• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Växla mellan tidsåldrar - Speja - Gamla attacker -

  • Trådstartare DeletedUser1725
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1725

Guest
Hej!

1 . Undrar om man kan växla mellan tidsåldrarna?

Har passerat Bronsålder o är nu i Järnåldern, men skulle vilja gå tillbaka till
Brons. Är detta möjligt?

Finns inte så många grannar i den jag är nu - så tydligen hängde de ihop med åldersområdet man befinner sig i.

2 Undra även om det är någon skillnad på soldaterna mellan åldrarna - eller det går att blanda?

3 Finns heller ingen möjlighet att "speja" på motståndare - det får bli lotteri eller rena gissningar!

4 Var hittar jag "gamla attacker" eller var går jag tillbaka om jag vill se attacken jag nyss gjorde..

5 Kan man se vilken tidsålder / namn på den man attackera på själva krigsfältet.?
 

Lonar Jion

Moderator
1. Du kan bara gå framåt i teknologin och uppdragen/kampanjkartan men att du kan bygga alla byggnader och träna alla trupper du redan forskat fram oavsett ålder.
Så nej på din fråga.
Och nej ditt grannskap baseras inte på din ålder utan spelet har en slumpgenerator som beräknar en mängd olika faktorer och ger dig oftast ett nytt grannskap varannan vecka och ibland så funkar inte generatorn som den var tänkt och du hamnar i ett rejält obalanserat område eller inte byter grannskap på över 6 månader.
---
2. http://forgeofempires.wikia.com/wiki/Category:Military_Units
Även om det står på engelska så ser du att det är stor skillnad på enheterna, i regel så bygger du upp din arme med max 8 enheter där du vanligast kan välja fritt mellan de olika enheterna som du har tränat om du inte krigar i GvG (imperiekrigen) där du är begränsad efter kartans ålder.
---
3. Nej, du kan inte "speja" på andra spelares försvar och måste därför gissa vad de har för försvar beroende deras tidsålder på stadshuset.
---
4. Du kan inte se dina egna attacker igen om du inte spelade in det med annan programvara eller om motståndaren gör det och skickar till dig eller läger ut det på en streaming sajt som exempel Youtube, men du kan se anfallen mot dig i några dagar i händelsehistoriken
---
5. Inte på själva spelaren men du ser vad det är för enheter och borde kunna lista ut om du redan haft dem eller inte, eller så håller du muspekaren på enhets ikonerna nertill och läser vad de har för "stats".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp