• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Mäktiga Byggnader och donering

Ambjorn

Medlem
En synpunkt på det här med donering till Mäktiga Byggnader (MB). Innan byggnaden går upp så ser man vilka som har gjort det. Men de som donerar till sista svävar man i ovisshet om. Vilket inte känns bra. För om antalet FP som doneras vida överstiger belöningen i FP kan man utgå ifrån att personen är ute efter 1) medaljer 2) ritningar. Och nr 2 är nog det mest sannolika. Och donerar någon till en MB jag har kan man utgå ifrån att de har en likadan och då finns det intresse att donera dit även för mig.

Jag ser ju vilka som har motiverat hos mig, vilka som accepterar byteshandeln. Och de som besöker värdshuset ser jag också. Men just det här kan jag inte se.
 

HultNisse

Medlem
En synpunkt på det här med donering till Mäktiga Byggnader (MB). Innan byggnaden går upp så ser man vilka som har gjort det. Men de som donerar till sista svävar man i ovisshet om. Vilket inte känns bra. För om antalet FP som doneras vida överstiger belöningen i FP kan man utgå ifrån att personen är ute efter 1) medaljer 2) ritningar. Och nr 2 är nog det mest sannolika. Och donerar någon till en MB jag har kan man utgå ifrån att de har en likadan och då finns det intresse att donera dit även för mig.

Jag ser ju vilka som har motiverat hos mig, vilka som accepterar byteshandeln. Och de som besöker värdshuset ser jag också. Men just det här kan jag inte se.
Om du går in på din MB så kan längst ner gå till föregående nivå (ända till nivå 1) och där se vilka och hur mycket de lagt på de olika nivåerna.

Att tänka på Det är endast de inom samma imperium, vänner och grannar som kan bidra till dina MB. Då grannar byts var 14:de dag, så är det möjligt att du inte kan bidra till de som bidragit till dina MB. Dock kan man alltid bidra mer till en MB vars nivå man redan bidragit till.
 

Ambjorn

Medlem
Jaha man kan göra så. Tack så hemskt mycket för svar underlättade en hel del och kunde återgälda med några FP direkt när jag såg vem som donerat och två ritningar på köpet.
 
Topp