• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Halloween - "lägg till i imperiet"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1888

Guest
I ett av Halloween-uppdragen måste man lägga till någon till sitt imperium. Men hur gör man!? Mitt imperium är definitivt inte fullt, så är inte problemet. Går jag inte på Global rankning så kan jag se i den lilla rutan när jag svävar med musen ovan ett namn "bjud in till imperiet". Dock är den rutan grå och går inte att klicka. Har frågat imperiemedlem så bör vara behörig att bjuda in.
Känns trist att falla på mållinjen....
 

DeletedUser1888

Guest
Aha? Ja, nu när jag läser "gåtan" så kan det såklart tolkas så. Men varför står det då "lägg till en till ditt imperium". DÅligt översatt? Jag testar och ser om det kan vara provins de menar ;)
 

Lonar Jion

Moderator
Det är en provins från kampanjkartan.
Varför det heter "imperium" så spelar du ett imperium, därav namnet "Forge of Empires".
Dock när spelet översattes till svenska så blev "Guild" till "Imperium" istället för "Gille", så det kan bli förvirrande ibland i uppdragen.
 

DeletedUser1888

Guest
Tack! Ja, nu klarade jag uppdraget när jag tagit över en provins. Förstod tillslut att det nog var något med översättningen. Fortfarande konstigt att det stod "bjud in till". Hade det stått "ta över ett imperium" hade jag kanske kopplat lite tidigare ;) Men nu är det löst. Tack!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp