• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Version 1.40 - 2/12 2014

DeletedUser1033

Guest
Borde inte vintereventet komma i denna uppdatering? Eller kommer detta i en separat patch dagen innan? G.
 

DeletedUser1206

Guest
Vad hände med funktionen stöd som utannonserades?
 

DeletedUser1397

Guest
Japp kväll i Sverige och stödet uteblev ... ser inget sådant än och versionen jag nu kör är 1.40.27787 (02.12.2014 9:21)
Lite info tack
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1353

Guest
Helt klart intressant. För mig verkar bara halva funktionen gått igenom :S
 

DeletedUser1033

Guest
Ja det verkar vara något knas för mig med. Ingen stöd funktion vad jag kan se men däremot är de flesta besök knapparna i händelsehistoriken gråa. Något knas? G.
 

DeletedUser1353

Guest
Ja det verkar vara något knas för mig med. Ingen stöd funktion vad jag kan se men däremot är de flesta besök knapparna i händelsehistoriken gråa. Något knas? G.

Samma för mig, men det tror jag är för att personen i fråga redan är motiverad/polarad/plundrad. Det är det iallafall för mig. Om jag besöker en granne är också Motivera/Polera knapparna snäppet annorlunda.
 

DeletedUser837

Guest
Hej!

Kan tyvärr inte ge er ett svar eftersom jag själv inte vet vad som hänt. Jag blev själv förvånad när jag loggade in idag och såg att funktionen saknades. Det jag dock kan göra är att försöka ta reda på ett svar och återkomma när jag vet, dvs. om jag hinner ta reda på det innan det blir fixat.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1007

Guest
Hej!

Kan tyvärr inte ge er ett svar eftersom jag själv inte vet vad som hänt. Jag blev själv förvånad när jag loggade in idag och såg att funktionen saknades. Det jag dock kan göra är att försöka ta reda på ett svar och återkomma när jag vet, dvs. om jag hinner ta reda på det innan det blir fixat.

Mvh, Falcon93.

Gör det!
Jag är helt förvirrad nu. Jag såg ju fram emot aid :/
 

DeletedUser1390

Guest
tack falcon93 för hjälpen nu funkar hjälp funktionen det är tur vi har dig och alla andra som jobbar med detta fantastiska spel
utan er blir det ju inget spel
mvh torbjörn :cool:
 

DeletedUser1397

Guest
Japp nu fungerar det bra. En sista fråga Kan man vinna ritningar till MBs mha denna funktion eller krävs det att man besöker och kör old school?
 

DeletedUser837

Guest
Nu ska det fungera. Vet inte varför det inte fungerade igår men det är iaf åtgärdat nu :)

Kan man vinna ritningar till MBs mha denna funktion eller krävs det att man besöker och kör old school?

Ja, det är samma ritningschans som om du polmotar vanligt.

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser1033

Guest
Nu funkar det perfekt! Tror aldrig jag har haft så här mycket motiverat och polerat i min stad som jag har nu! G.
 

DeletedUser1339

Guest
En annan sak är att funktionen verkar programmerad att prioritera små dekorationer. Men om man rensar bort dessa kanske husen blir motiverade, och det vore ju inte så dumt.
 

DeletedUser

Guest
Tycker uppgraderingen med "hjälp-knappen" är okej.
Tyvärr kommer ju få besöka andras städer nu vilket är lite synd, bla minskar ju chansen drastiskt att nån satsar FP i någon av ens MB:s.
Om knappen nu hjälper nya spelare att skaffa ritningar så försvårar den verkligen byggandet av dom. Det lär märkas över tiden att många har MB:s (då det inte kräver lika mycket tid att motpola som innan) men att de flesta kommer va på låg nivå ( då få är inne i städerna och satsar FP för att få ritningar).
När det gäller prioritering av hjälp-knappen verkar den utgå från forskningsträdet. Tyvärr verkar special byggnader som kyrkogård, hemsökt hus mm räknas som den är byggd tidigt i trädet.
Om du tex har en kyrkogård från Kolonial kommer alla dina koloniala hus och byggnader motiveras före kyrkogården. Enligt mig borde special byggnader från nuvarande era motpolas först och inte tvärtom
 

DeletedUser1408

Guest
En bra funktion men lite tråkigt hur den verkar prioritera. Bra med första prioriteringen med att motivera byggnader som ger en extra effekt, men borde det inte finnas fler steg? Steg 2 t.ex. eventbyggnader på din nuvarande nivå i första hand, sedan mot/pol byggnader före dekorationer och kanske t.o.m. mot/pol premiumbyggnader före standard etc. Hade t.ex. alltid hemsökt hus motiverat tidigare men sedan "stöd" introducerades har jag bara KH och sedan en massa dekorationer polerade.
 

DeletedUser1262

Guest
Hej

Jag vill tacka FoE-teamet för den senaste versionen. Just hjälp-funktionen har underlättat livet markant. Det ger spelet en ny dynamik. Jag personligen känner en förnyad lust att spela nu med de senaste ändringarna. Spelet utvecklas i rätt riktning anser jag.
Tack för allt kreativt arbete!

Magic
 
Topp