• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vinter 2016

voxscientia

Medlem
winter_logo_2015.png



Kungar och drottningar,

Vintern är snart här! Den 1:a december kommer Frosty tillbaka till ditt kungarike....
Han för med sig nya uppdrag för vintersäsongen.
Varje dag under evenemanget kommer du att få en ny utmaning som du kan slutföra och få lite säsongsvaluta - Vinterstjärnor! Samla så många som möjligt, du kommer att använda Stjärnorna för att öppna presenter i vår vintershop.

winter_star.png

Se video nedan där Tomten och hans ren berättar mer om hur det fungerar:


winter_star.png

Det finns många fantastiska belöningar att vinna. Alla vinterbyggnader från föregående år kommer att vara tillgängliga igen: Nötknäpparen, Snögloben, Pepparkakshuset... och alla de andra :).
Som de nämde i videon kommer du kunna vinna två nya festliga profilbilder i årets Vinterevenemang (för att inte nämna Frostys fina ansikte). Kan du gissa var inspirationen kommer ifrån?

win16_portraits2.png
Dessa är de två nya byggnaderna som Tomten och renen nämde:

santasfactory.png

Tomtens verkstad
Produktionsbyggnad
gifttower.png

Julklappsberg
Dekoration

Ägare av konditorier från föregående år (förutom förra årets Legendariska konditori, vilket är den största), kommer såklart att kunna uppgradera dem.

Vinterevenemanget kommer att vara årets sista evenemang och nästa års första, då det slutar den 6:e januari 2017.

winter_star.png

Er feedback är mycket viktig för oss, så kommentera gärna nedan!
Vi hoppas att ni gillar evenemanget och vi önskar er en GOD JUL!

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1571

Guest
Tycker ni har snålat som fan med stjärnorna i år... </3
 

DeletedUser1653

Guest
Tycker uppbyggnaden i år av JulEventet 2016 är helt bakåt vänd, de har även förstörst de roliga.
 

DeletedUser1904

Guest
Jag tror jag har sålt mitt konditori under året av någon anledning.
Och nu kan jag inte slutföra dagens händelseuppdrag för att jag inte kan uppgradera mitt konditori......
så är det helt omöjligt att avluta vinter eventet om man inte har kvar förra årets byggnad??????

33/35 är jag på och nu kan jag inte komma längre. :-(
 

Lonar Jion

Moderator
Uppdrag 33 syftar att om du har ett konditoreri i inventariet så ska du placera ut det annars kan du bygga vilken produktionsbyggnad som helst.
 

DeletedUser1884

Guest
Lonar hur kommer det sig att om man INTE hade ett konditori att man fick ett litet?
 

Lonar Jion

Moderator
Du menar hur jul eventet var för?
För fick man en konfekt om man inte hade någon version av konfektyrerna ut placerade i staden när uppdraget kom.

Men detta jul event gjorde de så att konfekten fans som pris i lotteriet de sista dagarna och att uppdraget var att vinna den, placera ut den och sälja den för att få den uppgraderade versionen om man inte hade någon av konfektyrerna ute redan när det uppdraget kom.
 
Topp