• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag Ny tids-boost (backa-klockan-bonus)

HultNisse

Medlem
Byggnader skördas normalt var 24:de timme (förutom vissa där imperiebonus ger lite avdrag). Detta innebär i praktiken att klockslaget för en samlad skörd succesivt förflyttar sig framåt, då ingen lyckas pricka in ett klockslag varje dag.

Jag skulle vilja föreslå en backa-klockan-bonus, som vid användning backa klockan på alla byggnader med exempelvis en timme. Har man en byggnad som skördas 18:00 så kommer den nästa gång efter användandet av bonusen skördas 17:00.

Denna bonus skulle med fördel kunna ges som frament-belöning i olika uppdrag, strider, och även vara köpbar hos antikhandlaren eller med diamanter för att efter bli ihopsatt ge en timme (lämpligen 60 fragment för att sätta ihop).

Eller att varje belöning ger möjlighet att backa 1 minut, och då krävs 60 för att backa en timme (men jag tror att det är lämpligare att ha 60 fragment som behöver sättas ihop för att kunna användas).

Dock får man se till att den inte kan användas för att ge dubbel skörd, då det skulle nog snedvrida spelet.


Det skulle nog vara en efterlängtad belöning, och även ytterligare en sort som kan delar ut i exempelvis i ISF/GB, IE m.fl..
 

Ambjorn

Medlem
Hänger inte riktigt med här. Det flyttas framåt en timme när vi går över till sommartid och går tillbaka en timme när det blir normaltid. Och om nu byggnaderna som går på 24 timmar blir klara vid olika klockslag så har det ingen betydelse om de går tillbaka en timme de kommer i alla fall komma in på olika tider. Och jag vill verkligen inte ha alla klara på samma klockslag. Jag har lyckats sprida ut färdigtiderna under dagen vid några tidpunkten precis som jag ville ha.

Och få fragment för en minut känns verkligen inte bra, tvärtom skulle vara en plåga som man skulle sälja på en gång för att bli av med. Tycker det är nog med meninglösa belöningar redan nu.
 

River Styx

CM
Community Manager
Två helt olika spelstilar. Intressant. :)

@Ambjorn - Jag tror att du tillhör ett väldigt liten skara spelare som väljer att sprida ut insamlingarna av byggnader. Det finns en poäng i ditt val. Jag ser det. Men samtidigt ställer det ganska höga krav på att ha tid och möjlighet att logga in och samla på alla dessa tider. Något som jag vet att många spelare inte har. Jag förstår att du inte alls skulle ha behov av en sådan tids-boost.

@HultNisse - Du tycks däremot tillhöra den andra skaran spelare - de som väljer att samla in sin stad vid ett och samma tillfälle. Vilket är väldigt praktiskt ur många aspekter. Men har ju även sina begränsningar. Som t.ex. det faktum du själv nämner, att ingen kan pricka in samma tid varje dygn. Och även om man är väldigt plikttrogen med tidpunkter så är det ändå ofta att det skjuts fram någon minut eller två varje gång. Eller att man faller in i en viss rytm och "plundrarna" lär sig dina tider... Så, här förstår jag att du gärna vill ha en sådan tids-boost.
---------------------
Förslaget är noterat! :)
 

Fonzo

Medlem
Jag anser snarare att det vore bättre med ett förslag som jag la för länge sedan. Ett MB som förkortar alla 24hs produktioner ( byggnader, eventbyggnader och andra MBs) med 1 min/MB nivå. I början skulle detta knappt påverka men efter ett par nivåer så skulle MB ge skälig förkortning i förhållande till investerade FP. Nivå 10=10min, nivå 80= 1h och 20 min. Detta MB tror jag skulle tillfredsställa alla typer av spelare utan att förstöra spelet. Som insamlingseffekt kan MB kanske ge lite guld eller medaljer? Namn? Något i typ med Nanorobot AI ( då den påverkar och skyndar på alla produktioner)
 

HultNisse

Medlem
Jag anser snarare att det vore bättre med ett förslag som jag la för länge sedan. Ett MB som förkortar alla 24hs produktioner ( byggnader, eventbyggnader och andra MBs) med 1 min/MB nivå. I början skulle detta knappt påverka men efter ett par nivåer så skulle MB ge skälig förkortning i förhållande till investerade FP. Nivå 10=10min, nivå 80= 1h och 20 min. Detta MB tror jag skulle tillfredsställa alla typer av spelare utan att förstöra spelet. Som insamlingseffekt kan MB kanske ge lite guld eller medaljer? Namn? Något i typ med Nanorobot AI ( då den påverkar och skyndar på alla produktioner)
Underbar idé, bättre än min bonusvariant. Att MB:ns nivå motsvarar minuter är både klockrent och logiskt.

Frågan är vilken nivå en sådan MB skulle höra till. Man upplever nog inte behovet förrän man har en hel del eventsbyggnader/specialare/MBs så det borde kanske vara någonstans i mitten.

Gällande namn skulle jag föreslå att man associerar till just tid. exempelvis "the time traveler" / "tidsresenären"
eller kanske "Albert Einstein laboratorium", då han skrev den allmänna relativitetsteorin (publicerades 1915) med att tiden är relativ och lade grunden till vår syn av rumstid. Då kan den också lämpligen läggas i nutiden då det är där som han hör hemma med sina teorier. Albert Einstein blir ju också samma i alla översättningarna då det är ett egennamn. Nu kan det ju finnas vissa länder där hans namn är copyrigt-skyddat, vilket kan vara en aspect att tänka på.

ikonmässigt skatt naturligtvis en klocka ingå.
 
Topp