• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Historisk uppdragsserie: Jurij Gagarin

voxscientia

Medlem
yur_logo.png

Vostokprogrammets mål var att en sovjetmedborgare för första gången skulle resa runt Jorden i en låg omloppsbana och återvända hem i gott skick. Det var en direkt tävling med USA:s Mercuryprogram, och den här perioden av spännande teknologisk framgång kom att kallas "rymdkapplöpningen"...

Kungar och drottningar,

Som ni kan se har vi en historisk uppdragsserie på gång! Den här gången kommer du att få lära dig om Jurij Gagarins roll i rymdkapplöpningen mellan USA och Sovjetunionen och hur den resulterade i den första mannen i omloppsbana runt vår planet. Från och med den 8:e april kommer du att kunna spela igenom en uppdragsserie som låter dig uppleva denna fantastiska prestation.

Om du lyckas slutföra alla uppdrag i tid (15:e april) så får du ett unikt porträtt av Jurij Gagarin (i sin rymddräkt), ett vinnartorn och en astronautstaty till din stad.

Ha så roligt!

Det här är berättelsen om Jurij Gagarin, en kosmonaut från Sovjetunionen. Han var den första människan som reste till yttre rymden!

/Ert hängivna team

PS: Vi sätter stort värde på er feedback, så kommentera gärna nedan.
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox och teamet
Först tack för ett fint påskevenemang, riktigt kul. Bra genomförande och generösa priser. I bland har man tur, ibland har man inte det, men i genomsnitt generösa priser.
Jag tycker att det är en bra idé med korta uppdragsserier som denna med Vostokprogrammet. Sådana korta uppdragsserier ger en fin dynamik i spelet och underlättar oerhört för nya spelare som kan få extra bra byggnader tidigt. Något som jag tror ökar intresset för spelet.
Fortsätt så!
Magic
 

DeletedUser1823

Guest
Vet inte om vi spelade samma spel men jag såg inga "generösa" priser, det fanns 3 kistor att välja mellan och tog man dem två första så fick man kalle anka saker för det mesta som nalle puh gubbar är det "generöst"?
Köpte ägg för en bra bit över 1K och för vad, jo för att få 5 stycken fanvaktsläger i rad det är ju också generöst eller!

Sen när eventet skulle sluta så hade jag ägg kvar men orka trycka in mera cash för att få mera tuggummi liksom.

Hoppas detta event har mer priser av högre karaktär och pondus och inte som påsk temat som hade yogurt priser i majoritet och stor besvikelse.
 

voxscientia

Medlem
Hej!

Vad roligt att du tyckte om påskevenemanget Magic!

KosovaLed.com - det låter konstigt att du hade sån otur.

Vad det gäller våra historiska uppdragsserier är dessa menade att vara mindre storslagna än evenemangen - ni kanske har lagt märke till att vi inför Jurij Gagarin bytte namn från historiska evenemang till historiska uppdragsserier. :)
 

DeletedUser1799

Guest
Jag förstår inte varför jag, som är nästan halvvägs igenom forskningen i Nutid, får en astronaut i Postmodern???
 

Lonar Jion

Moderator
För att det är en postmodern dekorations byggnad, dessa små historia quest har sällan egna byggnader utan brukar oftast ta de befintliga från erorna de utspelar sig i. Så vi som är långt fram i erorna får mer se det som ett roligt avbrott i spelandet när vi löser dessa uppdrag.
 

DeletedUser1845

Guest
Kanske en petitess, men om man nu ska hylla Gagarin, varför får man då en astronautstaty och inte en Kosmonautstaty. Är det historisk och språklig okunskap hos utvecklarna?
 

Lonar Jion

Moderator
Snarare att de inte tog sig tid att göra en egen Kosmonaut staty utan tog det närmaste de redan hade i spelet och astronaut statyn hyllar egentligen månlandningen som blev sista vinnarna i den rymdkapplöpning.

I dagens rymdkapplöpning får vi se om taikonauterna blir först med att sätta upp en månbas och om det holländska rymd experiment företaget blir först med att kolonisera Mars...
 

voxscientia

Medlem
Tack för all er feedback! Den har vidarebefordrats och kommer att vara med i utvärderingen inför nästa års Påskevenemang :)
 
Topp