• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Version 1.28 - 17/6 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1262

Guest
Hej

En sak som jag saknar och hoppas att ni kan fixa så småningom är en varning när militära byggnader har "tomma oanvända" platser. Ibland missar man att det finns trupper som behöver produceras.
 

DeletedUser

Guest
Hej.
En annan sak jag saknar, är en identifiering av vilka trupper som kommer från vilken militära byggnad när man har flera likadana byggnader.
En liten siffra eller bokstav i ena hörnet på bilden av truppen skulle vara bra, då kan man välja trupper från olika byggnader.
Nu får man gissa vilka trupper man ska ta med när man anfaller, och oftast kommer det med trupper från samma byggnad och när de dör och man skall bygga nya, tar det därför längre tid att ersätta dom eftersom man bara kan tillverka en arme i taget per byggnad.
 

DeletedUser1353

Guest
"Fixade ett problem då det var möjligt att klicka på bilder i bakgrunden då man hade hårdvaruacceleration aktiverat"

Jag har fortfarande det problemet
 

Malina

Aktiv medlem
Hej.
En annan sak jag saknar, är en identifiering av vilka trupper som kommer från vilken militära byggnad när man har flera likadana byggnader.
En liten siffra eller bokstav i ena hörnet på bilden av truppen skulle vara bra, då kan man välja trupper från olika byggnader.
Nu får man gissa vilka trupper man ska ta med när man anfaller, och oftast kommer det med trupper från samma byggnad och när de dör och man skall bygga nya, tar det därför längre tid att ersätta dom eftersom man bara kan tillverka en arme i taget per byggnad.

Ett tips; välj trupper i början och i slutet av raden de står i. Om du har två byggnader av samma trupp. Brukar funka för mig. Om du har fler byggnader, räkna till fyra (eller hur många du har i varje byggnad) i taget. :)
 

DeletedUser

Guest
Även med dom nya begränsningarna av Imp-Hopp så kan vissa inte hålla sig till dom. Med total avsaknad av heder för sitt Imperium fortsätter sagan om att förstöra spelet för andra. En skam att det ska göras av dom som alla ska se upp till. Om man ska vara störst ska man väll vara en förebild för andra? Synd att se hur dom vill dra ner sig själva i sandlådan.
 

DeletedUser700

Guest
Sluta gnäll!

Även med dom nya begränsningarna av Imp-Hopp så kan vissa inte hålla sig till dom. Med total avsaknad av heder för sitt Imperium fortsätter sagan om att förstöra spelet för andra. En skam att det ska göras av dom som alla ska se upp till. Om man ska vara störst ska man väll vara en förebild för andra? Synd att se hur dom vill dra ner sig själva i sandlådan.


Ursäkta men nu får du sluta gnälla!! Det kan vara så att man måste göra på detta viset för att förvara. Jag är en av dem som hoppar, MEN jag förstör inget från någon som inte förtjänar det. Alla som inte förstör för det imperium jag är med i låter jag bli.Vi har inte kastat oss över alla för att sabotera som du vill få det att låta som.


Hur vore det om du någon gång kunde komma med något seriöst, istället för en massa gnäll??? Det är ingen sandlåda, det är de regler som Innogames satt upp, vi gör inget som vi inte får göra. Krig ingår i detta spel om du inte förstått det kanske du ska ta dig en extra noggrann koll så ser du att det är stridsvagnar m.m. som vi hanterar. De kan om man vill vara med i ett kallt krig och inget göra men var är det roliga i det?

Inget illa ment men är trött på gnäll / Bohic
 

DeletedUser

Guest
Men var finns då hedern att slåss för "ditt" imperium? Och det var ett försök från Ledningen att förhindra Imp-hopp som gjorde att det blev en tidsgräns, som visar att det går att kringgå. Om ni är så duktiga varför kan ni då inte utöka ert eget imperium utan att totalt rensa ut andra som börjar bli stora? Visa att ni är bäst utan att ta det till sandlådan och skämma ut er själva. Klart att folk blir upprörda när andra kringgår reglerna för egen vinning.
Inte illa menat men saknar bristen på Heder och Moral från dom som ska vara störst / Purjo
 

DeletedUser1033

Guest
Vi lever i ett fritt land där det står var och en fritt att gnälla, tack. Jag blir gärna besegrad av starkare spelare och imperier om det sker på ett hederligt sätt och med ärliga medel men det som en del imperier håller på med på Arvahall är på rena sandlådenivån. Nough said. G.
 

DeletedUser

Guest
Det kan vara så att man måste göra på detta viset för att förvara. Jag är en av dem som hoppar, MEN jag förstör inget från någon som inte förtjänar det. Alla som inte förstör för det imperium jag är med i låter jag bli.

Jag har tidigare sett flera inlägg från er i Freden där ni tycker att det är så tråkigt att ingen anfaller er, och att ni därför måste hoppa för att få lite spänning. Men när ni nu blir anfallna säger du att ni måste hoppa, för att det är det enda sättet att försvara er.
Om ni nu vill ha spelet mer spännande, varför inte försvara er i ert eget Imperium?
Och varför kalla det att andra förstör för er när de anfaller er? Det ingår ju i spelet, som ni i Freden så många gånger sagt.
 

DeletedUser700

Guest
Och varför kalla det att andra förstör för er när de anfaller er? Det ingår ju i spelet, som ni i Freden så många gånger sagt.

Kul att se att detta används när det passar, men inte när vi faktiskt inte bryter några regler... hoppen ingår oxå i spelet så länge det är möjligt att göra dem Live with it!

Vi lever i ett fritt land där det står var och en fritt att gnälla, tack. Jag blir gärna besegrad av starkare spelare och imperier om det sker på ett hederligt sätt och med ärliga medel men det som en del imperier håller på med på Arvahall är på rena sandlådenivån. Nough said. G.

Återigen det vi gör är INTE oärligt och kommer aldrig att bli det. däremot vet jag inte vad som händer på Arvahall så jag försvarar inget där! Spelar mest aktivt på Brisgard
 

DeletedUser837

Guest
Vill påminna alla om att hålla detta på en lugn och sansad nivå. Vi har redan haft igång denna diskussionen innan och spårar den ur igen så kommer jag låsa tråden. Några saker jag vill påminna om:

- Det är inte emot reglerna att byta imperium, så anklaga inte oskyldiga spelare för regelbrott.
- Vänligen ange inte namn på spelare eller imperier. Vill ni diskutera något så håll det "neutralt".

Jag vill även påpeka att karenstiden inte var något som var riktat enbart mot GvG utan en justering som planerats redan innan GvG släpptes och syftet var helt enkelt att eleminera fall av konstant hoppning mellan imperier. Nu när det finns en karenstid så är det inte längre möjligt att hoppa, utan snarare att byta imperium, vilket inte är ett regelbrott.

Det som jag tror är att problemet här är att vissa tyvärr inte har förmågan att tänka strategiskt och spela på ett eget sätt, utan snarare skulle vilja använda en manual för att spela på ett så "klassiskt" sätt som möjligt. Själva tanken med ett strategispel är just att man ska komma på olika sätt att besegra sin motståndare på, och jag tycker därför att det är rätt löjligt att man börjar gnälla så fort någon gör något som man inte själv skulle gjort. Istället för att springa och klaga på forumet varje gång så kanske det skulle gå lite bättre för vissa om man lade krutet på att hantera situation i spelet istället?

Mvh, Falcon93.
 

DeletedUser

Guest
Så spelets försök att begränsa Imp-hopp är bara för att bråka med spelarna? Jag trodde det bar ett försök att komma ifrån det? Men jag har tydligen fel. Och vad spelar det för roll? Når det bara är ett fåtal som använder sig av det, alla andra har heder nog att stanna och slåss i "sitt" Imperium. Och som ni påtalat vid ett flertal tillfällen att ni är så "bra", visa då det genom att stanna i ett Imperium. Genom att använda undergrupper som "köttmur" visar ni bara att ni inte är vuxna nog att ta det ansvar om hur spelet är tänkt att det ska fungera. Hur många slutar spela bara för att ni gör som ni gör? Och "INTE oärligt"? Kom igen, var i reglerna står det att man SKA använda köttmur som försvar?
 

DeletedUser

Guest
Det som jag tror är att problemet här är att vissa tyvärr inte har förmågan att tänka strategiskt och spela på ett eget sätt, utan snarare skulle vilja använda en manual för att spela på ett så "klassiskt" sätt som möjligt. Själva tanken med ett strategispel är just att man ska komma på olika sätt att besegra sin motståndare på, och jag tycker därför att det är rätt löjligt att man börjar gnälla så fort någon gör något som man inte själv skulle gjort. Istället för att springa och klaga på forumet varje gång så kanske det skulle gå lite bättre för vissa om man lade krutet på att hantera situation i spelet istället?

Mvh, Falcon93.



Strategin är väl att med "sitt" imperium ta sig fram på kartorna och vinna ära och berömmelse? Inte skämma ut sig att använda Imp-hopp som startegi och slå ut alla som kommer upp sig?
 

DeletedUser837

Guest
Genom att använda undergrupper som "köttmur" visar ni bara att ni inte är vuxna nog att ta det ansvar om hur spelet är tänkt att det ska fungera.

Jag tror tyvärr att det är tvärt om. Det är nog så att du inte kan hantera situationen och försöker därför istället få det att se ut som att andra spelare spelar fult.


Kom igen, var i reglerna står det att man SKA använda köttmur som försvar?

Det står inte heller i reglerna att man SKA anfalla andra spelare eller att man SKA plundra spelare. Så enligt dig betyder det att man inte får göra det heller?

Var vänlig och ta och läs igenom detta: Spelets regler.

Kan du nu ta och förklara vad spelare egentligen får göra? Det står nämligen inte i reglerna att man SKA forska eller bygga byggnader heller...


Strategin är väl att med "sitt" imperium ta sig fram på kartorna och vinna ära och berömmelse? Inte skämma ut sig att använda Imp-hopp som startegi och slå ut alla som kommer upp sig?

"Strategin är"? :confused: Så du menar att det finns ett förbestämt alternativ för var strategi innebär i en speciell situation? Ojdå, och jag som alltid försöker komma på nya strategier när jag spelar strategispel! Jag måste ha gjort fel i alla dessa år! :eek:
 

DeletedUser

Guest
Kul att se att detta används när det passar, men inte när vi faktiskt inte bryter några regler... hoppen ingår oxå i spelet så länge det är möjligt att göra dem Live with it!


Jag kommenterade inte att folk hoppade, jag undrade varför du kallade det att andra "förstör för er" när de anfaller er när det ingår i spelet att man ska anfalla varandra.
 

DeletedUser

Guest
Då är ju upplägget med Imperium överspelat. Då kan man ju ta bort karens tiden på Imp-hopp igen. Vad finns det då för mening att gå med i ett Imperium och försöka ta lite sektorer? Strategin att använda ett imperium som man kan vara stolt över att tillhöra är väl tanken med spelet? Om folk hoppar omkring som grodor tas det ner på sandlåde nivå som vissa visar vara ganska upprörande för dom som försöka spelet ärligt och som det är tänkt.
 

DeletedUser837

Guest
Då kan man ju ta bort karens tiden på Imp-hopp igen.

Som sagt, karenstiden var inte implementerad enbart för GvG. Många problem som fanns långt innan GvG kom behövde också åtgärdas. Exempelvis var det inte tänkt att man skulle kunna hoppa mellan imperier för att enkelt och smidigt kunna byta varor utan att betala FP-kostnaden, det går inte längre. Dessutom var det rätt vanligt att folk bytte imperium bara för att kunna pol/mot fler spelare varje dag, detta går inte heller längre. Självklart gör karenstiden det svårare att imperiehoppa i GvG också, men det var inte den enda orsaken. Tycker spelutvecklarna att det är fel så kommer en bättre lämpad ändring säkert komma någon gång i framtiden.


Strategin att använda ett imperium som man kan vara stolt över att tillhöra är väl tanken med spelet?

Nu börjar det kännas som att du undviker mina svar, vilket gör att denna konversation börjar gå i en cirkel. Läs mitt förgående svar:

falcon93 sa:
"Strategin är"? :confused: Så du menar att det finns ett förbestämt alternativ för var strategi innebär i en speciell situation? Ojdå, och jag som alltid försöker komma på nya strategier när jag spelar strategispel! Jag måste ha gjort fel i alla dessa år! :eek:

Det finns inget bestämt "sätt" för en strategi. Strategi innebär just att en/flera spelare ska komma på något som kommer leda dem till seger. Att säga att "strategin är" låter därför väldigt konstigt. Det finns inga manualer som säger att strategin i detta fallet är såhär, eller såhär, det är upp till varje spelare att komma på själv. Likaså kan man inte säga att en spelares strategi är fel bara för att denna spelare inte gjorde som man själv tänkt sig.


Om folk hoppar omkring som grodor tas det ner på sandlåde nivå som vissa visar vara ganska upprörande för dom som försöka spelet ärligt och som det är tänkt.

Återigen, "som det är tänkt"? Det är ingen som sagt hur spelet ska spelas, det är bara du som envisas med detta. Följer man reglerna så spelar man rätt. Det är inte svårare än så!
 

DeletedUser

Guest
Så när någon utnyttjar spelets regler och tolkar dom på "sitt" sätt och förstör spelet för alla andra som försöker vara stolta över "sitt" Imperium blir utslagna bara för att någon är uttråkad och inte har någon spänning i spelet är det helt okej? Moral, Etik eller Stolthet finns inte med i detta spel? Allt går ut på att på lömskaste sätt ta sig till toppen och stanna där genom att "tolka" regler som ingen annan gör eller använder sig av?
 

DeletedUser837

Guest
Så när någon utnyttjar spelets regler och tolkar dom på "sitt" sätt och förstör spelet för alla andra som försöker vara stolta över "sitt" Imperium blir utslagna bara för att någon är uttråkad och inte har någon spänning i spelet är det helt okej? Moral, Etik eller Stolthet finns inte med i detta spel? Allt går ut på att på lömskaste sätt ta sig till toppen och stanna där genom att "tolka" regler som ingen annan gör eller använder sig av?

Vänligen läs igenom reglerna som du kan hitta här: Spelets regler.

Att byta imperium är inget regelbrott, det kan du se klart och tydligt om du läser igenom spelets regler. Etik och moral är en tolkningsfråga, men inte heller en del av spelets regler.

Har det förekommit ett regelbrott så ska detta rapporteras till supporten. Även åsikter och kritik kring spelets och forumets regler ska skickas till supporten. Detta kan du läsa om här: Forumets regler.

Kritik på andra spelare, spelledning & reglerna
För att rapportera regelbrott använd supportsystemet, posta inte det på forumet. Åsikter som riktar sig mot spelledningen och/eller de regler som vi har på forum och spel, skall skickas till Zeref via supportsystemet. All diskussion kring spelledningen/reglerna är inget vi vill ha på vårt forum, vänligen respektera det.

Eftersom detta återigen är en diskussion kring spelets regler, som inte ska tas på forumet utan med support, så stänger jag därför denna tråd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp