• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Omöjligt Dagligt Uppdrag, efter möjlighet att växla uppdrag

HultNisse

Medlem
Fick idag (tisdag) kl 08:00, samtidigt som att en ny Imperieexpedition öppnades, och ett Dagligt uppdrag "Lös alla sammandrabbningarna på svårighetsnivå 2 i Imperieexpeditionen."

Lite matte ger:
IE och dagligt uppdrag startade 08:00
Nivå 1 och 2 har totalt 32 Sammandrabbningar (2 * 16 st).
Vid start har man 8st försök i försöksmätaren => kvar 24 st sammandrabbningar (32st -8 försök=24 kvar).
Man får ett nytt försök varje timme och det tar då 24 timmar att göra 1:an och 2:an. och då jag började 08:10 så kommer det sista försöket ges 08:10 och då efter det dagliga uppdraget tidsgräns passerats. Förvisso har man möjlighet att i belöning få två extra försök vid vissa poster, men det är inte säkert man får dem.

ORSAK:
Jag råkade slinta då jag skulle betala resurser (eller om det var mynt) och råkade klicka på Växla uppdrag. Jag har därför av misstag fått morgondagens uppdrag i dag, men som då är omöjligt att utföra då den förutsätter man skulle ha gjort nivå 1 innan detta uppdrag. Jag skulle förvisso kunna betala 25 diamanter för att få ett nytt uppdrag (men nej).


PROBLEMET:
Med den nya funktionen växla uppdrag så kan man få uppdrag som är omöjliga att utföra då det är för nästkommande dag.
Man bör nog se över den typen av uppdrag där sådana här situationer kan uppkomma.


egentligen är detta inte en bug; utan en egenhet som man kan bli drabbad av vid växlande av uppdrag, vilket i sin tur kan vara en tanke att man kan drabbas av omöjligheten.....
 

richie1

Medlem
Precis som Absolutsmirre tipsade om kan man köpa resterande försök för medaljer. Så omöjligt är det inte. Om man absolut måste klara den dagliga kan man betala 25 diamanter för att byta bort uppdraget som man tycker är för svårt.
 
Topp