• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Skattjakt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1033

Guest
Vad är nu den här nya grejen med Skattjakt och hur funkar det? G.
 

DeletedUser1033

Guest
Jo men det vore ju kul om den lanserades i förväg. G.
 

DeletedUser1019

Guest
måste säga att jag tycker denna grej är helt värdelös... Ett uppdrag helt utan anknytning till själva spelet endast för att hetsa folk att spela mer, och nej... jag är inte rädd att folk kommer komma ikapp mig eller vinna mer på den än mig genom att nöta spelet, tycker bara idéen är sjukt kass. Tycker däremot de event som knyter ihop vardagen och spelet är desto roligare tex, halloween, juleventet osv :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det här va ett roligt inslag.
Inte så stora belöningar men ändå nåt extra. Generellt så känns det roligt att Inno Games jobbar med att ha fler uppdrag och liknande.
Vinter-, Sommar- och Fotbollsevent är roliga men de vinsterna är så bra att jag inte skulle vilja ha dom oftare. Halloween och sådana mindre event känns kul och med lagom stora belöningar. Nu med skattkartan känns det som man tagit det ytterligare ett steg, vilket enligt mig bara är positivt. Förhoppningsvis så kommer detta mini event förändras lite då och då över tid.

Gillar oxå att det gynnar nya spelare mer än vi som spelat ett tag. Inte så mycket kanske, men ritningar och forskningspaket + trupper känns ju mer värt om man inte kommit så långt i spelet.

Tack Inno Games för att ni fortsätter utveckla spelet.
Mvh Tiggrfriend
 

Lonar Jion

Moderator
Vad är nu den här nya grejen med Skattjakt och hur funkar det? G.

Antar att dom flesta har listat ut hur skattjakten fungerar men skriver ändå en kort beskrivning ifall någon vill veta.

Skattjakten går ut på att ta de olika kistorna inom tidsgränsen 1 timme efter att man anlänt till kistan för att kunna resa till nästa kista, resan börjar när man tagit den föregående kistan eller den första 5min kistan.
Det finns 6 kistor med 5 olika res tider. 5min, 15min, 1h, 2X4h och 8h i den ordningen.
För att se vilka vinster man har chans till så är det bara att hålla muspekaren över de olika skatkistorna så står det vilka vinster man har chans till.
Om tiden 1h går ut så kasserar man ändå in skatkistan man stod på men istället för att gå till nästa så börjar man om på 5min kistan.
 

Malina

Aktiv medlem
Hur länge ska skattjakten pågå? Inte alltför länge, hoppas jag. Den mest irriterar i vänsterkanten. Kan förstå poängen med skattjakt hos nya spelare, men för egen del är belöningarna inte värda "besväret".
Om den inte är tänkt att försvinna så småningom, kan jag åtminstone få välja att ha den dold?
 

Lonar Jion

Moderator
@ Malina
Ja du om du vill ha en funktion för att dölj irriterande uppdrags porträtt så får du antingen göra en ny tråd i förslags forumet eller lämna in en support ticket i spelet som övrigt.
I bägge fallen så se till att vara tydlig och välformulerad.
Eller så kan du hoppas att en forum mod läser ditt inlägg här och skickar vidare dit förslag till InnoGames med risken att du inte vet om att förslaget redan ligger hos InnoGames.
 

DeletedUser

Guest
Den här skattjakten är det sämsta nånsin som tillkommit i det här spelet! Har givit det några chanser, men när man har kört 8 timmarspasset och missar med några futtiga sekunder, så får man samla in och börja om. Har faktiskt annat att göra än att binda upp mitt liv på grund av ett spel. Ta bort skräpet eller gör så att det går att gömma. Belöningarna är ju ändå inget man ändå får genom spelet i sej...
 

DeletedUser1339

Guest
Det är väl ändå något av ett "I-landsproblem" att reta upp sig på sådant. Jag är nöjd med att lyckas pricka in något pris ibland. som t.ex. någon ritning, eller forskningspaket. Jag skulle inte tycka det var svårt att ignorera skattjakten om jag inte gillade den.
 

DeletedUser1033

Guest
Vad menar du med att man får börja om efter 8 timmars passet? Klart man får det eftersom det är sista anhalten i skattjakten och när man har samlat in den börjar man om igen, därav skylten. Så du har 8 timmar på dig att samla in den och sedan börja om på 5 min igen, efter vad jag kan gissa.

Själv brukar jag köra 5 och 15 på morgon passet, sedan 1 timmes och fyra timmars utspritt under dagen och så tar jag 8 timmarn på natten, funkar hur bra som helst. :) G.
 

DeletedUser1595

Guest
Snälla, snälla, gör något åt skattjakten! Inte nog med att man skall ha en irriterande grön bock vid sidan och man måste kolla klockan så man inte missar, dessutom får man nu en hög mistlurssignal varenda gång man öppnar skattjakten och en hög knall när man hämtat skatten. Urtrist!
 

DeletedUser1267

Guest
Snälla, snälla, gör något åt skattjakten! Inte nog med att man skall ha en irriterande grön bock vid sidan och man måste kolla klockan så man inte missar, dessutom får man nu en hög mistlurssignal varenda gång man öppnar skattjakten och en hög knall när man hämtat skatten. Urtrist!

Finns värre saker att oroa sig över än gröna bockar. Sen finns det inget som säger att du måste hålla koll på klockan och samla skatter, speciellt när du inte tycker om Skattjakten. Och för att undvika "mistlurrsignalen" och andra hemska, otäcka oljud kan du antingen undvika att trycka på Skattjakts-ikonen, eller stänga av ljudet.
 

DeletedUser1595

Guest
Nähää, är det säkert? Kan man stänga av ljudet? Ja, det är ju klart, jag kan ju oroa mig över värre saker, svält, krig och fattigdom, t.ex. Sen så kan jag ju sluta ställa krav och spela fåniga spel eller låta bli att skriva svar på dumma kommentarer!
 

DeletedUser1267

Guest
Nähää, är det säkert? Kan man stänga av ljudet? Ja, det är ju klart, jag kan ju oroa mig över värre saker, svält, krig och fattigdom, t.ex. Sen så kan jag ju sluta ställa krav och spela fåniga spel eller låta bli att skriva svar på dumma kommentarer!

Du har just nu förstått- och löst dina problem :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp