• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

PvP-arenan, besegrad motståndare byts ej

HultNisse

Medlem
Hej,
Det är möjligt att det är tänkt att vara på detta sättet, men jag finner det underligt.
I PvP-arenan så får man upp tre motståndare att slåss mot. Det finns även en knapp som man kan uppdatera listan med.

Jag har valt att slåss mot jämbördigt motstånd (2:an) och trots att 1:an och 3:an har uppdaterats genom tid och även genom att trycka på uppdatera-knappen så är det samma motståndare som jag har som 2:an. Tycker lite synd om honom då jag vinner varje gång. Tittar man bakåt i logen så har jag slagit och besegrat honom 37 gånger. Skulle nog varit högre om jag alltid valde 2:an.

Jag trodde att hela listan skulle uppdateras med jämna mellanrum, och framför allt om man klickar på Uppdatera.

Är det andra som också noterat samma fenomen, och/eller är det tänkt att man alltid skall ha samma som man besegrat i alla tidigare slag?

Jag vet inte om den kommer att bytas ut om jag förlorar, då jag ännu inte gjort det mot honom.

Men jag misstänker att det beror på matchningen, och han kanske är den enda, eller i vart fall en av de få, i "min grupp".
 
Senast ändrad:

Andersson

Ny medlem
Kan instämma, försökte uppdatera motståndare och 2:an byttes inte ut. Den byts dock ut ibland när man besegrar denne.
 

Svafrlami

Medlem
Stämmer. Uppdateras ej på 2:an. Som mest har jag mött samma spelare 14 ggr. på raken ??? Enda anledningen skulle väl vara att man ligger väldigt nära spelaren ifråga i Ranking på PvP, och då kan påverka placeringen gentemot Hen ?
 

HultNisse

Medlem
Har under månaden i stort sätt endast haft två olika motståndare, detta trots jag nu har intjänat kristall-pokalen.
Men jag antar att det inte finns så många likvärdiga motståndare, då jag bland grannar hamnade som numer ett i ranking.
 

Emvege

Medlem
Hej,
Det är möjligt att det är tänkt att vara på detta sättet, men jag finner det underligt.
I PvP-arenan så får man upp tre motståndare att slåss mot. Det finns även en knapp som man kan uppdatera listan med.

Jag har valt att slåss mot jämbördigt motstånd (2:an) och trots att 1:an och 3:an har uppdaterats genom tid och även genom att trycka på uppdatera-knappen så är det samma motståndare som jag har som 2:an. Tycker lite synd om honom då jag vinner varje gång. Tittar man bakåt i logen så har jag slagit och besegrat honom 37 gånger. Skulle nog varit högre om jag alltid valde 2:an.

Jag trodde att hela listan skulle uppdateras med jämna mellanrum, och framför allt om man klickar på Uppdatera.

Är det andra som också noterat samma fenomen, och/eller är det tänkt att man alltid skall ha samma som man besegrat i alla tidigare slag?

Jag vet inte om den kommer att bytas ut om jag förlorar, då jag ännu inte gjort det mot honom.

Men jag misstänker att det beror på matchningen, och han kanske är den enda, eller i vart fall en av de få, i "min grupp".

Hej,

När det gäller matchningen i PvP Arenan, så är den fortfarande väldigt ny och många spelare har inte hittat till Arenan ännu.
Eftersom man inte strider mot några av sina vänner eller imperiemedlemmar så kan urvalet av tillgängliga spelare vara mycket begränsat.
Detta problem bör lösa sig med tiden då fler spelare ansluter sig till att spela aktivit i arenan.

Matchningar på nivå 2 ska ligga i samma era, aktivt ha startat spel i Arenan och ha liknande poäng.

Som flera av er säkert vet kan detta även ställa till problem om man ligger väldigt långt fram i spelet då nivå 1 ska ligga 1-3 eror framför den egna nivån.

Som attackerande spelare behöver man dock inte ha dåligt samvete för upprepade attacker då endast 5 strider om dagen/per attackerare räknas in i den minskade poängen. Den som attackerar får dock alla sina poäng.

Hoppas att detta svarar på era frågor.

Med vänliga hälsningar,
Papercutteria
Community Manager
 

HultNisse

Medlem
Tog bort prefixet "bugg" för tråden, då med Papercutteria förklaring så är det inte är en bugg i den bemärkelsen utan behöver en inkörningsperiod.
 
Topp