• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Vikingar bosättning - Går inte att klicka på byggnader

Tixal

Medlem
Har problem med att det inte händer något när man klickar på byggnader för att samla in mynt/produktioner, om jag inte klickat på något annat först.
Det gäller alltså främst om man klickar direkt på båten utan att ha klickat på något annat i staden (eller i bosättningens menyer). Men det har även hänt även om jag samlat in/startat annat först.

Började för ca 1,5 vecka sedan. Gäller bara PC. Har testat både Chrome och Firefox. Appen på mobil/platta fungerar utan problem.
Någon annan som råkat ut för detta?

Supportärende skapat.
 
Jepp, känner igen buggen, råkat ut för det ngn gång när jag ska skörda crediter på Mars, fått resa tb till Jorden lite snabbt för att få det fungera :/
 

Tixal

Medlem
Jepp, känner igen buggen, råkat ut för det ngn gång när jag ska skörda crediter på Mars, fått resa tb till Jorden lite snabbt för att få det fungera :/

Trist... Har du testat att klicka på något annat först? T.ex. bara öppna någon meny eller liknande (vet inte hur det ser ut på Mars...:confused:). För det fungerade ju för mig.
Men jag testade även med att rensa cache m.m. och det hjälpte. Har fortfarande problem, men inte lika mycket.
 
Som gvg-krigare är man van vid att det är buggigt...är som med gamla bilar man rycker på axlarna och kör vidare, man bryr sig inte så mkt om de små defekterna
 

Tixal

Medlem
Som gvg-krigare är man van vid att det är buggigt...är som med gamla bilar man rycker på axlarna och kör vidare, man bryr sig inte så mkt om de små defekterna
:D:D Så länge den rullar hyfsat bra...
Nyfiken som jag är skulle jag ju gärna vilja veta vad det beror på, och om det går att lösa. Speciellt när det händer hela tiden...
 
Topp