• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Kalendernycklar

Safiren

Medlem
Är det överhuvudtaget möjligt att få ihop nycklarna utan diamanter? Efter 11 dgr har jag fått tre (3) nycklar och nu kommer jag bara att få ett uppdrag om dagen. Jag tycker att jag varit sparsam med mina stjärnor för att inte bli helt utan och i fortsättningen kommer jag bara att kunna öppna 3 paket om dagen om jag inte har tur och får några extra på incidenter. Dessutom irriterar mig den där "Blanda igen" mig rejält, då måste jag börja om igen och chansen att få en nyckel minskar betydligt.

Och kom inte o säg att jag kan använda nyckelbitar från uppdrag. Den vägen har jag lyckats öppna två (2) till...
 

Ambjorn

Medlem
Lär bli mycket svårt att få ihop alla nycklar utan diamanter, vilket inte är så konstigt i sig. Diamanter och köpet av dom är en förutsättning för att spelet skall finnas. Däremot kan man få en hel del annat nyttigt i eventen. För att inte tala om andra aktiviteter som man klarar bra utan att använda diamanter men där man kan få de istället.
 

Safiren

Medlem
Jag har inget emot att köpa diamanter, det gör jag, just för att spelet ska fortsätta att utvecklas. Jag anser däremot att det bör finnas en rimlig svårighetsgrad när det gäller kalendern. Med 25 stjärnor om dagen och kanske kanske kanske 5 st från incidenter kan jag öppna 3 paket om dagen, chansen att få en huvudnyckel är minimal. Som läget är just nu skulle jag behövt spendera 5000 diamanter för att köpa bitar och det är 12 dagar kvar. Jag har inget minne av att detta event var så svårt förra året. Jag klarade inte kalendern då heller men brydde mig inte så mycket. Jag är mest irriterad över att jag kan öppna så få paket varje dag :)
 

Ambjorn

Medlem
Visst är det här eventet lite svårare, det förra klarade jag av alla nycklarna med färre diamanter än nu. Fattas fortfarande 3 nycklar nu. Nu siktade jag in mig på Ketebo och Teds samt några av nötknäpparens vakthus och det har fungerat.
 
Senast ändrad:
Topp