• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag Hink med uppgradering/ nedgradering

MissJenny

Ny medlem
Jag har flera gånger funderat på dessa hinkar där du kan uppgradera en byggnad till ny era, skulle det inte lika väl kunna finnas hinkar med nedgradering ?
 

River Styx

CM
Community Manager
Jag har flera gånger funderat på dessa hinkar där du kan uppgradera en byggnad till ny era, skulle det inte lika väl kunna finnas hinkar med nedgradering ?
Det är flera som på senare tid har kommit med samma önskemål :) Vi har noterat det och lämnar synpunkten vidare till utvecklarna.
 

HultNisse

Medlem
Låter som att man vill lappa något som är trasigt i grunden i spelidén, ägna tid åt att lösa grundproblemet istället.
Vad menar du med att grunden i spelidén är fel?
Många byggnader ger varortill sin befintliga era, och i förhandlingar behövs vanligtvis varor till båge befintlig och föregående era. Ett neråtkit skulle då hjälpa om någon råkar höja lite för många byggnader.
Samma sak med uppgraderingskit för specialbyggnader då vissa kan man i sista nivån välja inriktning. Men ett nergraderingskit för den byggnaden skulle man så kunna ha möjlighet att senare ändra inriktning på den.

Jag ser inte att de två skulle vara en lappning av en dålig spelidé. Det finns dock andra saker som även de skulle kunna förbättras.
 
Det är väl bättre att man kan välja att prodda från valfri passerad era istället, så kan hela impet göra en riktad insats vid behov än att palta med kit hit och dit.

Typiskt en effekt av hur snedvriden erafördelningen i ett akivit imperie blivit pga hur motorn i ISF är programmerad att missgynna att spelarna sprider ut sig efter eget tycke bland erorna. Kan man styra sin produktion själv kan imperiet samarbeta för att fylla skattis optimalt.
Ett nedgraderingskit nån gång då och då lär inte ge någon kollektiv effekt.
 
Topp