• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Varför så snålt med silver???

inca

Ny medlem
Man kan bli sur för mindre...
Jag har 100 vänner och när jag besöker och hjälper dom får man ibland nästan inget silver
Nu senast besökte jag 29 st som hade lediga platser och fick napp bara 6 gånger
Det finns ju inte så många sätt att få tag i silver så varför är systemet så snålt inställt.
Jag har alla uppdateringar som går att få och ändå
 

inca

Ny medlem
Gick igenom alla igen denna gång var 13 lediga och jag fick 4 napp (bara 1 silver dock)
Så ställningen är nu 42 mot 10
 
Senast ändrad:

Tixal

Medlem
Man kan bli sur för mindre...
Jag har 100 vänner och när jag besöker och hjälper dom får man ibland nästan inget silver
Nu senast besökte jag 29 st som hade lediga platser och fick napp bara 6 gånger
Det finns ju inte så många sätt att få tag i silver så varför är systemet så snålt inställt.
Jag har alla uppdateringar som går att få och ändå

Även om du har bästa golvet (tronsal) i ditt värdshus så är det ju bara 20% chans att du ska få 30 silver när du besöker dina vänner.
 

inca

Ny medlem
Jag får ju inte det...
Får forskningspoäng del av gångerna, men det kan jag få på annat sätt.
Silver kan jag bara få genom att besöka mina vänners värdshus eller de besöker mitt
Frågan kvarstår varför så snålt inställt system?
 

Tixal

Medlem
Jag får ju inte det...
Får forskningspoäng del av gångerna, men det kan jag få på annat sätt.
Silver kan jag bara få genom att besöka mina vänners värdshus eller de besöker mitt
Frågan kvarstår varför så snålt inställt system?
Varför det är bestämt att man har 20% chans att få silver är jättesvårt att svara på. Det är många faktorer i alla spel som avgör när saker beräknas.
Jag undrar istället varför behovet av silver är så stort? :)
Har man största bordet/duken/fatet etc, och många vänner som besöker varje dag så kan du ju enkelt samla in över 2000 varje dag. Jag gör knappt av med något silver alls. Kanske för att köpa en extra omgång för IE.
 

inca

Ny medlem
Lika trist idag av 7 lediga = 1 belöning
Senast igår behövdes 2500 silver för en daglig utmaning (vilket jag missade) trots 100 vänner
Behovet av Silver beror på spelstil.
Inte så svårt att handla upp några tusen i Värdshusbutiken för att boosta någon effekt.
Det är ju det ända silver är till för eller...?
 

Tixal

Medlem
Lika trist idag av 7 lediga = 1 belöning
Senast igår behövdes 2500 silver för en daglig utmaning (vilket jag missade) trots 100 vänner
Behovet av Silver beror på spelstil.
Inte så svårt att handla upp några tusen i Värdshusbutiken för att boosta någon effekt.
Det är ju det ända silver är till för eller...?
Har du kollat hur många av dina 100 vänner som är aktiva och besöker ditt värdshus varje dag? Det kollar du ju lätt i historiken genom att använda filter-funktionen.
Kanske dags att rensa och skaffa nya vänner? :)

Tänker att om alla är aktiva varje dag så skulle du kunna tömma ditt värdshus 3 gånger om dagen (vilket inte fungerar i realiteten, men ändå)
 

inca

Ny medlem
Jag kollade besök i mitt värdshus:
16 hitintills idag, 32 igår, 33 i söndags och 42 i lördags samt 29 i fredags.
Jag ska ju även hinna tömma och samtidigt julhelg...
Samtidigt vet du ju hur mycket jobb det är med att hitta nya vänner utöver 80 st.
Att ta bort 20 st = jag måste skicka meddelande till minst 20 som kan bli mina nya vänner. Ingen bra idé. Går ju inte att bjuda in.

Men, det är systemet som jag inte kan påverka och det jag tycker är snålt!
Det bör vara 20%+ inte som nu gärna lite under...
 

DeletedUser2066

Guest
Jag använder silver för attack boost mest numera, tidigare för 60% extra guld samt för förhandlingar till IE. Trots att jag typ alltid har någon boost igång ökar silver mängden hela tiden. Har snart 1,5 miljoner och jag har bara 81 vänner.
Så även om det är snålt ställt så är det ännu svårare att använda upp allt :)
 

inca

Ny medlem
Jag använder silver för attack boost mest numera, tidigare för 60% extra guld samt för förhandlingar till IE. Trots att jag typ alltid har någon boost igång ökar silver mängden hela tiden. Har snart 1,5 miljoner och jag har bara 81 vänner.
Så även om det är snålt ställt så är det ännu svårare att använda upp allt :)

Helt med dig, samma för mig.
MEN det är den snåla tilldelningen när du besöker dina vänners värdshus jag pratar om. Varför så snålt? Allt kostar ju extra Diamanter
 
Topp