och om även denna är i din stad, så kommer du få möjligheten att skaffa en helt ny Enorm Konfekt i slutet av eventet! Dessutom så kommer alla vinterbyggnader från tidigare år vara med igen: Nötknäckaren, Snöglob, Timmerstuga, Festträd, Vintergång med dess två Gångstatyer, Pepparkakshuset och såklart alla andra.

Om du klarar av att få tag på alla dessa, så kan du skaffa dig en rätt trevlig vinterstad!


winter_desktop.png


Vintereventet slutar måndagen den 5:e januari, 2016.

Vi hoppas på att du kommer njuta av eventet, och vi önskar dig det bästa för vintern/Jul och det kommande nya året.

Varför klarar jag inte mitt uppdrag fast mitt folk är entusiastiskt?
 

bashummer

Medlem
Vad händer egentligen??? När jag klickade på Frosty (nu strax efter midnatt) så kom det en uppmaning att skaffa, bygga och sälja en Konditori. Sen försvann Frosty från menyn helt och hållet. I vilken era hittar man byggnaden Konditori? För jag hittar den då inte. Så vad händer egentligen???
 

Pietro Escovar

Ny medlem
VARNING!!!!

Ett snabbt svar behövs på denna frågan innan fler råkar ut för detta!
Jag gjorde som jag brukar göra varje jul, jag sålde mitt största konditori (Enormt konditori) och förväntade mig att få ett större, det fick jag inte och nu är det som jag har jobbat med sedan servern startade borta!!!

Sådana här uppdrag är oacceptabla, har ni inte ork att skapa nya byggnader se *** *** till med att ge riktiga instruktioner, jag förväntar mig att få tillbaka det jag sålde omedelbart!
 

DeletedUser1657

Guest
På dagens uppdrag står det: sälj ett "enormt konditori" (inte ett "konditori" eller ett "stort konditori").
Hur ska jag kunna göra det när jag bara har ett vanligt konditori som jag vann idag?
 
Topp