• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Tå bort 80 persons gränsen nu

DeletedUser1390

Guest
Vist är det roligt att vara med i ett imperium men det är inte lika roligt för dom som inte får plats tänk om du har 80 spelare inbjudna och så kommer numer 81 och vill ha plats det går inte då du i dagsläget kan bara bjuda in 80 stycken till imperiet något jag tycker vore på tiden att dom ändrar på
2 förslag antigen höjer man gränsen till 300 i vare fall eller tar bort den helt jag förusprokar att den tas bort vist var den bra på den tiden man manuellt polerade och motiverade men med dagens system med hjälp knappar behövs inte 80 persons gränsen anser jag
 

DeletedUser1339

Guest
Blir inte den redan lite dåliga mångfalden på GvG-kartan ännu sämre då. Det kanske slutar med att ett ensamt Imperie äger hela kartan, eller i alla fall några få.Det finns väl inte så väldigt många Imperier som nått maxgränsen ännu ?
 

DeletedUser1682

Guest
Om man tar bort gränsen för antalet medlemmar så kan ju alla gå med i samma imperium, eller bara de tre största vilket då skulle förstöra hela mångfalden. Nu måste imperieledarna hålla koll på vilka som är aktiva och hjälper till, och ibland frigöra plats för att kunna rekrytera mer passande medlemmar. Det är ju en del av utmaningen att sköta imperium, och om det inte fanns gränser för antal skulle imperierna svämma över av inaktiva medlemmar.
Ser man över imperielistorna finns där mängder av små imperium med få medlemmar, får man inte plats i ett imperium är det ju bara att ta plats i något av de mindre. :)
 

DeletedUser

Guest
Redan en gräns på 80 är för högt.
50-60 är betydligt mer lagom.

På "Tribal wars" upplaga 1 var gränsen i varje team 50 medlemmar, vilket är en rätt lagom nivå att hålla koll på.
Tiberium Alliance var taket även här 50 medlemmar.
Rail nation var dock taket gränsfall till för lågt endast 25 medlemmar, vid fullt uppgraderat högkvater.
Grundnivå var 5 medlemmar, sedan var man tvungen att uppgradera högkvater nivå för nivå för att uppnå MAX antal 25 medlemmar.

Lagom nivå 50-60 medlemmar.
 

DeletedUser1033

Guest
Eftersom vi har grannskap på cirkus 80 medlemmar och ett stort antal eror att hålla reda på tycker jag nog att 80 personer per imperium är en lagom maxgräns. G.
 
Topp