• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Marknad - Hederstaty?

Fonzo

Medlem
Så, har nu börjat samla ihop en hel del väljarkit till hederstatyer och märker till min förvåning att dessa inte är utbytbara i marknaden. Även andra saker relaterade till imperieslagfält verkar vara utbytbara. Kan detta ändras snarast då de bara ligger och skräpar på lagret.
 

richie1

Medlem
Om du kryssar för rutan med hänglåset uppe till höger i inventariet så kan du välja vilka byggnader osv som ska gå att sälja hos Antikhandlaren.
 

Ambjorn

Medlem
Tack för att du frågade Fonzo, har också irriterat mig på de där låsta föremålen som man aldrig har haft en tanke på att bygga vidare på men som man ändå fått. Samtidigt som man märkt att det saknas juveler för att köpa de där objekten hos Antikhandlaren man verkligen vill ha.
 

HultNisse

Medlem
Tänk på att det kan vara värt att spara på en del saker; Själv så hade jag en säljhysteri när antikhandlaren infördes ,och sålde av sådan som jag då inte tyckte mig behöva. Bland annat sådana byggnader som jag bara hade några nivåer i och de gav inte så mycket på den nivån.

Detta var innan jag insåg att väljarkit till byggnader återkommer. Men å andra sidan så trodde jag inte då att jag skulle vara kvar i detta spel alla de år jag hittils varit det....

Nu så sätter jag alltid själv ett lås på sådana väljarkit som är bra att ha, även om det kanske tar ett år innan jag får alla och det är värt att bygga (exempelvis tycker jag att 1-6 av Pagoda inte ger så mycket och bygger den först när man har allt till nivå 7).
 

Ambjorn

Medlem
Tänk på att det kan vara värt att spara på en del saker; Själv så hade jag en säljhysteri när antikhandlaren infördes ,och sålde av sådan som jag då inte tyckte mig behöva. Bland annat sådana byggnader som jag bara hade några nivåer i och de gav inte så mycket på den nivån.
Visst det har du rätt i.
Nu har jag börjat titta en hel del på effektiviteten per yta för byggnader. Plockade bort 6 st Kunskapens Helgedom i går som tog upp 24 i yta då det stod bredvid varandra plus väg på några rutor. Ersätta med Cape Canaveral som på en drygt månad kommer ge mer i Fp utan att vara motiverad och bara tar 20 i yta.
Det här Fjärilssetet med 11 enheter ger inte valuta för ytan och kan ge rätt bra betalt när man säljer det. Har fått ihop 8 men kommer sälja allt efter eventet. Mogultemplet på nivå 1 som finns i staden ligger risigt till när jag ser hur lång tid det kommer ta att få det riktigt intressant till den ytan.
 
Topp