• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Information Nästa fas för videoannonser i mobilapp

River Styx

CM
Community Manager
newlogo1.png
Hej Forgefans!

Från och med den 24 augusti börjar vi A/B-testa nya tillägg till mobilvideoannonserna och ta det till nästa nivå. Fortsätt läsa för att ta reda på mer.
Vi har nyligen introducerat videoannonser i mobilversionen av Forge of Empires efter omfattande tester. När vi bygger vidare på funktionen vill vi gärna berätta mer om våra nästa steg.

På Forge, precis som andra spel, A/B-testar vi många av våra funktioner innan de släpps. Med varje nytt test tar vi funktioner till deras nästa nivå. Som i sin tur avser att förbättra en ny spelfunktionalitet och smidigt integrera den i det befintliga spelet. För att uppnå detta mål kan vi justera både perifera och kärnaspekter av funktioner. Att göra det hjälper oss att skapa en detaljerad analys av Forges många aspekter och bestämma vår utvecklingsstrategi baserat på den.

Vi rekommenderar att du läser denna forumtråd om du vill veta mer om A/B tester och hur det fungerar.

Ändringar på gång:

Först, en ändring som kommer att gälla för alla spelare oberoende av A/B-testet:

Vi testar olika alternativ till den tidigare införda betalningströskeln, den som bestämde vilka spelare som hade tillgång till videoannonserna. Med de nya ändringarna kommer alla spelare som köpt Forge Plus-paket inte att se videoannonserna. Genom att köpa Forge Plus-paketet får du alla fördelar som videoannonser ger, men utan att behöva titta på dem.

Obs: ändringen har redan införts med senaste uppdateringen av spelet.

Följande ändringar kommer att testas inom en slumpvis utvald grupp av spelare på BETA-servern först, innan den blir allmänt tillgänglig:

  1. För spelare i testgruppen kommer möjligheten att se videoannonser inte längre att avgöras av hur mycket man spenderar. Samtidigt kan spelare inaktivera annonser genom att köpa Forge Plus-paketet.
  2. Några av spelarna som har videoannonser kommer att kunna använda dem för att få tillgång till förmåner i ytterligare två spelområden. Observera att denna ändring endast gäller den mobila versionenav spelet:
    1. Förkorta byggtiden. I din stad och i rymdkolonin kan spelarna titta på en annons för att förkorta byggtiden med 10 % en gång per byggnad.
    2. Dubbla Slottpoäng. När du samlar din dagliga kista med Slottpoäng kommer spelare att ha möjlighet att se en annons för att fördubbla antalet poäng i kistan. Möjligheten kommer att förbli tillgänglig även efter att ha samlat in den dagliga kistan med det vanliga antalet poäng, så spelare kan vinna extra genom att titta på en annons. Denna förmån kan också endast användas en gång om dagen.
Det är mycket sannolikt att vi även i framtiden kommer att införa andra ändringar med videoannonser. Vi vill gärna höra dina synpunkter och ser fram emot att få ta del av dem. Har du förslag på fördelar som mobilvideoannonser skulle kunna ge? Var snäll och berätta för oss!

Tack för att du spelar Forge of Empires!

Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team.
 
Senast ändrad:

Skipper

Ny medlem
De där annonserna som nu kom in är verkligen rena skiten. Förstör spelandet totalt. Hjälpa alla knappen som kom var bra, men att nu behöva se 3 reklamfilmer för att hjälpa alla, nej tack. Reklamen i slottet för de extra poängen är ok. Men reklamen för tunnorna är rena dårskap, icke att jag ser på reklam för att plocka en tunna. Det kanske möjligtvis nya spelare gör. Sedan reklam i bosättningen för att korta byggtiden. Såg på den för att prova, sedan efter jag sett kom det upp att det inte gick att korta byggtiden.

Kort sagt, jag har varit trött på spelet ett tag, förbättringarna med hjälpa alla knappen var positivt men ny var det verkligen 100 steg bak. Detta samt det faktum att ni inte ändrar imperieslagfälten så imperier möter någorlunda lika imperier så som i imperieexpetitioner är riktigt kasst. Att bara stora imperier ska kunna spela, köra samman så att mindre imperier inte får en chans att ta sig in. Dessa saker och nu dessutom droppen med reklamen är att vi är flera som spelat i många år nu som allvarligt funderar på att sluta spela. Förstår att ni behöver få in pengar med reklamen, men lägg reklamen när man startar spelet istället och för guds skull ändra imperieslagfälten!
 

Mitzie mi

Ny medlem
Jag tycker att reklam på alla sätt förstör spelet helt och hållet. Det är så irriterande! Lätt att trycka av misstag på knappen/tunnan som visar reklam. Blir bara sur och arg när detta händer och det förstör spelet helt för mig.
Förstår faktiskt inte att det inte räcker med inkomsten från dias, det verkar ju vara rätt många som köper av dessa svindyra diamanter! Har själv köpt emellanåt just för att jag velat att spelet skulle finnas kvar. Känner mig lurad nu då jag tycker att jag bidragit genom att köpa diamanter. Tycker inte att det är för mycket begärt att ni förbättrar spelet utan att man skall behöva se reklam hela tiden för minsta lilla grej, då låter jag hellre bli. Ifall jag inte kan undvika reklamen så kommer jag definitivt att sluta spela. Tråkigt för innan detta elände kom så hade ni verkligen lyckats att göra ett bra spel!
Var snälla och ta bort ALL reklam!
 
Topp