• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Synpunkt Halloween-event - Gillar, gillar inte?

Vad tycker du om Halloween-eventet?


  • Totalt antal röstare
    5

River Styx

CM
Community Manager
Vi är mitt uppe i Halloween-eventet och därför startar vi denna tråd så ni kan säga vad ni tycker :)
Alla synpunkter och åsikter är välkomna, både ris och ros!
 

Ambjorn

Medlem
Har gett mina synpunkter i tråden "Halloween event 2022" så helt toppenevent bortsett från en del småsaker som påpekat av andra också. Tur för övrigt att jag hann sälja tornet innan det inte går längre, bra betalt fick man också.
 

Legend warrior

Ny medlem
Det som var bra var att man kunde få Tarotkortsvagnen upp till max nivå genom att göra alla uppdrag. Det är bra. Även bra att man kunde byta dagliga specialen så det passar varje enskild spelare. Alla har ju olika spelsätt och det som jag uppskattar är ju inte så säkert alla andra uppskattar. Trevligt event i det stora hela. Hade jag fått gradera detta event på en skala mellan 1 och 6 där 1 är dåligt och 6 superbra så skulle jag sätta en 4a. Orsakerna till att jag inte ger en 6a är att dels storpriserna (det på övre raden med priser) kostar och man kan inte betala med de diamanter man redan har i spelet. Det är tråkigt och gör att de som inte har ekonomi inte får del av det bästa. Och det är inte ok. Även skulle det vara större differens på tarotkortsvagnen i attackprocent utifrån erorna. Det är en väldigt liten differens mellan järnåldern och rymdålder venus vilket är illa. Den som har kommit längre i spelet ska ha mer attackprocent. Hade dessa två saker varit enligt mitt önskemål (dvs större differens mellan jå och sav i attackprocent samt betala med diamanter man har i spelet) då skulle jag gett en 6a till detta event. Med andra ord ett ganska ok event som har möjlighet att bli mycket bättre om ovan önskemål uppfylls.
 

Malina

Aktiv medlem
(...) Orsakerna till att jag inte ger en 6a är att dels storpriserna (det på övre raden med priser) kostar och man kan inte betala med de diamanter man redan har i spelet. Det är tråkigt och gör att de som inte har ekonomi inte får del av det bästa. (...)
Eh, va?? Nu provade jag aldrig att köpa övre raden priser eftersom jag inte tyckte att de skulle ge mig något, men gick de inte att köpa för befintliga diamanter?!? :oops: Det låter väldigt märkligt att man skulle behöva köpa helt nya diamanter att betala för dessa priser. Är du säker på detta??
 

River Styx

CM
Community Manager
Eh, va?? Nu provade jag aldrig att köpa övre raden priser eftersom jag inte tyckte att de skulle ge mig något, men gick de inte att köpa för befintliga diamanter?!? :oops: Det låter väldigt märkligt att man skulle behöva köpa helt nya diamanter att betala för dessa priser. Är du säker på detta??
Det kan nog mycket väl stämma. Det pågick en test samtidigt med eventet där det bland annat testades just detta. Att kunna köpa tillägg antingen för en bestämd summa pengar, eller med befintliga (dvs, redan köpta) diamanter.
 
Topp