• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Mer användbar Arktisk hamn/Prometium

Fonzo

Medlem
Så, mina förslag är enkla. Just nu står min arktiska hamn mest och samlar damm då jag har ett överflöd av Prometium (dock misstänker jag att prometium i framtiden kommer kanske att driva rymdskeep?) och det är för dyrt att driva den. Mina förslag är följande:

1. Slumpa nya besättningsmän varje 24 h. I min situation är det ingen mening att skicka iväg ett skepp med usla besättningsmän, men skulle det komma de jag vill använda mig utav så skulle jag nog ändå skicka iväg skeppet.

2. Fler besättningmän som gör andra saker. Skattletaren ger tex lite bonus. Skulle vara kul med sådana tex 1 som ger en extra ritning, 1 som fungerar ungefär som en önskebrunn och kanske 1 som ger +4% i attack på dina armeer när han är ute och åker.

3. Låt oss använda prometiumet mer, tex som bytesvara (med ett riktigt bra förhållande) på marknaden eller för att tex köpa en ny stridsvagn (som diamanter gör nu, men jag tvivlar att någon använder diamanter på det sättet).
 

DeletedUser1408

Guest
Kul idé, framförallt nr 2. Men som sagt använder man sig av nr 2 måste man också implementera något av det andra för att öka användningen av varan, annars slutar det med att folk sitter på 20K prom till ingen nytta. Tror nog vi kan glömma att Inno vill ersätta något som kostar diamanter (iaf om det används idag för då försvinner ju en inkomst) men t.ex. en liten stadsshop där man kan byta prometheum mot guld, resurser, medaljer eller andra varor och kanske t.o.m. FP :)
 
Topp