• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Nytt system för sammanslagning av Grannskap

voxscientia

Medlem
newlogo1.png

Bäste spelare,


Vi har fått återkommande feedback från spelare som är missnöjda med hur grupperingen av grannskapen fungerar.
En av huvudproblemen är att det kan skilja mycket mellan grannarna, en del har kommit mycket längre medans vissa är långt efter. Goda nyheter - Vi har gjort lite ändringar som ska jämna ut det. Kommer redan på måndag!

Över de senaste veckorna har vi testat ett nytt slumpsystem för grannskapen. Vi är nu säkra på att det nya systemet fungerar bra nog för att aktiveras på våra live-servrar.

Det nya systemet är förenklat jämfört med det gamla. Till skillnad från det gamla systemet, så kommer inte det nya bunta ihop ett ett gäng för att sedan slå samman dem. Det nya systemet beräknas endast på tidsålder samt hur mycket forskningspoäng som spelaren har spenderat i forskningsträdet.

Detta innebär, att normalt direkt efter sammanslagningen har skett, så kommer det inte vara någon skillnad i tidsålder grannskapet (med undantaget att nya spelvärldar samt i kanterna av varje grannskap där kommer 2 tidsåldrar mötas).

Vi hoppas att detta nya systemet kommer fungera bättre och undvika att spelare hamnar i väldigt obalanserade grannskap.

En liten detalj som är värd att nämna, är att det nya systemet kan leda till att de gamla grannarna kan flyttas. Därför kan man ibland hamna i grannskap med bara nya, okända spelare. Så om det är någon granne som är extra viktig för dig, så lägg till denne i vänlistan, före sammanslagningen (senast på söndagkväll).

Vi är självklart glada att veta vad du tycker om detta nya systemet. Så var glöm inte att dela din åsikt i feedbacktråden!

Hälsningar,
Forge of Empires Teamet
 
Ytterligare en försämring för alla parter, gnällmånsarna får sitt och den stora massan som sitter tysta och nöjda körs över som vanligt...
Kan ni inte ha ordentliga opinionsundersökningar innan ni förstör spelet mera?
Blir svårare för dom i de lägre erorna att få tag på bra framtida ritningar, mångfald gäller inte här längre, krig är inte rättvist och de borde alla spelare förstå...suck! Jag såg det som en utmaning när jag klättrade genom erorna.
Får se resultatet nästa vecka men synd att man inte kommer att ha chansen att få medaljer i alla pvp-torn längre...
Kunde bara satt ett plundringslås, så 2 eror högre upp inte kunde plundra de små...
 

DeletedUser1856

Guest
Jag är en av gnällmånsarna. Och jag är inte säker på att den stora massan sitter tyst. När jag har påtalat problemet med att enstaka spelare sabbar för den stora massan så sitter inte folk tysta. Detta är ett försök att förändra ett dåligt system. Om man hade infört möjligheten att avstå från krig hade det varit mycket bättre.

Det här spelet är inte historiskt korrekt. Hade det varit ett rent faktaspel hade det nog inte varit så kul ändå. Så att hålla på att gnälla över att folk inte gillar krig just gnälligt.

Jag hoppas att jag nu ska slippa den enda spelare som sabbar hela min speluppvelelse. Fem gånger på raken har jag blivit av med samma produkt. Det är endast en person som gör så här. En enda person och jag spelar ändå i fyra världar. Tyvärr är han i tidsåldern över mig, så risken finns att vi räknas vara jämstarka.
 
Inget nytt och det tillhör spelet, finns motåtgärder som vi alla har använt oss av och det har fungerat... Detta är ett krigsspel inte simcity, verkar att många missuppfattat kärnan i detta spel, så nej man ska inte kunna avstå krig. Stormakter finns även i den verkliga världen som har möjlighet att göra som som dom vill med de små staterna. Varför ska spelet vara historiskt korrekt??? Det är ett spel, så självklart är det inte historiskt korrekt, tycker du att vi ska plocka bort framtidserorna?

Håll koll på dina produktioner så det inte finns något att plundra.
Skaffa "mäktiga" vänner i grannskpet gå med i imperium så du kan få starka vänner som kan hämnas
Ha alltid 8 enheter i försvaret, finns en gentlemannaregel att inte plundra då, följs av dom flesta
Härda ut tills du hamnar i nytt grannskap och slipper mobbaren.
Se till att dina trupper är från den era du befinner dig i, bygg MB:s så du blir starkare.

Och till sist, spela inte i fyra världar, för att lyckas så måste man ha full koll och då undviker man problemen som du nu lider utav...
 

DeletedUser1856

Guest
Nej, jag sa inte att det skulle vara historiskt korrekt, läs ordentligt. Jag sa att eftersom det ändå inte är historiskt korrekt behöver man inte krigen. Nej, det här är inte ett krigsspel. Det är nog du som missuppfattat. Det bygger på planering och forskning. Och även om du gillar krig så gör inte jag det. Nej, jag vill inte "härda ut". Jag har försökt och flyttats till annat grannskap som inte alls var aktivt. Varför ska jag behöva få en sämre spelupplevelse bara för att en person ger sig på mig hela tiden? Jag har alltid 8 militära enheter, aktuella och det hjälper inte. Och min spelupplevelse går inte på att hämnas.
Jag spelar Elevenar också och där går det alldeles utmärkt att klara sig utan krig. Det finns andra spel som bygger på krig om man gillar det.
Jag spelar i fyra världar för att just undvika sånt här. När en person börjar missköta sig så flyttar jag till en annan värld och låter de andra vila. Och varje gång när jag kommer tillbaka har jag hamnat i ett inaktivt grannskap.

Så vad är det som får dig att tro att det är du som bestämmer vad "kärnan" i spelet är?
 

DeletedUser1414

Guest
Att klaga på att man bli plundrad är ju löjligt. Logga in när produktionen är klar istället, herregud..... Tänk alla gånger man blivit överkörd av de som ligger flera miljoner poäng framför mig och tagit allt. Du gnäller för att en spelare på NIVÅN ÖVER DIN tar av dig. -.-

Logga in och samla in produktionen i tid så slipper vi andra lida för att du tycker det är jobbigt att en spelare i hela ditt grannskap råkar plundra dig...
 

Lonar Jion

Moderator
1. Grannskaps bytena har varit i ofas sen industriåldern introducerades.

2. Det har varit rejält fler som gnällt över att de hamnat i ett "för outvecklat" grannskap än de som klagat över att de blivit plundrad av någon flera åldrar över dem.

3. Det är på betan som spelarna har mest inflytande på vad som skal prioriteras och ändras på och sedan de stora internationella engelska servrarna, den svenska servern är ganska liten.

Sen håller jag med dig Freiya att det kan vara skönt för er som blivit konstant plundrad av någon flera eror över er att det nu i alla fall bara blir 1 era över er som plundrar er.
 
1. Grannskaps bytena har varit i ofas sen industriåldern introducerades.

3. Det är på betan som spelarna har mest inflytande på vad som skal prioriteras och ändras på och sedan de stora internationella engelska servrarna, den svenska servern är ganska liten.

Jo, de verkar verkligen lyssna på sina beta-testare, not! Folkstormen mot ombalanseringen på KristallVillan sopades ju under mattan...
Och stormen på det amerikanska forumet fortsätter och många är fly förbannade på att InnoGames inte lyssnar på sina beta-testare...
Så vem kan man lita på?
 
Freiya, krigsspel eller inte?
PVP, GVG, IE, har möjlighet att plundra efter anfall i pvp för att skaffa sig fördelar etc, etc, känns rätt så mkt som ett krigsspel men jag kan ha fel...
Just det, så finns det MB's som ger fördelar i anfall och försvar...
 

DeletedUser1856

Guest
Logga in när produktionen är klar? Har ni inget liv?

Och som jag sa tidigare. Elvenar påminner precis om FoE förutom krigsaspekten.
 
Senast redigerad av en moderator:
Logga in när produktionen är klar? Har ni inget liv?

Och som jag sa tidigare. Elvenar påminner precis om FoE förutom krigsaspekten.

Dom flesta klarar av det trots att de har ett liv vid sidan om, dygnproduktion kräver inte så mkt passning.
Finns mkt liv utanför spelet och tänka sig jag hinner med det också...
Kul att du har ett fredligt spel som fungerar för dig, vore det inte trist om Foe vore en exakt kopia av Elvenar...
 

DeletedUser1906

Guest
Logga in när produktionen är klar? Har ni inget liv?

Och som jag sa tidigare. Elvenar påminner precis om FoE förutom krigsaspekten.

Det är tråkigt när man blir utsatt av en eller fåtal spelare. Har själv blivit det några gånger. Är det fortfarande, mycket mindre folk nu när jag börjat avancerat, spelar i Nutid nu, och när jag gick med i ett imperium. Man kan inte göra något mot någon som är 2-3 nivåer över då de i princip kan ha 2 anfallare för att döda mina 8 =) Det är tråkigt att behöva "passa" sina produktioner. Ett tips är att du provar appen som finns, där kan man få notis om när produktioner är klara, när man fått max FPs etc. Där genom är det väldigt enkelt att logga in och bara samla in det. Sen kan du även kolla vilken tid personen anfaller dig, är det ungefär samma tid varje gång så vänta lite med att producera så det är klart innan och du hämtar in dem, eller att produktionen e klar par timmar senare. Då man bara kan attackera samma person 1 gång/24h så är du fri att samla in efteråt. Du kan också använda 2 dagars produktionen om du inte kan logga in varje dag.
Dessa tips här ovan är något jag själv använder, och det är väldigt sällan jag blir attackerad och rånad. Oftast är det bara en bostad dvs pengar. Vilket inte gör något.

Har också hört att det är någon i ett ganska stort imperium som "hotat" folk att gå med dem eller att fortsätta bli attackerad. Om det skulle ske kan du ju alltid rapportera det genom supportsystemet. Ifall innogames kan göra något åt det.
 

DeletedUser1856

Guest
Tack för svar trevligt svar fraggan. Det där med appen hade jag inte tänkt på. Jättebra idé. Hursomhelst är jag av med den som gav sig på mig. Han försvann till ett annat grannskap. Han var visserligen en nivå över mig, men hade hur många mäktiga byggnader som helst så attackerna var förstärkta. Tror det var därför jag inte hade en chans. Som sagt var det bara en person som var ett problem. Några enstaka plundringar är visserligen irriterande, men de förstör inte spelupplevelsen.

Jo, det där med att någon hotade mig för att jag skulle gå med i deras imperium har jag varit med om. Det tog jag inte på så stort allvar och det verkade det inte vara heller. De gav upp.
 

DeletedUser1908

Guest
Ett svar i denna tråden berörde fenomenet att spela i flera världar. Jag råkade av misstag starta även i en annan värld men övergav strax detta för mig felsteg. Har funderat över varför många lägger tid på att just vara i mer än en värld. Säg mig, finns det något att vinna på detta.Kan man på något vis slå samman resultaten?
 

Lonar Jion

Moderator
@jöns Det finns olika anledningar till att vissa spelar i flera världar, andra spelsätt/personliga mål, andra spel kamrater, samla diamanter från event eller special byggnader...

Men rekommendationen är att börja med 1 värld och försöka anpassa spelstilen efter IRL och inte tvärtom.
 

DeletedUser1700

Guest
Varför inte satsa på så ihop världarna till ett ? Detta skulle gynna fler blir aktiva från andra världar.
 
Topp