• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sommar 2020

voxscientia

Medlem
SummerNewLogo.png

Kära Kungar och Drottningar,

Sommaren är här, och i år återvänder vi till Forge-ön för att delta i den årliga Sommarfestivalen! Så snart du kommer dit, lyssna då på den lokala guvernören och hans skrytsamma historier om det gångna året, så kommer han erbjuda dig att snurra det mystiska 'Lyckohjulet'. Ge det en snurr och se vilka belöningar som den har åt dig!



Sommarevenemanget återvänder till din stad den 28:e juli och pågår tills den 17:e augusti 2020.

Det finns fantastiska priser att vinna, så hoppa ombord! Om du inte fick tillfälle att ta del av tidigare evenemang, så har du nu chansen att tävla med dina grannar om några av de tidigare föremålen, men även helt nya Sommar-föremål.

För att snurra hjulet behövs Dubloner, vilket både Guvernören och den lokala piraten Jane gladeligen ger dig... i utbyte mot att du gör lite uppdrag, så klart. Du kan göra de första 34 uppdragen i din egen takt. När du är klar med dem kommer du få ytterligare uppdrag, ett per dag, under resten av tiden för evenemanget. Du kommer säkert att ha flera som ligger och väntar när du kommer dit, eftersom de börjar samlas redan från dag ett.


För att ta dig till Sommarevenemanget, klicka på denna ikon i spelet:
SE2.png

När du öppnar evenemangsfönstret ser du ett lyckohjul, samt knapparna "Snurra" och "Uppdatera och snurra". Klicka på "Snurra" för att försöka vinna ett av priserna du ser på lyckohjulet, eller på "Uppdatera och snurra" för att byta ut lyckohjulets priser innan du snurrar! Oroa dig inte, om du uppdaterar lyckohjulet får du fortfarande ett pris efter att det nya belöningarna dykt upp. Kom ihåg att hela ditt grannskap delar på lyckohjulet - så när du uppdaterar det, byts priserna ut för alla dina grannar med (priserna uppdateras även i samband med att grannskapet förnyas). Detta betyder även att om du lägger vantarna på ett pris från hjulet försvinner det för alla! Du kan se de senaste vinsterna i ditt grannskap i botten av evenemangsfönstret.

sommar2020_eventfonster2.png

Snurra på hjulet:
För att kunna snurra på hjulet behöver du Dubloner. Som vi har nämnt, så får du dem genom att slutföra Sommaruppdrag men du kan även hitta dem i de vanliga händelserna i, eller runt omkring, din stad. Du kan även använda Diamanter om du inte har tålamod att vänta på nästa snurr! Ett snurr kostar en Dublon, och du vinner ett pris. Som alternativ kan du "ladda om och snurra" för att få upp en helt ny uppsättning med priser för ditt grannskap. Det spelar ingen roll vad du väljer, du vinner alltid ett pris!
Evenemangspriser:
Vinsterna som visas på hjulet är tillgängliga för hela grannskapet att vinna. Vinsterna är slumpmässiga men, alla hjul har alltid något speciellt som du kan vinna.
De mest speciella priserna kan bara vinnas av en lycklig vinnare - dessa har en gyllene cirkel. Skeppets Uppgraderingskit och Väljarkit för Kråktornet kommer vara tillgängliga i några hjul. Vanliga belöningar kan fås upp till fyra gånger (du ser hur många som är kvar på varje vinst i cirkeln runt vinst-föremålet) Om du, till exempel, vinner en där det finns fyra tillgängliga, så kommer den att tas bort och bara tre finns kvar för dina grannar att vinna. Detta fortsätter tills alla vinster på hjulet tar slut, när det händer kommer hjulet att uppdateras automatiskt med en ny samling vinster.

För att du ska kunna sno åt dig Storpriset, måste du sätta segel mot en fantastisk resa! Men hur ska du navigera på riskfyllda hav, kanske du undrar? Efter varje snurr på hjulet kommer du få en kompass! Använd kompasserna för att ta dig fram på kartan. Att använda en kompass kommer slumpvis flytta ditt skepp mellan 1 och 3 steg på kartan. När du kommer till slutet, X markerar platsen, blir du belönad med storpriset! Kartan kommer då att nollställas och du kan påbörja en ny episk resa.

Utöver priserna från gamla evenemang har vi såklart en ny belöning: Guvernörsvillan (en uppgraderingsbar byggnad med 9 nivåer). Guvernörsvillan producerar mynt, Forskningspoäng och lycka på basnivån, samt ger en attackboost för din anfallande armé. När den motiveras producerar Guvernörsvillan även varor från din tidsålder samt enheter varje dag. Denna byggnad kan plundras om den inte motiverats.


Guvernörsvilla - nivå 9
GPrize.png

Guvernörsvillan är det nya Storpriset. Du kan såklart fortfarande få tag på Kråktornet och uppgraderingskit för förra årets evenemang som sällsynta belöningar från hjulet:

selection_kit_crows_nest.png

Nya profilbilder:
Sist men inte minst så kan du visa dina vänner och grannar hur långt du kommit i evenemanget genom få tag på ett av våra fyra nya porträtt:

Avatars.png

Vi hoppas att ni gillar att snurra på hjulet och vinna priser! Dela gärna med er av er feedback nedan!

Ha en finfin sommar! :)

Vänligen,

Ert Forge of Empires-team
 

RosCool

Ny medlem
Jag blev förbannad direkt när jag såg att fanvakt var ett av priserna i hjulet. Och givetvis var det första jag vann en sketen fanvakt. Priserna i hjulet är ett riktigt skämt. Eller rättare sagt, ett hån mot oss som spelar.

Det verkar inte som InnoGames tycker det är så viktigt med nöjda kunder för FoE, betalande eller icke-betalande. FoEs utvecklingsteam borde lära av sina kollegor för Elvenar, som faktiskt lyssnar på sina kunder och försöker göra eventen bättre, inte sämre. I Elvenar vinner man saker som man har nytta av i spelet. I FoE vinner man skräp som ingen vill ha eller behöver. För jag undrar vem, VEM behöver ett baboaträd? Och inte bara ett, utan flera. Jag skulle gärna vilja ha ett ärligt svar på den frågan från FoE-teamet.
 

Vulgo the Worm

Ny medlem
Jag lyckades få två Guvernörsvillor i lvl 1. Vann den ena på hjulet och fick sen den andra när jag slutförde första kompasseglingen.

Är det verkligen meningen att man ska kunna ha fler än en?

/vulgo
 

Malina

Aktiv medlem
Det förstod jag. Det jag menade var fullt uppgraderade villor. En kan man få ihop utan diamanter, vill du ha fler så får du hosta upp cash. ;)
 
Håller med mycket av priserna är skräp :confused: Har utvecklarna av spelet verkligen spelat FoE eller ?

Jag ser det så här, på ett lotterihjul på vanligt tivoli är kanske fem av tjugo platser en vinst, och bara en är högvinsten. Övriga femton är nitlotter. I FoE är "skräpvinsterna" nitlotterna, och det finns två-tre, någon gång fyra vettiga priser. Så FoE-hjulen funkar likadant som tivolihjul, det mesta är niter. :)
 

Bumerang

Medlem
Varför vill inte Guvernörsvillan bli motiverad när jag har 80st vänner som motiverar varje dag ?
Syns den inte eller why ?
Tycker det är konstigt.
 
Varför vill inte Guvernörsvillan bli motiverad när jag har 80st vänner som motiverar varje dag ?
Syns den inte eller why ?
Tycker det är konstigt.
Guvernörsvillan har väldigt låg prioritet i motiveringen, högre än Hall of Fame och vanliga produktionsbyggnader, men lägre än nästan allting annat. Om du har väldigt många byggnader som kräver motivering så räcker inte motiveringarna till även till villan.

Jag ser att du bland annat har väldigt många Kunskapens Helgedom. Byter du ut dem mot större byggnader som ger fler fp så minskar du antalet motiveringar som behöver göras i staden, och då räcker de även till villan. Två byggnader som jag kan rekommendera, och som du hittar hos antikhandlaren då och då, är Kolossen och Vinterpalatset. En koloss och ett vinterpalats tar lika mycket plats som åtta KH:s, och ger på högsta nivån 12 fp, 15 varor och anfallsbonus (plus lite annat) jämfört med 8 fp för de åtta helgedomarna. Dessutom krävs bara två motiveringar i stället för åtta.
 
Topp