• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sommar 2019

voxscientia

Medlem
Final.png


Få Dubloner från uppdrag. Använd dem för att snurra på hjulet och få fantastiska priser - och helt nya byggnader!

Kära Kungar och Drottningar,

Sommaren är här, och i år återvänder vi till Forge-ön för att delta i den årliga Sommarfestivalen! Så snart du kommer dit, lyssna då på den lokala guvernören och hans skrytsamma historier om det gångna året, så kommer han erbjuda dig att snurra det mystiska 'Lyckohjulet'. Ge det en snurr och se vilka belöningar som den har åt dig! Kolla in videon nedan med våra spel-designers, Micha och Kurt:

Det finns fantastiska priser att vinna, så hoppa ombord på skeppet från 1 augusti 2019! Om du inte fick tillfälle att ta del av tidigare evenemang, så har du nu chansen att tävla med dina grannar om några av de tidigare föremålen, men även helt nya Sommar-föremål.

För att snurra hjulet behövs Dubloner, vilket både Guvernören och den lokala piraten Jane gladeligen ger dig... i utbyte mot att du gör lite uppdrag, så klart.
Du kan göra de första 34 uppdragen i din egen takt. När du är klar med dem kommer du få ytterligare uppdrag, ett per dag, under resten av tiden för evenemanget. Du kommer säkert att ha flera som ligger och väntar när du kommer dit, eftersom de börjar samlas redan dag ett.

För att borda Lyckohjulet, klicka på på bilden uppe till vänster på skärmen:
SE2.png

När du öppnar evenemangs-fönstret kommer du se dels ett hjul och dels knapparna "Snurra" och "Ladda om och Snurra". Klicka på "Snurra" för att testa lyckan med de vinster som visas, eller "Ladda om och snurra" för att rensa hjulet och få upp en helt ny omgång med vinster. Oroa dig inte, även om du laddar om vinsterna, kommer du alltid vinna ett pris. Kom ihåg att du delar hjuet med dina grannar - om du laddar om det, så laddas det om för alla (en ytterligare omaddning sker om grannskapet förnyas).
Det betyder alltså att det pris du vinner, försvinner för alla! Den senaste vinsten visas längst ner i fönstret, på så sätt kan du hålla lite koll på vem som vinner vad.


SE-New.png


Snurra på hjulet

För att kunna snurra på hjulet behöver du Dubloner. Som vi har nämnt, så får du dem genom att slutföra Sommar-uppdrag men du kan även hitta dem i de vanliga händelserna i, eller runt omkring, din stad. Du kan även använda Diamanter om du inte har tålamod att vänta på nästa snurr! En snurr kostar en Dublon, och du vinner ett pris. Som alternativ kan du "ladda om och snurra" för att få upp en helt ny uppsättning med priser för ditt grannskap. Det spelar ingen roll vad du väljer, du vinner alltid ett pris!

SE1.png

Vinster

Vinsterna som finns på hjulet är tillgängliga för alla spelare i ditt grannskap. Vinsterna är slumpmässiga, men oroa dig inte, varje hjul har något speciellt som du kan vinna.

De mest speciella priserna kan bara vinnas av en lycklig vinnare - dessa har en gyllene cirkel. Skeppets Uppgraderingskit och även Väljarkiten som vi hade förra året kommer vara tillgängliga i några hjul. Tillsammans med det, så finns det i år ett nytt Väljarkit som erbjuder ett av tre Vaktposter, en liten dekoration med speciella förmågor. Vanliga belöningar kan fås upp till fyra gånger (du ser hur många som är kvar på varje vinst i cirkeln runt vinst-föremålet) Om du, till exempel, vinner en där det finns fyra tillgängliga, så kommer en att tas bort och bara tre finns kvar för dina grannar att vinna. Detta fortsätter tills alla vinster på hjulet tar slut, när det händer kommer hjulet att uppdateras automatiskt med en ny samling vinster.

Som du kanske märker, är kartan bredvid hjulet lite annorlunda i år. För att du ska kunna sno åt dig största priset, måste du sätta segel mot en fantastisk resa! Men hur ska du navigera på riskfyllda hav, kanske du undrar? Efter varje snurr på hjulet kommer du få en kompass! Använd kompasserna för att ta dig fram på kartan. Att använda en kompass kommer slumpvis flytta ditt skepp mellan 1 och 3 steg på kartan. När du kommer till slutet, X markerar platsen, blir du belönad med storpriset! Kartan kommer då att nollställas och du kan påbörja en ny episk resa.

Utöver några gamla event-föremål, har vi givetvis helt nya belöningar: Kråkboet (en uppgraderingsbar fyr med 8 nivåer), tre Vaktposter och speciella sommar-avatarer. Kråkboet kan varken motiveras eller plundras och, beroende på nivån, kan den producera Mynt, Resurser, Medaljer, Forskningspoäng, Varor och även Diamanter (håll i åtanke att sannolikheterna inte är samma).

upgrade_kit_crows_nest.png
NewGif.gif

Och, ta en titt på de tre nya dekorations-byggnaderna (1x2) som du också kan få under evenemanget:

D_MultiAge_SummerBonus19Royal.png
D_MultiAge_SummerBonus19Trader.png
D_MultiAge_SummerBonus19Pirate.png

Krigsskepp Vaktpost Lycka - FörsvarsboostHandelsskepp Vaktpost Lycka - Mynt och ResursboostPiratskepp Vaktpost Lycka - Attackboost

summer18_separator.png

Som vi nämnde ovan, Kråkboet är den nya högvinsten. Men du kan fortfarande få förra årets Skeppets Uppgraderingskit som en sällsynt belöning på hjulet.

summer18_upgradeship.png

Skeppet
7x3
summer18_upgradeitemsmall.png

Naturligtvis, för att uppgradera Skeppet, så behöver du snurra hjulet för att ha chans att vinna den!

summer18_separator.png

Till sist, som alltid, kommer du kunna skryta med dina framsteg för dina vänner och grannar genom att få en av fyra tema-porträtt.
Portraits%20New3.png

Vi hoppas du gillar att snurra på hjulet och vinna priserna. Du har fram till 21 augusti att göra det.
Om du vill, och gillar, att diskutera evenmanget, besök gärna vår tråd.

Tack för att du spelar Forge of Empires... och njut av sommaren! :)

Vänligen,
Ditt Forge of Empires-team
 
Senast ändrad:

DeletedUser1911

Guest
Får jag säga att jag är lite besviken?
Har väl väntat ett år på att det ska komma ett event med snurrhjul för möjlighet att få nya avatarer (också skrivit till nyare medlemmar att de funnits i såna event) & så verkar de inte finnas med i år. :'(
Fanns ju några avatarer i arkeologi-eventet men verkade vara få.

Kan ju ge det som tips att många i mina imp & även vänner verkar vara intresserade av att få tag i gamla avatarer. Ofta ser man ju en som man gillar hos någon & själv skulle vilja ha.
När jag började spela fick jag möjlighet att få en jag gillade i några event i rad så jag lyckades få den i alla världar trots att jag började i tredje flera månader senare. Skulle kännas väldigt konstigt om jag började spela i en annan värld & inte kunde få tag i den avataren när jag har haft den i 3 världar nästan hela tiden i snart 3 år!
Men har samtidigt spanat in en äldre vampyrtjejs-avatar i flera år som jag då hoppats skulle komma i något event. ;)
 
Topp