• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Vad tycker du om Vintereventet?

Rösta på eventet!

  • 5 - Gillar mycket

    Röster: 1 11,1%
  • 4 -

    Röster: 1 11,1%
  • 3 - Sådär

    Röster: 5 55,6%
  • 2 -

    Röster: 2 22,2%
  • 1 - Inte alls

    Röster: 0 0,0%

  • Totalt antal röstare
    9
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

River Styx

CM
Community Manager
Vem gillar inte presenter!? :cool: Frågan är - innehöll de något du ville ha eller inte?

Berätta vad som var bra/dåligt. Dela med dig av dina åsikter så vi kan ta det vidare till utvecklarna.
På grund av vår återrapportering kommer denna röstning att stängas 2/1)

Glöm inte - Kritik är värdefullt - så länge som den är konstruktivt formulerad! :cool:

p.s. Du kan göra din röst hörd här i forumet, eller på Discord. Vi läser båda!

Tack på förhand!
mvh/River
 

-Seb-

Ny medlem
Finns i stort sett ingenting man själv styr över i detta event. Allting är RNG.

- Incidenter är enbart slump och det skiljer sig enormt. I A har jag hittat nästan 400 stjärnor, i C 70. Vi snackar 30-35 fler öppningar av paket.
- Antalet stickor är även det ren slump
- Nycklar är även det slumpartat och man får allt från 1 till 5 av uppdragen man gör. Tur eller otur avgör antalet.
- Spelet i sig är också enbart tur och träff
- Att nå guldligan utan att spendera stora mängder diamanter är omöjligt.
Sen är eventet precis som många andra, ALLDELES för långt. 2-3 veckor räcker.

Gillar man lotteri och inte orkar tänka är detta event perfekt.
 

Ambjorn

Medlem
Det där med stjärnorna är slumpartat och inte speciellt utmanande. Att klara kalendern utan tillskott av en hoper diamanter verkar omöjligt det är det negativa. Men belöningarna är fullkomligt lysande uppgradering av chokladbutikerna så man kan få uppgradering av Nötknäpparens vakthus som ger mer än dubbelt så mycket då. Majestätiska vintersagolandets pyramid är mycket bra med delar till antingen två andra byggnader en som dessutom inte kräver väg. Så bli en femma dock tveksam med tanke på tävlingsmomentet. Visst kunde längden vara lite kortare såvida det inte drabbar tätheten i när eventen kommer.
 

-Seb-

Ny medlem
Det där med stjärnorna är slumpartat och inte speciellt utmanande. Att klara kalendern utan tillskott av en hoper diamanter verkar omöjligt det är det negativa. Men belöningarna är fullkomligt lysande uppgradering av chokladbutikerna så man kan få uppgradering av Nötknäpparens vakthus som ger mer än dubbelt så mycket då. Majestätiska vintersagolandets pyramid är mycket bra med delar till antingen två andra byggnader en som dessutom inte kräver väg. Så bli en femma dock tveksam med tanke på tävlingsmomentet. Visst kunde längden vara lite kortare såvida det inte drabbar tätheten i när eventen kommer.

Så du ger det full pott för att det är bra byggnader? Tycker inte de är nämnvärt bättre än de senaste vi haft. Snarare skulle jag säga att pyramiden är svagare än tidigare t.ex Egeiska, Höstvingård eller Solpalatset. Visst är uppgraderingen till chokladen bra.
Men eventet som helhet är bedrövligt tråkigt och segt
 

Ambjorn

Medlem
Så du ger det full pott för att det är bra byggnader? Tycker inte de är nämnvärt bättre än de senaste vi haft. Snarare skulle jag säga att pyramiden är svagare än tidigare t.ex Egeiska, Höstvingård eller Solpalatset. Visst är uppgraderingen till chokladen bra.
Men eventet som helhet är bedrövligt tråkigt och segt
Att det är bra byggnader och hur man kan tillförsäkra sig dem är faktiskt det viktigaste för mig. Att tävlingsmomentet var enahanda kan jag stå ut med när det andra uppväger. Och visst egeiska var suveräna de med. Pyramiderna ger blandade enheter vilket jag strävar efter och så när nästa tidsålder kommer behöver jag inte kämpa för att skaffa kaserner utan bara efter 14 dagar har jag fått ihop 1050 blandade enheter (75/per dag) från den tidsåldern. Men för att sammanfatta, betygssättning är individuell och helt uppenbart prioriterar vi olika saker. Så ytterligare polemik om det här kan du avstå ifrån.
 

Malina

Aktiv medlem
Är väl ett "mittimellan" event för mig. Finns både roligare och tristare. Är inne på Sebs linje att det är tråkigt med så mycket slump och ingen egen skicklighet. I paketen är det sällan något man vill ha eller behöver, förutom 14 stjärnor samt kalendernyckeln. Och att de förra året tog bort möjligheten att få nyckel/nyckeldel på varje spelplan tycker jag fortfarande är kasst. Sedan anser jag att chansen att kunna klara kalendern helt utan diamanter (men inkl de dagliga uppdragen) bör ökas i alla fall lite.
Gillar: chokladuppgraderingen, nötknäpparuppgraderingen, SNÖN! :cool:

Totalbetyg: 3
 

fanskapet

Ny medlem
I min mening var det alldeles för slumpartat och det var för stora variationer för spelare som investerade samma tid. I övrigt väldigt fina belöningar!
 

Lag6rytaren

Ny medlem
Nötisuppg och chokladuppg va ju guld, men det kostar ju dia el kr för att få det gottiga. Dagens priser va överlag riktigt kassa, va väl bara episka väljarkitet och nötknäpparna som va nått att ha. Så släden och betalhyllorna toppen, dagens rätt kassa överlag.
Men pga betalhylorna får ni ändå en 3a. (avatarerna blir ju lite bättre oxå ‍♂️
 

Safiren

Medlem
Jag har inte gjort några event på ett tag eftersom de krävt för mycket tid men det här blev av när det slutligen kom en DS som var tillräckligt attraktiv - så gjorde raskt alla uppdrag de sista dagarna och hann precis :D Skönt med ett lättsamt event som inte kräver spel varje dag, speciellt när man har nog med annat denna tid på året. Belöningarna ser ok ut, jag gillar de små, man har ju ont om plats som det är...
Jag måste hamnat på den förlorande sidan i lotteriet om extra stjärnor, det är väl enda "klagomålet" jag kan komma på nu.
 

shc29

Ny medlem
Instämmer med -Seb-s analys.
1. Det är för mycket slump i eventen som t.ex. för att erhålla stjärnor, tändstickor eller delar till kalendernyckel. Låt det bli mer skillsbaserat i form av strategier eller något.
2. Det är för långt event, eventen är för ofta. Gillar byggnaders uppgraderingar, men de kommer för många för ofta. Sprid ut de istället för att slänga ut uppgraderingar varannan vecka.
 
Sent inkommen kommentar:
Skönt med ett event som inte kräver mycket tid att ta sig igenom.
Ett alternativ till att inte ha något event alls under samma period, att ha ett event man bara kan klicka sig igenom pga dess enkelhet i spelupplägget. Vartannat event får gärna vara av den här klicka utan att tänka-karaktären för att orka spela vidare.
 

-Seb-

Ny medlem
Sent inkommen kommentar:
Skönt med ett event som inte kräver mycket tid att ta sig igenom.
Ett alternativ till att inte ha något event alls under samma period, att ha ett event man bara kan klicka sig igenom pga dess enkelhet i spelupplägget. Vartannat event får gärna vara av den här klicka utan att tänka-karaktären för att orka spela vidare.

Det får gärna vara färre event och längre tid emellan. Men när det väl är event skall det väl inte vara tråkigt? Vad är poängen med det?
Om man inte orkar är det ju bara att skippa det? Det är inget tvång eller bindande kontrakt man har
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp