• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Karneval 2019

voxscientia

Medlem

carnival_logo_19_500px.png


Använd dina Karnevalsbiljetter för att spela olika spel i hamnen. Pröva lyckan och vinn fantastiska byggnader i Venedik-stuk!
Kära kungar och drottningar!

Välkomna till årets otroliga Karnevalsevenemang! Följ med Casanova till hamnen i Venedig och pröva lyckan i något av de tre olika spelen för att vinna Floriner. Byt in Florinerna mot fina priser och bygg upp ditt eget lilla Venedig!

Du kan delta i de glamorösa festligeheterna från och med tisdag den 19:e februari tills onsdaf den 12:e mars.


carnival18_separator.png

Delta i spelen i hamnen genom att öpnna evenemangsfönstret när evenemanget väl börjat. Spela spel genom att spendera Biljetter. Du väljer själv vilket spel du vill spela. Varje spel kostar endast en biljett, men oroa dig inte om du får slut på biljetter - du får en biljett gratis varje timme!
carneval_window_19.png

Du kan välja att spendera dina Biljetter på spel med en garanterad vinst - du får alltid Floriner för varje Biljett. Men du kan också ta chansen och pröva lyckan i något av de andra spelen. Där är chanserna att vinna lägre, men vinsterna är också högre. Valet är ditt!

carnival18_separator.png

I Karnevalsevenemanget tävlar du mot andra spelare i ditt grannskap. Varje gång du förlorar, ökar jackpotten för just det spelet för hela grannskapet. Den första personen i grannskapen som har tur nog att vinna, får alla Florinerna i potten och den återställs för alla. Det är inte så svårt att vinna den första omgången (och få en mindre summa Floriner), men det blir svårare den andra och tredje omgången.

För att undvika att Florin-jackpottar försvinner kommer grannskapen inte att uppdateras under hela evenemanget.​

carnival18_separator.png

Florinerna du vinner kan du sen använda för att öppna kistor, som alla innhåller olika belöningar. Varje Florin du spenderar ökar även din rankning i Karnevalsligan. Ju högre rankning du har, desto bättre belöningar får du! I slutet av evenemanget kommer du att få ett extra specialpris baserat på din ranking. Det är definitivt vär att försöka nå en så hög ranking som möjligt för att få tag på awesome belöningar!
carneval_liga.png

Men! Du är inte ensam! Spelare från hela din värld tävlar mot dig i ligan. Det betyder att kraven för varje pris och nivå kommer att flukturera allt eftersom evenemanget fortskrider. Se till att du spenderar tillräckligt med Floriner för att inte falla i tabellerna. Du kan spendera Floriner genom att öppna kistor eller dubblera chansen att vinna Floriner i ett av Karnevalsspelen.

carnival18_separator.png


Piazza-setet

CARNIVAL_B_Loading_Screen_900.png


I samband med Karnevalsevenemanget 2019 introducerar vi även ett nytt, uppgraderingsbart set - Piazza-setet - med 5 splitternya byggnader! Du kan få tag på de individuella setbyggnaderna när du spenderar Floriner på att öppna de olika Karnevalskistorna. Setdelarna kan även fås som ett Specialpris i kistorna, vilka byts ut var 6:e timme, så se till att inte missa dem!

Piazza-masksäljare

L_SS_AllAge_CarnivalBonus19a_300px.png
L_SS_AllAge_CarnivalBonus19b_300px.png

Specialbyggnad - 1x1
Producerar medaljer. Producerar även varor och Forskningspoäng om den placeras intill andra Piazza-setbyggnader.

Piazza-klocktorn

A_SS_MultiAge_CarnivalBonus19a_300px.png
A_SS_MultiAge_CarnivalBonus19b_300px.png

Kulturbyggnad - 2x3
Ger lycka. Ger även en mynt-, resurs-, och attackboost om den placeras intill andra Piazza-setbyggnader.

Piazza-fontän

D_SS_MultiAge_CarnivalBonus19a_300px.png
D_SS_MultiAge_CarnivalBonus19b_300px.png

Dekoration - 3x2
Ger lycka. Ger även en lycko- och försvarsboost om den placeras intill andra Piazza-setbyggnader.

Piazza-kafé

R_SS_MultiAge_CarnivalBonus19c_300px.png
R_SS_MultiAge_CarnivalBonus19d_300px.png

Bostadsbyggnad - 2x3
Producerar mynt och ger lycka. Producerar även medaljer, resurser och Forskningspoäng om den placeras intill andra Piazza-setbyggnader.

Piazza-bostäder

R_SS_MultiAge_CarnivalBonus19a_300px.png
R_SS_MultiAge_CarnivalBonus19b_300px.png

Bostadsbyggnad - 3x2
Producerar mynt och ger lycka. Producerar även resurser, varor från nuvarande tidsålder, och Forskningspoäng om den placeras intill andra Piazza-setbyggnader.

carnival18_separator.png

Er feedback är väldigt viktigt för oss då den hjälper oss att utvärdera nya och oprövade koncept så väl som finslipa de väl beprövade. Dela därför gärna med er av era kommentarer nedan, skicka ett supportärende eller skriv ett PM! Följ oss också gärna på Instagram för en chans att vinna extra Floriner under evenemanget.

Tack för att ni spelar Forge of Empries!
/Ert hängivna Forge of Empires-team
 

DeletedUser1408

Guest
Tyckte forge bowl eventet hade en perfekt balans, man kunde spela strategiskt för att nå olika mål. Detta event kan du påverka SANNOLIKHETEN att få det man vill ha lite grann men det är en väldigt tungt övervägande TUR aspekt. Med mycket tur får man massor, ingen tur så får man ingenting oavsett hur man bär sig åt.
Först o främst ska man ha tur för att få nåt för sina biljetter, eller så kör man på 100% alternativet som ger en säker men väldigt liten summa. Sen måste man återigen ha en extrem tur för att få det man vill ha ur kistorna.
 

DeletedUser1944

Guest
tycker det är ganska kul men svårt att få Piazza byggnaderna och vissa uppdrag tar lång tid, så det dröjer att samla in Floriner men kämpar på ! har kommit ganska långt ;)
 

DeletedUser1408

Guest
tycker det är ganska kul men svårt att få Piazza byggnaderna och vissa uppdrag tar lång tid, så det dröjer att samla in Floriner men kämpar på ! har kommit ganska långt ;)
Problemet som jag ser det är att även om du gör alla uppdrag och kör strategiskt och spelar på sannolikheten enligt alla konstens regler så kan man ändå gå tomhänt.. Medans nästa person kan få dubbelt så mycket på hälften spenderat. Gillar helt enkelt inte när det enbart baseras på tur.
 

DeletedUser2157

Guest
Sannolikheten att vinna har ni redan tagit upp så jag behöver bara säga att jag håller med er.

Men det jag tänker på är uppdragen i uppdragslinjen, är inte dom lite för svåra för att hinna klara av inom tidsramen för hela evenemanget? (Eller jag kanske inte är tillräckligt aktiv helt enkelt? Jag som tycker att jag spelar alldeles för mkt )

Hur många uppdrag har ni klarat hittills?
Jag har bara avklarat 16 respektive tolv uppdrag i mina två världar och spelar som sagt "för mkt". 3 dagar kvar bara...hoppas på någon till set-byggnad så jag får användning av uppgraderingskiten jag vunnit iaf.

Tycker annars att kistorna har bra belöningar. Utfallet av kistorna har varit klart positivt för mig. Jag har fått många bra byggnader (och jättemånga fontäner...) samt många medaljer, mkt tacksamt
 

DeletedUser1757

Guest
Håller med ovanstående . Riktigt uselt med kistorna. Sparar floriner och kör den kistan som har högst % för att samla settet och har max 2 byggnader i varje värld, spelar i 4. Får bara massa skräp. Inga roliga bra att ha byggnader, inte nån större del medaljer. Bara massa prydnader, pengar (känns löjligt när du har 500 000 000, å tråkiga "flaskor".
Gör om gör rätt. Klarar man hela uppdragsserien borde du fått hela settet .
Riktigt uselt att vissa får allt kul å vissa inte får nått bra.
 

Bumerang

Medlem
Håller med spel som bara hänger på tur , suger. Karnevalsevenemanget har nog gjort så i alla fall jag. Känner att jag inte ska hänga på liknande. Jag har ju varit med sedan spelets början , så jag har märkt av stora förändringar.
 
Topp