• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Uppdatering Uppdatering 1.239 - 2022-09-14

richie1

Medlem
newlogo1.png

Ers Majestäter,

Uppdateringen till version 1.239 är planerad till 14 september. Detta medför att våra servrar kommer att vara otillgängliga under en kort tid. Vi ber om ursäkt för eventuella problem och olägenheter det medför.
En detaljerad beskrivning av denna uppdatering kan ni se här nedan:

Buggfixar

Byggnader
  • Bonusen från AI-kärnan visades inte när man använde knappen "Samla in alla".
  • I Wikin visades inte rankningspoäng för byggnader som t.ex. Tidsåldrarnas arena och liknande.
Forge Plus, Slottsystemet och Butiken
  • Spelare med Forge Plus aktiverat kunde inte se "Samla in alla"-knappen trots att det fanns händelser att samla in.
  • Texten i fönstret där man väljer Kulturell bosättning var felplacerad för spelare som var på nedkylningstid.
  • I Butiken var bilden för Forskningspaketet fel för vissa Tidsåldrar. Nu visas varorna för den Tidsålder man är på.
Allmänt
  • Om du har laddningsproblem i Chrome, se till att uppdatera webbläsaren till version 105.
  • I GvG, om ett attackerande imperie tog över en sektor till följd av att det försvarande imperiet förstörde en byggnad så visades namnet på spelaren som tog bort byggnaden tillsammans med namnet på det attackerande imperiet. Vi har nu minskat ner informationen så att bara det mest relevanta står med.
Förbättringar

Nu när man dubblerar en produktion så dubbleras stridsenheter också! Men som tidigare gäller det inte för Militära byggnader och Mäktiga byggnader.

Mobila enheter

Denna sektion är dedikerad till de ändringar och justeringar i denna uppdatering som bara gäller mobilversionen av spelet, och inte påverkar webbläsarversionen. Observera att det är upp till appbutikerna (Google Play och App Store) när denna uppdatering rullas ut, så det kan dröja någon dag efter att webbläsarversionen släpps innan den dyker upp på din enhet!

Förbättringar
  • Vi har lagt till ett alternativ i inställningarna för att sköta prenumerationer.
  • Vi har lagt till produktionskarusellen för stridande enheter i appen!
  • Vi har ändrat stilen på rankningen för PvP-arenan så att den matchar de andra rankningarna.
Placeringsproblem
  • Vi har rättat till textplacering och felaktiga översättningar för några språk i Sommareventet.
  • Vi har också rättat till problemet med textplaceringen, för vissa språk, i fönstret för Slottsystemet efter att man tittat på en annons.
Antikhandlaren
  • Hos Antikhandlaren visade inte infotexten för extra platser hur många byten som behövdes för att låsa upp nästa plats i vissa fall.
  • Om Forge Plus gick ut medan ett 2-dagarsbyte i Antikhandlaren pågick så visades ett för lågt värde av juveler och mynt.
Allmänt
  • Rankningspoängen för Turneringen visades ibland även efter att turneringen var slut.
  • Den slumpmässiga produktionen från Gyllene planetarium visades tidigare med fragmentikonen. Nu visas ikonen för föremålet med en liten fragmentsymbol.

Glöm inte att kolla in vår Betaserver för att hålla dig uppdaterad med det senaste nytt.
Vi hoppas att ni gillar dessa uppdateringar. Skriv gärna en kommentar nedan - vi vill veta vad du tycker och tänker!

Tack för att du spelar Forge of Empires!
Vänligen,
Ditt Forge of Empires-team[/b]
 
Senast redigerad av en moderator:

.Agnes.

Ny medlem
Låter mycket bra med uppdatering. Men såg inget om problemet med att byta värld. Idag på iPad behöver jag klicka 6 ggr för att byta server. Ibland glömmer jag bort vart jag är på väg
Hade varit sååååå bra med färre klick!
 

River Styx

CM
Community Manager
Låter mycket bra med uppdatering. Men såg inget om problemet med att byta värld. Idag på iPad behöver jag klicka 6 ggr för att byta server. Ibland glömmer jag bort vart jag är på väg
Hade varit sååååå bra med färre klick!
Hej Agnes,
Det är ingen bugg.
Om du loggar in via Apple GameCenter så måste du alltid logga ut och sedan logga in för att byta värld. Om du däremot loggar in med användarnamn och lösenord så ska du kunna byta värld via inställningarna. Gör du det - men ändå måste loggaut/in. Kontakta supporten så får vi titta på det.
 

.Agnes.

Ny medlem
Hej Agnes,
Det är ingen bugg.
Om du loggar in via Apple GameCenter så måste du alltid logga ut och sedan logga in för att byta värld. Om du däremot loggar in med användarnamn och lösenord så ska du kunna byta värld via inställningarna. Gör du det - men ändå måste loggaut/in. Kontakta supporten så får vi titta på det.
Okej Loggar in via Apple och använder fingeravtryck. Vet bara inte hur jag får bort Via appel Och tack för att man kan producera krigare utan att gå in och ut ur deras byggnader
 
Topp