• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Kulurell bosättning Mogulriket - Fel på ambassadbonus

Fonzo

Medlem
På ambassaden så står det "När de ligger intill Mogulrikets setbyggnad" så ger dessa + i varor. Har nu 3 olika setbyggnader runt min ambassadbyggnad och har försökt riva dem och återuppbygga dem. Varje gång man bygger dem så står det +1 "lejon" dock så går det inte att komma över +1 lejon (dvs till 2 eller 3) även fast man har flera olika setbyggnader. Antingen så missförstår jag hela systemet (och bättre förklaring krävs i spelet) eller så är det något fel här.
 

Tixal

Medlem
På ambassaden så står det "När de ligger intill Mogulrikets setbyggnad" så ger dessa + i varor. Har nu 3 olika setbyggnader runt min ambassadbyggnad och har försökt riva dem och återuppbygga dem. Varje gång man bygger dem så står det +1 "lejon" dock så går det inte att komma över +1 lejon (dvs till 2 eller 3) även fast man har flera olika setbyggnader. Antingen så missförstår jag hela systemet (och bättre förklaring krävs i spelet) eller så är det något fel här.
Detta är en kedjefunktion (precis som vissa eventbyggnader har). Placera en diplomati-byggnad i direkt anslutning till stadshuset. När du sedan ska placera nästa (av samma sort) kommer det att markeras med vitt där du bör placera den för att kunna dra nytta av kedje-/setbonusen.
 
Topp