• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Kampanjekartan/Guide Expantionen.

DeletedUser1653

Guest
En funktion som behövs se över är krig i Kampanjekartan, även gäller de här Guide Expantionen.


Ser att de är en del försämringar, som har påpekats. Just nu så ser jag hur de här har försämrat kvaliten på FOE i sin helhet p.ga de här!

För att förbättra kvaliten så borde Kampnajekartan och Guide Expantionen förbättras,

för så som de är nu gör följande saker onödiga att ha, och är en större del av de här som gör spelet till bra spel, medans Guide Expantionen och Kampanjekartans kvalite gör att de försämras även de som är bra! Några av dom är.


1. Daglig (Ny funktion fr.om idag 14 Dec 2017), den kan ni lägga ner på direkten, då den är överflödig och helt värdelös. (på dag 1 redan)
2. Uppdragen är verknings lösa. Men då de inte är press på förliten tids period så går de att genomföra, men är verklinglös att ha.
3. Eventen alla, mer eller mindre allt från Jul Event, till alla Hjärtans dag och Fotboll Vm osv. Alla är ingen ide att genomföra, eller att ha.

Då kvaliten till Kampanjekartan och Guide Expantionen försämras och inte förbättras, så gör de att alla 3 punkterna försämras.

Varför försämras de då? Jo Daglig, Updrag och Eventen har rätt ofta att jobba med Guid Expantionen och Kampanjekartan i krig.

Med de gör Uppdrag, Daglig och alla Eventen mer eller midnre helt värdelösa att ha och genomföra!

Orsaken till de här är 1 liten sak som har framfört ett stort antal gånger men de ser inte ut att bry sig.

Krig. Datorn ska alltid, de är inte ett undantag utan de är mer regel att de ska ske annars är de fel för utvecklarna, datorn ska alltid ha 2 krigs omgångar, där de alltid även om de förlorar 1:a kriget så ska krig 2, alltid ha 100% och på så sätt så vinner alltid datorn 99,99% av krigen!

Vi spelare då?

Ja vi ska ge och åter ge pengar bara för att kunna klara 1 uppdrag eller 1 event, eller daglig (den nya funktionen som släpptes idag), annars är de bara att glömma för dig som spelare att få ett slutfört event. den är chansen att klara de är 00,001% att du får fullbordat Event eller Daglig.

De skulle bli mindre fusk,om de gjorde om de här en stor del. De finns fler sätt att göra de till bättre än till sämra kvalite som det är idag.

Hur då?

Lätt, har datorn förlorat i 1.a så är spelet över.

Lätt, har datorn förlorat i 1:a striden, och de blir strid 2? Och datorn får 100% nya enheter med 100% hälsa, gör även så för oss spelare!

Men de verkar som att de bara tänker att de vill ha följande sätt.


Ja vi låter datorn alltid få 2 krig oavsätt om den förlorar de 1:a kriget mot spelaren, så låt spel 2 alltid blir förlust för spelaren,

varför de här? Jo de ger oss pengar när dom ska återställa enheterna, efter förlusten i krig omgång 2, och vi får gått om pengar indragna om vi låter spelare vinna spel omgång 1 i kriget, för då behöver dom ha 100% i hälsa, och då kostar de pengar som vi får in. Men vi låter endå omgång 2 till datorns fördel att de vinner då har vi gjort en vinst på de.


Har även rapporterat en del andra problem i spelet. Men lika så har de inte hänt något utan fortsätter!

Vad är de här påväg till? Ni vill att vi ska vara 100% Ärliga mot er, men vi vill också att ni är de mot oss eller de finns inte för er?
 

DeletedUser1408

Guest
Va?

Det jag förstår är att du tycker dailys, events och uppdrag är kasst? Tycker tvärtom på 3 av 3 där.
Sen förstår jag det som att du tycker att det är omöjligt att besegra 2 AI styrda arméer? Bara genom att välja rätt trupper går det i 90% av fallen att klara dom utan bekymmer, om man har någorlunda adekvat attackbonus för nivån.
 

DeletedUser1653

Guest
Att välja rätt enheter hjälper inte. Och varför ska man köra samma krig 2 gånger när man redan vunnit?
Nä jag tycker kvaliten har försämrast hur de är och funktionderna!
Har tagit bort en del bra tyvärr ersätt med någon dåliga och omvänt.
 

DeletedUser1408

Guest
Prova 1 Luftvärn + 7 skurk så ska du se att det går bra.
 

DeletedUser1884

Guest
Att välja rätt enheter hjälper inte. Och varför ska man köra samma krig 2 gånger när man redan vunnit?
Nä jag tycker kvaliten har försämrast hur de är och funktionderna!
Har tagit bort en del bra tyvärr ersätt med någon dåliga och omvänt.

Så i ett vanligt krig så om man slått en arme så kan inte fienden ha mer armer? detta är ologiskt. Vidare så är det som gizmo säger, om du bara vet vilken kombination du ska välja och hur du ska placera trupperna på fältet så vinner man 90-95% av striderna om du har en rimlig anfall och försvars bonus. Med IE så har de lagt till ett bra och effektivt sätt att kunna få lite mer diamanter samt lite FP byggnader, skulle inte se det som något negativt. Sedan kanske inte alla klarar av den 4'e nivån, då behöver man fundera på vilken uppsättning enheter kommer att fungera mot det du möter och IE generellt vinner man med taktik och enhetsuppsättningen. Alla uppsättningar går att slå.

Jag är ganska intresserad av varför du tycker de dagliga uppdragen är så kassa, de har funnits i två dagar och hur kan du möjligen hunnit utvärdera dem redan?

När det kommer till eventen, vissa gillar det vissa inte. Det går inte göra ett spel där alla älskar allt och det tror jag du förstår. Vidare då så behöver du inte göra alla uppdra och event. Du kan helt enkelt ignorera dem och endast göra de som du tycker är bra. Finns inget tvång till detta.
 
Topp