• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

ImperieExpeditionen

DeletedUser1882

Guest
IE är ett kärt ämne som flitigt diskuteras i imperierna. Många spelare och imperium satsar helhjärtat på denna nya funktion som från FoE:s sida måste blivit en succé i köpta diamanter.
Tyvärr har ni stramat åt både utdelning och svårighetsgrad rejält sedan introduktionen och denna försämring har gjort att det bubblar i leden och många känner sig besvikna och håller på att tappa motivationen för funktionen. Om ni läser vad som skrivs på imperieforumen kan ni själva skapa er en uppfattning......
IE har helt enkelt blivit lite sämre och lite dyrare.... Jag har egentligen inget förslag på hur detta kan ställas till rätta förutom att ni återgår till ett IE som har bättre utdelning. Jag förstår att ert syfte är att tjäna så mycket pengar ni kan på oss spelare men vårt syfte är att ha så roligt som möjligt i spelet och när ni märkbart försämrar en tidigare bra funktion tror jag att ni tänker kontraproduktivt.........
 

DeletedUser1221

Guest
Håller med fullständigt! Det är märkbart svårare för varje vecka och alla jag har pratat med säger samma sak. Nu får jag betala mig genom i princip hela nivå 3. Tack för ett kul extraspel i spelet, Innogames, men ni lurade in mig på IE under falska förespeglingar. Nästa vecka är det slut med diamantgödslandet för min del, ni tog det helt enkelt för långt!
 

DeletedUser1703

Guest
Jag har spelat IE sedan det började och aldrig använd mig utav diamanter. Det gäller att planera, utnyttja omgivningen på slagfälten. Stort plus är ju att vi ser vem vi ska möta.
 

Lonar Jion

Moderator
Är kritiken mot alla 3 nivåerna eller bara nivå 3?
Nivå 1 ska alla klara av, nivå ska medel svår men de flesta (inte alla) borde klara det medans nivå 3 är som krissilajnen skriver så är den till för att vara utmanande för de rutinerade spelarna, de rutinerade spelarna tar sig igenom nivå 3 utan att använda diamanter.

Men jag meddela Sofie att ni har synpunkter på svårighetsgraden så kan hon ta det med på sin vecko rapport.
 

DeletedUser1873

Guest
Nivå 3. Jag tar mig knappt igenom sammandrabbning 35/36 nivå 3 med 7 skurkar/(valfri enhet) och 30% anfallsbonus. Ändå skulle jag vilja säga att jag spelar näst intill felfritt i fighterna.

Man lär sig hur bottarna rör sig osv och kan dra nytta av de men alltså de är bara för svårt. Halvvägs in i nivå 3 blir de omöjligt om man inte har en oerhört hög anfallsbonus. Frågan är inte om hur rutinerade spelararna är då jag har bekanta som är minst sagt rutinerade men har samma problem. Alla spenderar en massa diamanter för att avklara nivå 3 varje vecka
 

DeletedUser1221

Guest
Är kritiken mot alla 3 nivåerna eller bara nivå 3?
Nivå 1 ska alla klara av, nivå ska medel svår men de flesta (inte alla) borde klara det medans nivå 3 är som krissilajnen skriver så är den till för att vara utmanande för de rutinerade spelarna, de rutinerade spelarna tar sig igenom nivå 3 utan att använda diamanter.

Men jag meddela Sofie att ni har synpunkter på svårighetsgraden så kan hon ta det med på sin vecko rapport.

Nej, min point är inte alls att nivå 3 är svår, det tycker jag att den ska vara - utan att jag upplever att svårighetsgraden på just 3:an har skruvats upp vecka för vecka. Och nej, jag har under den tiden inte avancerat i tidsålder eller levlat någon militär MB. Min nivå är den samma, men nivå 3 har blivit tuffare undan för undan.
 
Topp