• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Valborg 2016

voxscientia

Medlem
mayday_forum_logo.png
Kungar och drottningar,

Träffa Hilde, en energisk ny uppdragsgivare vars minnen driver henne till att ställa till med ett Valborgsfirande likt de från hennes ungdom. Vi hjälper till och firar våren tillsammans!

Under två veckor, från och med den 21:a april tills den 5:e maj kommer Hilde att ge dig en rad uppdrag. Du kommer att få två uppdrag per dag under evenemangets första fyra dagar, så se till att få en flygande start!


maypole16.png


Med våren kommer en ny vacker kulturbyggnad: majstången! Som ett torn på ängen kommer det att glädja dina besökare med dess färgglada rosetter och dansare!

Och det är inte allt - om du slutför alla uppdrag kan du även få två nya spelarporträtt!

Lycka till och ha så kul!

Diskutera gärna evenemanget nedan!

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1729

Guest
Jag har också fått ingenting - i första uppdraget. Hoppade direkt till att visa uppdrag nr 2. Precis som A Eriksson.
 

A. Eriksson

Medlem
I Dinegu då jag löste dagens uppdrag från Hilde var ingenting belöningen för första uppdraget och fem glas för andra.
Därför undrar jag hur man skall tolka att få ingenting som en belöning?
 

voxscientia

Medlem
Hej!

Ni som har haft problem med uppdragsserien, kan ni skicka in ett supportärende så är det lättare för mig att undersöka. :)

/Sofie
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox
Det var inget fel med uppdragets mekanik. Det som gör att uppdragen blir mer eller mindre lyckade är de belöningar man kan få. Uppdraget om Gagarin hade bättre belöningar och därmed fångade mer av mitt intresse. Hilde var lite snål, tycker jag. Stackars Hilde!

Allmänt skulle jag ge följande kommentarer:
a) Bli sparsam med uppdragen, helst inte fler än ett per månad.
b) Undvik att lägga ut uppdrag med snåla belöningar eftersom de kan skapa en negativ effekt. Skattkammaren är ett exempel på en uppdragsserie som skulle kunna tas bort helt och hållet, anser jag. Hilde var på gränsen.

Lycka till !
Magic
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1831

Guest
Helt okey event. Lite lätt kanske, men kul med Hilde som ny uppdragsgivare. Ser fram mot Isadora och imperiumexpedition. KUL MED NYA GREJER!!;)
 
Topp