• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Imperieexpedition, förändring!

DeletedUser1873

Guest
Hallåj hallåj. Bara jag som inte gillar i vilken riktning Imperieexpeditionen har farit? Personligen, kan jag tycka att Imperieexpeditionen ska ha större betydelse för ett imperium. Då spelet är överlägset störst på den mobila versionen tycker jag att imperium som består av nästan enbart spelare som spelar på telefonen och inte har tillgång till GvG ska kunna samla prestige och mäta sig med andra imperium som har tillgång till GvG. Imperieexpeditionen är ju mest för personligt bruk tycker jag.

Jag spelar då endast de pga resurserna man får och för armé paketen som så snällt delas ut fastän jag inte kan producera de ännu i min era.. och de maffiga relik belöningarna ifrån Reliktemplet.

Finns två alternativa lösningar:

1. Börja dela ut prestige beroende på hur bra ett imperium presterar på Imperieexpeditionen.

2. Gör GvG tillgängligt för spelare som spelar på mobilen.
 

DeletedUser1339

Guest
Jag gillar verkligen Imperie-Expeditionen, och med Relik-Templet byggt är det en veklig höjdare :) Bäst är att även mindre Imperier får en chans att växa lite extra, och framförallt känna sig som "Vinnare", om man lägger ner lite jobb, och engagemang. Det finns nackdelar. Om man bara vill ligga lågt, och inte delta aktivt i annat än att bygga sin Stad, hamnar man under en viss press, från andra, Aktiva medlemmar. En spelare som klarar 48/48 vinster tas ut av en som har NOLL, när veckans Mästerskap räknas samman. Det blir ohållbart i längden, med den friktion det skapar mellan Aktiva och mindre aktiva medlemmar. Samtidigt är det väl en naturlig utveckling att det då uppstår nya Imperier, med spalare som har samma ambitionsnivå. Det blir nog bra i slutändan :) Det är mest detaljer jag inte gillar med IE. T.ex belöningen när man nått veckans stora mål, den sista striden. Det är, och ska vara en utmaning att ta sig så långt. Varför belönas man alltid (nästan, 65% chans) med 2 ritningar till Relik-Templet, som man /de som gör 48/48 varje vecka redan har ett sjukt överflöd av. Ge istället 65 % chans på de 100 Diamanterna, som man sen säkert återinvesterar i nästa veckas Expedition ? att klara 100% av Imperie-Expeditionen ska kännas bra, och inte som ett antiklimax ?
 
Håller med dig Svafrlami
7 ggr på raken nu (48/48 Sammanstötningen) och får bara ritningar, känns som ett felaktigt utfall...65 % chans ja men någon gång borde ju de övriga 35% titta fram...suck...
 

DeletedUser1884

Guest
det du fick förra veckan påverkar inte vd du kommer få denna veckan
 
Topp