• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Uppdatering 1.153 2019-05-28

voxscientia

Medlem
newlogo1.png

Kära Kungar och Drottningar,

Denna uppdatering till 1.153 kommer att ske den 28:e maj. Det kommer vara en kort nedtid av servern, vi ber om ursäkt för ev problem och olägenheter det medför.
En detaljerad beskrivning av ändringarna kan ni se här nedan:

Ändringar

  • Utropstecknet över skeppet som tar dig till Kulturella bosättningar kommer nu även att visas om du inte har någon aktiv bosättning.
  • Vi har ändrat kostnaden för att låsa upp Flervåningshus i forskningsträdet. Det krävs nu bara mynt och resurser för att låsa upp teknologin.
  • Vi har sett till att det nu går att stänga evenemangsrelaterade fönster genom att klicka var som helst i bakgrunden, precis som alla andra fönster.
Buggfixar

  • Ibland kunde spelet frysa i en laddningsloop efter att man godkänt ändringar gjorda i Ombyggnadsläget. Detta har fixats.
  • Ibland kunde ett internt fel uppstå om man använde kortkommandon för att starta produktioner medan man hade en långsam internetuppkoppling samt för få resurser för att starta produktionen. Detta beteende ska nu generera rätt felmeddelande.
  • Vi har fixat ett displayproblem med Kopparmynten i Vikingabosättningen.
  • VI har fixat ett problem som orsakade ett laddningsfel efter att man utforskat Jordbruk om det var ett evenemang aktivt i spelet.
Under tiden arbetar vårt utvecklingsteam med det kommande Fotbollsevenemanget och på att finslipa Rymdåldern: Mars. Kolla våran Beta server för att hålla dig uppdaterad!

Tack för att du spelar Forge of Empires!

Hälsningar,
Ditt Forge of Empires Team!
 

DeletedUser1953

Guest
Hej

Kulturella bosättningar (Vikingar än så länge) är ett trevligt tillskott i olika aktiviteter som man kan göra i spelet.

Har länge sett fram mot varianter på Vikingabyn.

Det har stått Egypten (motsv) kommer snart..., snart..., snart... Ja ett par månader faktiskt.

Tycker att det skapar dåligt förtroende hos oss spelare för er när ni lägger ut "Kommer snart" så tidigt och inget kommer eller startar upp.

Sen lägger ni ut en ny kulturell bosättning "Feudala Japan" som "Kommer snart" ????????????

Va?????

Är det inte snyggare och mer förtroendeingivande och släppa "Egypten" först?


Nu har det börja "hoppa" ett utropstecken över Vikingabåten i mitt land.

Det betyder för mig att något "Är klart", dvs jag måste dit och "Göra något".

Vet inte vad det Hoppande utropstecknet ska betyda om jag inte startat upp någon ny kulturell bosättning.

Känns ologiskt för mig.


Kort sagt; Tack för ett roligt spel, men det börja spåra ur lite...

/Nils Dacke A
 

DeletedUser1953

Guest
Hej igen. Kanske skriver på fel sida i forumet??? Jag undrar när en annan kulturell bosättning än vikingarna finns tillgänglig? Kan någon svara?
 
Topp