• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

HTML5 - diskussionstråd

voxscientia

Medlem
html5beta_logo.png
Kära Kungar och Drottningar,

Denna tråd är till för att samla ihop feedback kring HTML5-versionen av spelet, vilken kommer att vara tillgänglig snart efter att uppdateringen till version 1.128 är färdig.

Eftersom detta är en viktig teknisk förändring för vårt spel, dela gärna med er av nedanstående information tillsammans med din feedback:

  • Vilken webbläsare använder du? (Chrome, Opera, Firefox, Sarafi, Edge)
  • Vilket operativsystem använder du? (Windows 10, Windows 7, Linux, MacOS)
  • Vilken del av spelet gäller din feedback? (Staden, GvG, Expeditioner, chatten etc)
  • Om du vet, vilket sorts system spelar du spelet på? (RAM, grafikkort, etc)
  • Hur bra fungerar spelet för dig?
  • Eventuella skärmbilder om feedbacken gäller något visuellt.

Om du vill kan du öppna spelinställningarna, och gå till "Om"-fliken. Här kan du använda "Kopiera till urklipp"-knappen för att kopiera användbar information.

Vi ser fram emot att höra vad ni tycker :)

/Ert hängivna Forge of Empires-team
 

DeletedUser1907

Guest
Menar ni att man jobbat med detta ett helt år och inte fattat hur korkat det är att kräva HMTL5 för att kunna aktivera HTML5?

Jösses.
 

DeletedUser1907

Guest
Jag ska förtydliga: HMTL5 måste vara aktiverat i spelet för att man ska kunna aktivera HTML5 i spelet. Första laddningsrutan är fortfarande knuten till Flash.
 

DeletedUser2070

Guest
Chatten går knappat att läsa, se bild.
Chrome
Win10
core i7-7500, 16GB RAM, HD620 grafik

Grafiken i allmänhet verkar väldigt korning, inte lika klar som FLASH version
 

Bilagor

  • chatt.JPG
    chatt.JPG
    32,7 KB · Visningar: 5

DeletedUser1907

Guest
Det är ju helt jävla sjukt att man ska behöva ladda ner flash på datorn för att kunna stänga av flash i spelet. Hur tänker ni, och hur svårt ska det vara att svara?!
 

DeletedUser1339

Guest
I alla världar utom Arvahall har jag INTE klickat på HTML 5-Valet, och får hela tiden välja, och tillåta Flash, även om jag kör Google Chrome som standard. I A, där jag experimenterade, och valde HTML 5 går det helt enkelt inte att komma ut från det läget ? Det fungerar uselt, eftersom jag såklsrt använder Google Chrome även där, och de har Flash som Standard ? eller vad har jag missat ?
 
Topp