• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ny Community Manager och ansökan till Forge of Empires SE Teamet!!

voxscientia

Medlem
Hej!

Nu är det dags för lite förändringar i ledarskapet här på Forge of Empires. Tobias/werewolf som varit Community Manager tidigare ska vidare på nya äventyr, så från och med idag (den 1:a oktober) tar jag över hans jobb! Förhoppningsvis kommer övergången att gå snabbt och smidigt, men blir något fel så är det bara att skylla på nybörjaren! ;)

Vem är jag då? Mitt namn är Sofie, och jag är Community Manager för InnoGames The West sedan mer än ett år tillbaka. Just nu pluggar jag Business & Political Economy i New York, jag älskar kaffe och jag har en söt katt som heter Penny. Vill du veta mer eller bara snacka så skicka gärna ett meddelande!

Eftersom jag inte har så stor erfarenhet av själva spelet (även om jag lär mig snabbt och tycker att det är roligt) kommer jag att behöva er hjälp och expertis. Det är nämnligen så att det är dags att starta ett FoE Team! Låter det intressant? Läs mer om vad det innebär och vilka positioner som är tillgängliga samt ansök här! Planen är att rektyrera löpande tills teamet är "fullsatt", men första rundan kommer att avslutas nu på måndag den 5:e!

/ Sofie
 

DeletedUser1299

Guest
Hej!

Nu är det dags....
......rundan kommer att avslutas nu på måndag den 5:e!

/ Sofie


Hej Sofie!

Hehe då fick jag vara först med att officiellt hälsa dig välkommen på forumet. :)
Kul med lite förändringar och förnyande (kom även att tänka på de nya sedlarna riksbanken släppte i Sverige idag så passande), jag tror garanterat det kommer gå galant för dig och din framtida stab att hålla ordning och reda härinne.
Skall meddela "mina" allianser i alla spelvärldar att du/ni har några lediga positioner (som verkar vara ganska brådskande att tillsätta. )
Speladministratör lät lockande haha ja så man kunde sätta lite press på vissa spelare ;P nej men finns många fler som är extremt aktiva in-game och som kan axla rollen mycket bättre...

ps. Det första som dök upp i mitt huvud när du nämnde New York/USA och svenska i samma mening var: aostekaoka "Frödinge reklamen"... OCH det gav även svar på tal om varför andra platsar in bättre på de annonserade tjänsterna. :)
Lycka till med allt nu!


mvh Al Winter
 

Lonar Jion

Moderator
Hälsar dig välkommen också Sofie.
Funderar på dit användare namn om det är hämtat från "scientia est vox"? -som ungefär betyder "kunskapens röst".
Hoppas du kommer trivas här och kommenterar dina studier med "Scientia potentia est" - kunskap är makt
 

DeletedUser1390

Guest
Välkommen Sofie hoppas du kommer trivas på dit nya jobb jag lovar att försöka att inte vara för påfrestande och besvärlig
tak Tobias/werewolf för alt du hjort jag kommer att sakna dig
mvh Torbjörn
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1033

Guest
Välkommen! Om du har katt kan ju en fråga vara om du har sett Cats?

Får man önska något vore det att ni såg över möjligheten att implementera den tidigare annonserade regel sju som blandannat skulle förbjuda "Spökimperier" en företeelse som jag personligen är ganska rejält trött på. G.
 

voxscientia

Medlem
Hej!

Vad glad jag blir för ett så varmt mottagande! :D

Lonar Jion: Det visste jag faktiskt inte!

Grizabella: Har faktiskt inte sett den, men nu när jag är i NY kanske jag kan se om den går på Broadway för en billig peng någon kväll! Så fort jag har satt ihop ett team ska vi sätta oss ner och skapa oss en översikt över vad som behövs göras, men jag har förstått att detta är något som står högt uppe på mångas önskelista!

Så SÖK SÖK SÖK till teamet!!!

/Sofie
 

DeletedUser1033

Guest
O ja, vi är många som efterlyser en regel som förbjuder spökimperier.

Ni får gärna bli bättre på att annonsera events med. Nu väntar vi på info när Columbus eventet börjar i sverige och vi skulle även vilja veta vad Halloween eventet innehåller och när det startar här med. Man får ofta höra annonser om event bakvägen via guildmedlemmar som är på betan och de datumen stämmer oftast inte med de svenska.

Önskedrömmen vore ju om alla event startade samtidigt i sverige som i england o USA. G.
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Sofie
Grattis till ditt nya jobb.

Jag tycker att idén med ett FoE Team innebär vissa risker särskilt med tanke på att du är ny i spelet och inte har hunnit skaffa dig en egen åsikt i många frågor.

a) En risk som jag ser är att de som ingår i Teamet får en allt för stor inblick i vad som kommer att hända i spelet och därmed får fördelar som andra spelare inte har.
b) En till risk som jag ser är att Teamet kan få en slagsida när det gäller vissa åsikter. Som du förstår finns det olika åsikter bland spelarna. Även erfarna spelare har olika åsikter om hur spelet bör utvecklas. Det viktigaste är att allas åsikter är i en någorlunda balans så att inte en lite grupp bestämmer för alla. Jag vet inte om metoden "först till kvarn" är den bästa.
c) Risk att genomföra förhastade ändringar. Ge dig tid att ta pulsen av spelet i Sverige. Jag skulle föredra att du inte inför allt för stora förändringar under de första dagarna. Det är inte säkert att de som hörs mer i forumet har de bästa ideerna.

Hälsningar och lycka till!
Magic
 

voxscientia

Medlem
Hej!

Vad det gäller tiden för annonseringen av event är det inte vi här i Sverige som bestämmer när det sker, utan vi får i uppgift att annonsera det vi den speciell tidpunkt. Att detta oftast händer senare än på betan beror på att eventet först testas där innan spelutvecklarna känner sig redo för att släppa det till resten av världen :)
 

voxscientia

Medlem
Hej Sofie
Grattis till ditt nya jobb.

Jag tycker att idén med ett FoE Team innebär vissa risker särskilt med tanke på att du är ny i spelet och inte har hunnit skaffa dig en egen åsikt i många frågor.

a) En risk som jag ser är att de som ingår i Teamet får en allt för stor inblick i vad som kommer att hända i spelet och därmed får fördelar som andra spelare inte har.
b) En till risk som jag ser är att Teamet kan få en slagsida när det gäller vissa åsikter. Som du förstår finns det olika åsikter bland spelarna. Även erfarna spelare har olika åsikter om hur spelet bör utvecklas. Det viktigaste är att allas åsikter är i en någorlunda balans så att inte en lite grupp bestämmer för alla. Jag vet inte om metoden "först till kvarn" är den bästa.
c) Risk att genomföra förhastade ändringar. Ge dig tid att ta pulsen av spelet i Sverige. Jag skulle föredra att du inte inför allt för stora förändringar under de första dagarna. Det är inte säkert att de som hörs mer i forumet har de bästa ideerna.

Hälsningar och lycka till!
Magic

Hej!

Tack för din input, den ska jag ha i bakhuvudet!

a) Det är klart att spelarna som sitter i teamet kommer att ha en större insikt i vad som pågår i spelet än gemene man - det blir lite som en "belöning" för jobbet de lägger ner. Däremot är det inte meningen att de ska få några fördelar för det, t.ex. får teammedlemmar inte delta i vissa tävlingar.
b) Yep! Det är viktigt att se till att teamet är balanserat när det kommer till åsikter, och därför gör vi en helhetsanalys av en spelare innan hen blir antagen till teamet. Kompetens är viktigt!
c) Ja, det är planen!

/Sofie
 

DeletedUser1033

Guest
Fast nu menade jag ju inte betan utan i USA o England, du minns? Alltså att eventen släpps på samma datum worldvide. G.
 

voxscientia

Medlem
Hej!

Jaha, du menar så! Anledningen till det är ungefär densamma - det släpps tidigare där för att testas i "den riktiga världen" på en server där spelutvecklarna har lättare tillgång då de pratar språket och direkt kan se om något är fel - plus att de servrarna generellt är större, så går något fel märks det snabbare och det är lättare att rulla tillbaka/patcha uppdateringen innan den kommer till alla marknader. Hoppas det klarade upp det lite!

/Sofie
 

DeletedUser1033

Guest
Tråkigt för oss svenskar, men okej.

Dock väntar jag fortfarande på datum och info kring Columbus och Halloween eventen. G.
 
Topp