• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Slottssystemet

Ambjorn

Medlem
Köpte diamanter igår för att komma upp till nivå 8 i Slottssystemet mest för att få attack/försvarsbonus på 20% extra. Men kan inte se att jag fått det någonstans.
Har inte tänkt på att kontrollera det på tidigare nivåer men nu när jag verkligen behöver det så fick jag inget.
De andra bonusarna ser ut att ha slagit in.
Så var ligger felet?
 

Ambjorn

Medlem
Så har nog listat ut hur det fungerar med attack/försvarsbonusen. Det är 20% som gäller tills dess man kommer upp till nivå 9 då blir det 25%. Ungefär som det blev när man gick från nivå 6 till 7, då fick man 20% istället för 15%. Formuleringen kanske inte är den mest lyckade då man tror att det ökar med 20%.
 

River Styx

CM
Community Manager
Så har nog listat ut hur det fungerar med attack/försvarsbonusen. Det är 20% som gäller tills dess man kommer upp till nivå 9 då blir det 25%. Ungefär som det blev när man gick från nivå 6 till 7, då fick man 20% istället för 15%. Formuleringen kanske inte är den mest lyckade då man tror att det ökar med 20%.

Hej!
Verkar som att vi behöver se över formuleringarna... :) Har du förslag på en bättre?
 

Ambjorn

Medlem
"På nästa nivå ökar attack/försvars-bonusen från 20% till 25%"
Blir en del att se fram emot då.
Kan ni sedan göra något åt Frontenac så man konkret ser vad den ger så blir det även där mer stimulerande att investera i den byggnaden.
 

HultNisse

Medlem
Jag föreslår att ni kallar den "Slottsbonus för attackerande enheter ökar till 15% i attack- och försvarsvärden" och "Slottsbonus för försvarande enheter ökar till 15% i attack- och försvarsvärden"

Då finns även logiken att de återfinns i Bonusöversikten under Stadshuset.
 

Ambjorn

Medlem
HultNisses förslag är bättre då texterna harmoniserar. Fast bör vara ett tillägg om "På nästa nivå..." en liten morot så man ser vad som komma skall.
 
Topp