• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Svart ruta hmm...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1653

Guest
Spelet har hel dött, får bara en svart ruta när man ska ladda in spelet.

Kvittar om de är på server 3 eller server 4, eller om de är beta servern samma resultat.

Något ny updatering som orsakar de hela?

Har senaste ver av Adobe så de ska inte vara förgammal.
 

Lonar Jion

Moderator
Antar att det är webbläsare versionen du spelar fån: www.se.forgeofempires.com
För mig har det funkat och för många andra vad jag har set i chatt och aktivitet.

Du kan testa att rensa historiken (Speciellt cachen), alternativt kan du testa någon annan webbläsare tex ie, chrome eller firefox
 

DeletedUser1653

Guest
Hejsan ska prova att köra Chrome, kan inte köra FireFox efter som jag kör Waterfox då den är bäst lämpat för windowxs 64 bits. Medans Firefox är för Windows 32 bit.

Upplever samma nu, skrev de som en bugg för se om fler upplever de! Samma server.

Vet du om man kan köra på "Opera" Eller Safarie? Samt Internet Exlorer 11?
 

DeletedUser1653

Guest
De fungerar inte så bra längre med Waterfox även efter rensning de är något med adobe och waterfox tillsammans med spelet som strular.
Upptäckte även att ljudet i spelet kom trotts man inte kunde se innehållet!
Så kör Chrome nu men inte de optimala för 64 bit windows.
 

Lonar Jion

Moderator
Jag körde på ie11 innan jag skaffade chrome då en ie11 flash uppdatering började strula och jag orkade inte vänta på en fixuppdatering.
Men i teorin så ska alla funka men vet inte hur noga de har varit med uppdateringar på de senaste åren.
 

DeletedUser1653

Guest
Kör dubbelt kör 2 webbläsare just om de 1:a skulle strula så kör man de andre istället. Men ska prova att installera mo bruken helt.

Men om de är andra som kör Waterfox så ska de bara köra på 46. då den fungera bäst och att de inte ska köra updateringen till 47.
 

klarre

Medlem
Funkar ypperligt på Firefox även med 64-bitarssystem. Funkar helt klart godkänt för mig om det inte vore för memory-leaks som är ett rätt välkänt problem om man krigar mycket :)
 

DeletedUser1653

Guest
Har märkt en skillnad på de senare updateringar av Waterfox, 47, så där, och ver 49, åt upp minnet direkt så man kunde spela i 15 min sen krasch och On/Off med strömkabel ända sättet. Men sen har även ver 50. Släppts och de är lika vedervärdig som ver 48.

De både ver ger svart ruta. Har valt att använda 46.0.1 den fungerar bäst av de senaste ver av Waterfox. De verkar inte som de "memmory-leaks" Jag har nu haft spelet igång i 15 timmar och inga problem alls. Så jag rekommenderar Waterfox 46.0.1 till er som använder waterfox i spelet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp