• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event S:t Patrick Dag eventet 2024

River Styx

CM
Community Manager
PAT24_logo.png

Vilken härlig morgon, Forge Fans!
S:t Patricks Dag-eventet är på ingång!

Mellan 26 feb till 18 mars, kan du följa Paddy McCharms i en rad festliga uppdrag och uppgifter för att få tag i massor av priser, inklusive den stora Keltiska värdshuset!
Tjäna Krukor med guld, håll stadens produktioner igång och håll utkik efter nya boosters för att snabba upp dina framsteg.
Och du, missa inte ligorna för en chans att få tag på exklusiva belöningar och profilbilder! För mer detaljer om eventets mekanik och härliga priser, kolla in hela annonseringen här.

Har du synpunkter eller vill diskutera strategi kan du göra det här nedan, eller på Discord

shamrock.png

Vi önskar dig all tur i världen med uppdrag, uppgifter och utmaningar!
Ditt Forge of Empires Team
 

Safiren

Medlem
Så har baronen gjort sitt intåg i eventet. Måste erkänna att jag var ganska ambivalent efter erfarenheterna från förra eventet. Men hittills riktigt roligt! Jag har väl kanske inte använt bonusarna på bästa sätt vilket väl främst får skyllas på bristande tålamod och en oändlig nyfikenhet på vad som kommer sen :D
Mycket bra att man får fler uppdrag att välja på så det är lättare att anpassa till var man är i byggandet. Jag var lite tveksam till en del uppdrag som innebar att uppgradera cheferna till en högre nivå än nödvändigt men kunde inte bara låta bli att göra dem ändå.
Men.... nu har jag kommit till uppdrag 21 (för mig iaf) och där måste jag använda 2 st 4h Tidshopp och de jag har fått är ju bara på 2h. Jag har inte tillräckligt med krukor med guld eftersom de kostar 700 styck. Det innebär att om jag vill fortsätta får jag betala 1750 dias för 2000 klöver.
Så nu föds misstanken att det här kommer att upprepas innan baronen är färdig och även nästa gång baronen dyker upp. Hittills har det gått så pass bra att jag är villig att lägga in lite diamanter men inte 4ggr för baronen och dessutom ytterligare en gång för att få mera klöver för att kunna hålla den här takten till eventets slut vilket jag räknat med. Gör jag det så tar mina diamanter slut och jag hade tänkt mig att de skulle räcka lite till.... :( Edit: hmm de räcker inte till 5 ggr 1750, bara 4ggr.

Så nu är frågan om jag ska strunta i det uppdraget fast då missar jag sista belöningen... Nog för att jag förstår behovet att få in mer pengar, jag är en diamantköpare, men är det verkligen meningen - om det är som jag misstänker - att bara de som är villiga och har möjlighet att betala max flera gånger för klöver ska kunna slutföra baronen?

Eller finns det nån möjlighet att komma runt det där? Om jag köper klöver nu kommer det att räcka? Någon som kommit längre och kan dela med sig av sina erfarenheter?

PS Översättningen av uppdragen verkar inte helt ok. Automatöversatt? "Slutför 6 uppgifter komma framåt bland Eventpriserna" är inte korrekt svenska. T ex "Slutför 6 uppgifter för att komma längre i Eventet" istället? DS
 

Malina

Aktiv medlem
Baronens sista uppdrag ger ett väljarkit till Keltiskt glasbruk. Jag har redan tre kit, samt en nivå 1. Jag känner mig inte precis lockad av att slutföra hans uppdrag.
Delbelöningarna är fina, guldkrukor, hattar, klöverrabatt, så jag gör så många jag kan utan att behöva offra för mycket av något. Är på uppdrag 23 nu, blir på sin höjd 2-3 uppdrag till skulle jag tro.
2 x 4 timmars tidshopp har jag alltså inte slutfört och tänker inte göra heller.
 

Safiren

Medlem
Fick svar på discorden och läste i Facebookgruppen med. Sista uppdraget ska man använda en 8timmars tidsförkortning till en kostnad av 1200 krukor. Det finns inget sätt att komma runt det. De flesta verkar vara nöjda med att göra 30/32 och tänker göra så nästa gång med.
 
Topp