• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

MB-fusk

DeletedUser1913

Guest
Jag har upptäckt fusk i ett av de stora imperierna i B-världen. Eller rättare sagt vi är flera stycken som uppdagat detta. Vi har flera gånger försökt vända oss till Supporten ang. detta, men vi får inget gehör. Dels för en av fuskarna sitter i Supporten. Vi har även försökt kontakta högre instanser men vi blir bara hänvisade tillbaka hit.

Vill ni att jag ska berätta om fusket öppet här eller är det någon på suppen som kan kontakta mig så vi kan få stopp på fuskandet? Vi har samlat information under flera dagar och tagit screenshots på fuskarnas Mäktiga Byggnader för att kunna följa utvecklingen..
 

Lonar Jion

Moderator
Jag har inte set något sådant ärende i supporten, dock är ingen fast anställd att sköta supporten dygnet runt så jag har ett riktigt jobb och en fritid att sköta också så chansen är stor att jag har missat ett sådant ärende om någon annan svarat i det ärendet.

Men du kan skicka all sådan info som ett PM till mig här på forumet så reder jag ut det med Sofie när jag får tid.

Dock så får jag inte svara om vi kommit fram om fusk begåtts eller ej, men när vi konstaterat regelbrott så brukar vi stänga av spelarna i 7-30 daggar eller permanent beroende på allvaret.
 

Lonar Jion

Moderator
Beroende på vem som svarar, men oftast tar det som längst för mig 48 timmar om ärendet kommer när jag inte har tid, annars så tar det mig ca 20-60 min att gå igenom alla loggar för 1 spelare
 

Lonar Jion

Moderator
Som rubriken säger, MB-fusk.

Mer detaljer behövs inte än att ärendet är utrett och avslutat och att vi på supporten aldrig får uttala oss vad vi kom fram till eller vad vi gjorde.
Men vi uppskattar när så många detaljer som möjligt tas med så att utredningar underlättas.
 
Topp