• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Indikation på att byggnad saknar väg

MissJenny

Ny medlem
Då jag spelar på mobil och surfplatta störs jag av dessa blinkande vägbitar som visar när byggnad saknar väg. Skulle inte byggnaden istället skifta färg till skrikig orange eller bli grå. Problemet är att man inte ser vart man ska bygga när den stora ikonen blinkar i vägen. Och när jag försöker se vilken bit av stig eller väg jag ska flytta på för att huset ska bli kopplad Så blir det ofta fel just för att man inte ser. Så roligt spel men då man behöver möblera om spelplanen ofta så har just detta blivit drygt.
 

Tixal

Medlem
Då jag spelar på mobil och surfplatta störs jag av dessa blinkande vägbitar som visar när byggnad saknar väg. Skulle inte byggnaden istället skifta färg till skrikig orange eller bli grå. Problemet är att man inte ser vart man ska bygga när den stora ikonen blinkar i vägen. Och när jag försöker se vilken bit av stig eller väg jag ska flytta på för att huset ska bli kopplad Så blir det ofta fel just för att man inte ser. Så roligt spel men då man behöver möblera om spelplanen ofta så har just detta blivit drygt.
Hej!
Jag förstår vad du menar :)
Brukar du inte använda ombyggnadsläget när du ska ändra i din stad?

Jag köper att det är irriterande med blinkande vägbitar - men jag undrar om inte en skrikig färg kommer bli lika irriterande till slut?
Kan du komma på något annat sätt att göra det på?
 
Topp