• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Trögt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej.

Vill bara ställa ett par frågor.

1. När jag loggar in, och nyhetsrutan visas och jag väljer att klicka för gå till någon för att returnera en motivation, så töms huset på pengar eller verkstaden på resurser eller varor. Alltså, att det underliggande lyser igenom nyhetsrutan. Vet inte hur jag ska förklara enklare. sorry

2. Ibland när jag har tömt allt som ska tömmas, i.e. Hus, Resurser, Produktioner etc, så lyser den där guldfärgade lådan i vänsterkant. Ser alltså ut som att jag har byggnader kvar att tömma, när det inte finns något kvar att tömma, skumt.

3. Att navigera runt bland mina vänner, för att motivera/polera, tar ibland väldigt lång tid. Byggnader laddas in väldigt sakta, det går ibland inte att flytta vyen förrns vid treje försöket och då rör sej stadsvyn väldigt sakta och hackigt.

Beror allt detta på ett felaktigt script, eller ligger felet hos mej?
Så här ser infon ut från spelet (det som finns under inställningar och "om"):
1.39.27530 (18.11.2014 10:41),
Brushane (125287), se3,
sv_SE, WIN 15,0,0,239,
Windows 7,
Firefox/33.0,
1280x926, Software Hw_disabled=oldDriver (336 MB VRAM)

Som ni ser så är allt up to date så att säja. VRAMet kan jag inte göra så mycket åt, ifall det är mitt grafikkort, eftersom det är inbyggt på moderkortet, och datorn är några år, typ 10 år gammal.
Forge of Empires är det enda spel av alla de browserspel jag spelar, som laggar på detta sätt.
Vore kul att få veta vad jag kan göra för att förbättra saker och ting, eller om felet ligger hos InnoGames.

Glömde nästan, jag har även högerklickat i spelvyn, för flashspelarinställningarna, och dragit slidern till höger, alltså att flashspelaren får spara obegränsat på min hårddisk. Har även provat att tömma både cache och kakor, hjälpte inte...

Flytta gärna den här tråden ifall den passar bättre någon annanstans.

mvh,
Brushane

edit: Fick ett tips i spelet, att aktivera maskinvaruaccelaration (Beta), men den var redan aktiverad. Testade att avaktivera den, och det verkar som att spelet laddar snabbare utan den.
Är inte det konstigt att den saken som ska hjälpa till att snabba upp spelet, är den saken som saktar ner det?
I alla fall som det verkar...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser89

Guest
Något som belastas hårt är RAM, jag har själv en gammal dator med 2GB RAM och det tar lätt slut om man multitaskar lite eller spelar för länge. Oftast räcker det att logga in och ut igen, men ibland får jag öppna aktivitetshanteraren och döda processen för Flash, som är den som drar all RAM... Kolla i Aktivitetshanteraren och se hur mycket RAM som går åt så kan du nog lätt avgöra om det är där skon klämmer! Gamla RAM-pinnar kan vara löjligt dyra, men går också att hitta nästan gratis ibland om man letar lite bland annonser och auktioner.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp