• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag Imperieslagfältet

Mikklos

Ny medlem
Hej
Jag tycker att ni ska se över imperieslagfältet. Vi har ett starkt imperium på endast 3 spelare. Men när vi får bara möta motståndare som har mellan 60-80 medlemmar hur ska man då ens ha en chans där. Så fort vi vinner en ruta så tar det bara ett par minuter för att bli av med den. Jag tycker det är konstigt att det har varit så här hela tiden och att ni inte ser över det så det blir mera rättvist där, typ som det är på expeditionen,
 

richie1

Medlem
Hej!
Imperier matchas på deras aktiva medlemmar och deras prestationer. Inte hur många medlemmar det totalt finns i gruppen. Så, ett större imperium har inte nödvändigtvis ett högre antal aktiva deltagare i ISF bara för att dem är många medlemmar.
 
Senast ändrad:

HultNisse

Medlem
Jag instämmer i Mikklos att de som man möter ofta inte upplevs jämbördiga. När slagfältet är över brukar det vara en mycket stor spridning i poängen där någon/några näst intill tagit allt och resten lite få.
Men jag tror egentligen inte att det beror på matchningsproblem, utan att det är för få imperier som det finns på servern att välja bland. Det är mycket vanligt man får upp samma imperium som motståndare som man tidigare blivit sopad på banan med.

Det är ju sex imperier på varje slagfält, och därtill fem olika ligor. Bara där har vi 30 olika imperier som skall slåss på slagfälten. Nu har jag inte siffror på hur många imperier som spelar på imperieslagfältet men kan nog inte vara så många hundra.

Mitt förslag (vilket jag förstår är svårt att implementera) är att Imperieslagfältet spänner över flera servrar world wide, då skulle man kunna få mer eller mindre exakta matchningar beroende på tidigare framgångar/förluster.
 

Mikklos

Ny medlem
Hej!
Imperier matchas på deras aktiva medlemmar och deras prestationer. Inte hur många medlemmar det totalt finns i gruppen. Så, ett större imperium har inte nödvändigtvis ett högre antal aktiva deltagare i ISF bara för att dem är många medlemmar.
Så kan det vara. Men denna vecka så möter vi 2 st motståndare där dem är 80 pers i varje. Även om det bara skulle va 40 av dem som är aktiva så finns det inte en chans att vinna ändå. Inte ens om dem ”bara” skulle vara 20 aktiva. Jag tycker det är jäkligt orättvist ändå. Det funkar ju hur bra som helst i expeditionen att få jämna matcher.
 

von nisse

Ny medlem
Håller med om att det måste finnas ett sätt att gruppera imperier efter antal spelare, det är tråkigt att jämnt vara loser i ett litet imperium!!!!!
 

HultNisse

Medlem
Ett annat problem när man är på en ojämn spelplan, och är får spelare, är att kunna ta sig ut ur boet. Fyra timmar efter man lyckats ta intilliggande ruta/rutor och där får möjlighet att bygga belägringstorn, så tar de större imperierna snabbt tillbaka den.

Mitt förslag: Gör det möjligt att bygga byggnader även i startrutan, då skulle även de små imperierna ha möjlighet att med exempelvis bygga tre belägringsbyggnader och då vandra ut innan utmattningen för de aktiva spelarna blir för stor. När de väl kommit ut så kan man där fortsätta och bygga byggnader på de nya tagna sektorerna för att hindra att utmattningen blir för stor för snabbt. Men det hjälper inte om man inte kommer ut ur boet.....
 

sanjo

Ny medlem
Jag tycker att alla imperier borde få en provins med 2 byggplatser vid sitt bo. Vi har haft fler på varandra följande omgångar när vi har haft väldig otur och hela tiden får slå oss ut ur boet till hög kostnad. Man tappar liksom geisten och har lust att bojkotta ISF helt. Vi har ändå ganska många aktiva spelare och de roligaste spelomgångarna är när provinserna hela tiden byter ägare, inte när ett eller ett par imperier dominerar helt och de andra får hålla sig till de tråkiga provinserna i utkanten.
 
Topp