• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Skurkgömställe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Skurkgömställe är den byggnad där du producerar enheten Skurk.
Klicka på länkarna och läs mer på Wiki om Skurkgömställe och Skurkar
Tack men jag blir inte så mycket klokare. Har även försökt läsa på den internationella FOE sidan. Kan man använda den här i alla strider? Jag är inte med i något imperie så mina strider blir i olika evenemang och på kartan. (jag strider inte mot grannar och liknande) Är det lämpligt att använda dom där? Vad exakt innebär detta? : ”Dör istället om du inte har någon enhet utan hemlig identitet kvar.” Innebär det att man alltid måste ha två skurkar i varje strid? Övriga vanliga soldater har väl ingen hemlig identiter?
 

Tixal

Medlem
Tack men jag blir inte så mycket klokare. Har även försökt läsa på den internationella FOE sidan. Kan man använda den här i alla strider? Jag är inte med i något imperie så mina strider blir i olika evenemang och på kartan. (jag strider inte mot grannar och liknande) Är det lämpligt att använda dom där? Vad exakt innebär detta? : ”Dör istället om du inte har någon enhet utan hemlig identitet kvar.” Innebär det att man alltid måste ha två skurkar i varje strid? Övriga vanliga soldater har väl ingen hemlig identiter?
Man skulle kunna säga att Skurk är en lönnmördare som drar nytta av sin omgivning (med hög attack och dåligt försvar). Därav benämningen "hemlig identitet". :)
Dem är absolut bra att ha i princip alla strider!

Skurkar fungerar så här:
  • Du har en (attackerande) armé som till exempel består av 4 Jägare och 4 skurkar.
  • När striden börjar kommer alla dina skurkar att anta en skepnaden som Jägare. (De "förvandlas" till någon av de enheterna du har i din armé. På samma sätt en lönnmördare skulle smälta in i omgivningen).
  • Om alla dina 4 soldater dör, blir de 4 skurkarna sig själva, och fortsätter striden som skurk. Eftersom de inte har något försvar att tala om så kommer de med all sannolikhet dö rätt omgående. De är ju helt exponerade utan möjlighet att smälta in i omgivningen (bli en annan soldat) som skydd.
Mitt bästa råd till dig är att pröva dig fram! Det fungerar (oftast) väldigt bra att ha några skurkar blandat med andra enheter. Väldigt effektivt :cool:
 
Detta syns när du kör i manuellt läge. Kör du Autostrid så förstår jag att det kan vara svårt att se.
Testa att köra manuellt, skicka fram dina skurkar först och se vad som händer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp