• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Matchningsproblem i PVP-arenan då motståndaren byter era.

HultNisse

Medlem
Jag förstår att det kan bli problem med matching om man har många poäng i förhållande till andra inom samma era. Det kan då leda till att man i princip alltid får samma jämbördiga motståndare, och är egentligen inte ett matchningsproblem utan att vi är för få deltagare som den kan välja bland.

Jag har haft samma två jämbördiga i över en månad, men blev förvånad då jag nu möttes av en armé från nästkommande era. Motståndaren hade nämligen bytt era. Trots att han nu är en era över mig, och trots jag upplever att man slåss med fickkniv mot bazookas så får jag endast de normala +284 stridspoäng. Det hjälper inte att Uppdatera, utan han kommer upp även då.

Han står fortfarande som Progressiva eran i listan, men om man klickar på hans avatar så står det där Modern tid, vilket han också är.

Jag skulle anta att jämbördiga motståndare väljs ut och en lista skapas den förste i månaden, och att jag kommande tre veckor kommer att ha en näst till omöjlig jämbördig motståndare. Han var även kvar efter natten, och när jag då klickade uppdatera.

Mitt förslag är att jämbördig motståndare väljs ut från helheten varje gång den uppdateras, eller i vart fall om man klickar på uppdateringsknappen (för att minimera belastning på servarna). Detta så att den kan hantera när deltagare byter era. Därtill om detta inte gör så bör man få mer än 284 stridspoäng för att besegra en motståndare som har arméenheter som är i högre era en man själv.

Denna månaden kommer jag nog svårt att ta samtliga priser,
 
Senast ändrad:
Topp