• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Rymdåldern: Mars

voxscientia

Medlem
FoE_Logo_Mars_BG.png


Vi har nått nya horisonter. Människans dröm om att nå stjärnorna blir verklighet i Forge of Empires idag och en helt ny rymdkapplöpning har börjat. Ditt mål: Mars! Utforska den röda planetens djupa kratrar och utvinn resurser till din stad och din koloni. Men se upp: den massiva koncernen I.O.U. Industrier och andra Marskolonier vill också lägga vantarna på planetens resurser för egen vinning.


Tisdagen den 28:e mars kommer du att kunna åka till

TitleAnimatedMArs.gif

Rymdåldern: Mars är en helt ny tidsålder som du kommer att kunna spela efter att du slutfört Virtuell framtid. Denna tidsålder kommer inte att släppas i delar. Denna gången kommer du att kunna spela igenom kampanjkartan, bygga en rymdkoloni på Mars, uppleva berättelse- och sidouppdrag, utvinna nya resurser och bygga den nya Mäktiga byggnaden direkt från start!

Denna nya tidsålder innehåller:
  • Din alldeles egna rymdkoloni!
  • 51 berättelseuppdrag
  • 46 sidouppdrag
  • 14 upprepande uppdrag
  • 8 nya profilbilder
  • 6 nya expansioner (3 nya Diamantexpansioner, 1 ny kampanjexpansion och 2 nya forskningsexpansioner. 1 ny medaljexpansion har sedan tidigare lagts till i spelet).
  • 24 ny teknologier att forska fram
  • 2 nya bostadsbyggnader
  • 5 nya militärbyggnader och 5 nya enheter
  • 2 nya produktionsbyggnader
  • 2 nya kulturbyggnader
  • 1 nya dekorationer
  • 2 nya vägar
  • 2 nya Mäktiga byggnader
mars_ore_seperator.png


Kolonin
Överlevnad, resursutvinning och erövring är står i centrum för din Marskoloni - så var beredd när du först anländer på den röda planeten!

För att besöka din alldeles egna koloni på den röda planeten, klicka på raketen i din stad:

CityRocketNew.png

Din Rymdkoloni har också ett par specialbyggnader, så som:
  • 5 varubyggnader
  • 4 bostadsbyggnader
  • 5 livsuppehållande byggnader
SAMOverview.png

En av de viktigaste resurserna är Livsuppehållande system. Du kan hålla koll på det uppe i vänstra hörnet av skärmen och det ger en bonus till dina varubyggnader.

LifeSupport.png

Livsuppehållande byggnader såsom den Självfungerande matfördelaren hjälper din koloni att bli mer produktiv och framgångsrik.

LifeSupportBuilding.png

För att producera Marsvaror behöver du Marsmalm. Öppna kampanjkartan och välj Mars för att se vart du expandera.

MarsMap.png

När du erövrat delar av Marskampanjkartan kan du hitta speciella Marsmalm-depåer.

Ore.png

Klicka på malmen för att skicka dit ett utforskningsteam. Hur lång tid det tar att ta sig dit beror på hur mycket malm där är i depån! När utforskningsfasen är slutförd kan du antingen förhandla eller strida om Marsmalmen för att sen kunna använda den.

GetOre.png

När du har utvunnit Marsmalmen kan varubyggnaderna i din koloni använda den för att producera nya Marsvaror som du kan använda för byteshandel, forskning, och bygga byggnader med.

mars_ore_seperator.png

Nya Mäktiga byggnader

SAMGBObserve.png


Stjärnskådare
Stjärnskådaren är en av de kraftfullaste markbaserade teleskopen som finns. Det används till att studera solsystemet i minsta detalj. Det hyllas för sin avgörande roll i koloniseringen av Mars.

Denna Mäktiga byggnader producerar varor från föregående tidsålder var 24:e timme. På nivå 1 producerar den 5 varor, på nivå 10 producerar den 50 varor, och på nivå 50 hela 132 varor!

SAMGBRocket.png

Jungfruprojektet
Jungfruprojektet startades för att skjuta ut rymdsonder i rymden. Ett konstruktionsfel gjorde att dess ursprungliga syfte blev opraktiskt. Anläggningen byggdes därför om till att avfyra militära missiler i stället.

Denna Mäktiga byggnad har förmågan "Missilavfyring", vilken ger dig en chans att döda halva fiendearmén i början av en strid (OBS! GÄLLER EJ PVP-STRIDER). Dessutom producerar byggnaden mynt till din stad.

mars_ore_seperator.png


Nya enheter
För att lyckas på Mars kan konflikt komma att bli oundviklig. Som tur är så är våra nya enheter redo! De har alla den nya förmågan AR targeting system som ger dem en chans att dubblera skadan de kan utdela.

UNITS_SPACE AGE 1-MARS_-HEAVY-500x500px.png

Stålvakten är den nya tunga enheten på Mars. Utöver AR targeting systems har den även Kraftfält!

UNITS_SPACE AGE 1-MARS_-ARTILLERY-500x500px.png

Tesla-gångaren är den nya lätta enheten på Mars. Utöver AR targeting systems har den även Explosion!

UNITS_SPACE AGE 1-MARS_-SHORT-500x500px.png

Vakten är den snabba enheten på Mars och tar sig kvickt fram på slagfältet tack vare sin Flygningsförmåga. En dödlig kombination tillsammans med AR Targeting Systems!

UNITS_SPACE AGE 1-MARS_-LONG-500x500px.png

I långdistanssammandrabbningar kan Prickskyttsroboten vara den bästa enheten i din armé. AR targeting systems och dess Värme-förmåga hjälper den att förgöra din fiende!

UNITS_SPACE AGE 1-MARS_-LIGHT-500x500px.png

När det kommer till närstrider är Rymdmarinkårssoldaten rätt enhet för jobbet. Dess plasmaeldkastare ger den förmågan Drakeld 3 och AR targeting systems ser till att dess attacker är ödeläggande!

Kolla in videon nedan, där våra speldesigners förklarar Rymdåldern: Mars!
PvP-tornet för Rymdåldern: Mars kommer att vara tillgängligt i nästa runda av PvP, och inte direkt när tidsåldern släpps..

mars_ore_seperator.png

Dela gärna med er av er feedback nedan! :)


Tack för att ni spelar Forge of Empires!

Vänligen,
Ert Forge of Empires-team
 
Star Gazer (Stjärnskådaren), den hyllas för sin avgörande roll i koloniseringen av Mars.
En MB skapad för Mars-eran som producerar VF-varor som man inte använder i Mars-eran, hur tänkte utvecklarna där???
Nää, ingen här som bygger den, men hade den producerat Mars-varor då hade det varit aktuellt...
 

DeletedUser1826

Guest
Ha börjat samla Marsmalm men snacka om att det är en bromskloss, får 4-7 per fight och detta ska räcka både till varuproduktion och öppna forskningsboxar. Undrar om man blir färdig med forskningen innan jul eller kommer det bättre depåer senare?
 

DeletedUser1826

Guest
Gillar denna era! Inte bara att klicka fram FP och så har man forskat klart utan man får ju jobba lite :))
Kan inte annat än att hålla med, alla tidsåldrar tidigare har i princip varit likadana förutom att det kostat mer av allt för var tidsålder.
 

DeletedUser1408

Guest
Ha börjat samla Marsmalm men snacka om att det är en bromskloss, får 4-7 per fight och detta ska räcka både till varuproduktion och öppna forskningsboxar. Undrar om man blir färdig med forskningen innan jul eller kommer det bättre depåer senare?
Det blir mer per batch med dom större depoistsen. Över 100 /st är standard på dom, så 3-400 marsmalm per dag är inga problem när man har hela kartan klar
 

Fonzo

Medlem
Okej, nu har jag hållit på med marsåldern ett ta och en sak förstår jag inte riktigt. Vad är meningen med kolonin? Varorna får man in på annat sätt och "pengarna" för att gräva marssten får men genom att ha en massa landningspoddar. Sedan då? Eftersom den inte påverkar den vanliga byn överhuvudtaget så ser jag inte meningen med den (tex vikingabyn ger ju faktiskt en riktigt mustig Yggdrasil). Kan någon som är mer insatt förklara konceptet för mig.
 
Okej, nu har jag hållit på med marsåldern ett ta och en sak förstår jag inte riktigt. Vad är meningen med kolonin? Varorna får man in på annat sätt och "pengarna" för att gräva marssten får men genom att ha en massa landningspoddar. Sedan då? Eftersom den inte påverkar den vanliga byn överhuvudtaget så ser jag inte meningen med den (tex vikingabyn ger ju faktiskt en riktigt mustig Yggdrasil). Kan någon som är mer insatt förklara konceptet för mig.

Om du kommit så långt i spelet och inte förstår konceptet med att byta eror så kanske du bör ta dig en funderare...
Marsresan är en ny era med ny forskning, nya bostadshus, nya trupper etc, så som byten till nya eror alltid gjort, du kan bygga de nya framforskade byggnaderna i din stad...
Vikingabyn är ett komplement som ger belöningar typ event, valfritt att spela och rör inte forskningen.
Att producera extra varor på Mars är inte helt fel då forskningen kräver mkt varor och de kan inte heller plundras, speedar upp tiden för forskningen, för du vill väll som alla andra vidare...
 

Fonzo

Medlem
Om du kommit så långt i spelet och inte förstår konceptet med att byta eror så kanske du bör ta dig en funderare...
Marsresan är en ny era med ny forskning, nya bostadshus, nya trupper etc, så som byten till nya eror alltid gjort, du kan bygga de nya framforskade byggnaderna i din stad...
Vikingabyn är ett komplement som ger belöningar typ event, valfritt att spela och rör inte forskningen.
Att producera extra varor på Mars är inte helt fel då forskningen kräver mkt varor och de kan inte heller plundras, speedar upp tiden för forskningen, för du vill väll som alla andra vidare...
mirre, jag tror inte du läst mitt inlägg ordentligt :) När man har hållit på med spelet såpass länge som jag gjort så behöver man inte producera varorna (det var länge sedan jag producerade varorna för en ny tidsålder via produktionsfabriker) så länge som man byggt sin stad rätt. Och förutom varorna, vad ger kolonin? Absolut inget....eller? Det var min fråga. Finns det något mer i kolonin än varorna?

PS Mirre, då jag troligen spelat spelet betydligt längre än du och har nu kring 2k varor/sort för marsåldern utan att ha byggt en enda produktionsfabrik, så känner jag att jag fortfarande skulle vilja ha min fråga besvarad.
 
Om du har ett kraftigt överskott av varor och klar med all forskning så är det bara att gratulera då har du löst uppgiften.
Om det finns ngt mer i kolonin än att få hjälp med varuproduktion så är svaret nej

Smirre btw ;)
 

klarre

Medlem
Eftersom man inte kan göra så mycket annat med marskolonin så gör jag så mycket varor jag orkar fixa per dag. Vad ska man annars göra? Finns ingen anledning att inte göra varor om det ändå inte är så mycket jobb för att fixa det.
 

DeletedUser2025

Guest
Finns det något nytt kring en uppdatering av jungfruprojektet? Hörde det ryktas om att myntbonusen skulle bytas ut. :)
 

DeletedUser2111

Guest
Är också nöjd med denna eran, dock är båda dem nya MBs onödiga.

Med tanke på att man har en marskoloni som enbart kan användas för varuprodd så får man ju in 500-800 varor (675 varor i mitt fall) per dag. Som man sen kan byta ner till VF för 2:1 (ja, folk betalar fortfarande det). Så stjärnskådarn är ju helt onödig.

Jungfruprojektet har en "cap" på 5 strider, vilket gör att den enbart blir lite intressant att ha om man är i RM och har en attackbonus på 0-50% (typ?). För IE klarar väl de flesta 64/48 utan problem ändå, och för GvG är den totalt onödig.

Känns som dom hade varit mer relevanta i medeltiden än i rymderan.
 

richie1

Medlem
Öh. Känner mig som en enda stor jubelidiot. Hittar inte world map, var ska man hitta den?
Inne på kontinentkartan så trycker du på rymdfärjan eller ett av de andra fordonen som tog dig mellan de olika tidsåldrarnas kartor. Då kommer en karta över hela världen. Där finns det flikar längst upp för olika världar och planeter.
 
Topp