• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Höstevenemang

voxscientia

Medlem
fall_forum_logo.png

Skaffa äpplen från uppdrag och från träd dina grannar planterar när de hjälper dig. Använd dem för att få fantastiska (nya) priser!

Det är skördetid! Bönderna i ditt kungarike är fullt upptagna med att skörda och samla in frukterna från deras hårda arbete. Greva Darn har redan visat att hon verkligen kan allt! Ifjol hjälpte hon dig med skörden, och hon är redo igen!

Höstevenmanget börjar den 5:e september!

När hösten väl är här kommer du att se en ny knapp som visar att något är på gång:
VRKEQBR.jpg


Klicka på den så kommer du till evenemangsfönstret:
Ium6koK.jpg


fall_apple.png

Som du kan se så handlar det om äpplen denna höst! Du måste samla så många som möjligt för att kunna öppna korgarna som innehåller belöningar!
Innehållet i korgarna är i stort sett detsamma under evenemanget. Varje dag väljs ett nytt värdefullt föremål till varje korg. Dessutom kommer det var tredje dag att väljas en belöning som visas under korgen. Lås upp föremålet denna dag, så kan du köpa det direkt med äpplen hur många gånger som helst efteråt! Så håll ett öga på evenmanget för att se till att du får din mest efterlängtade belöning.

När du hjälper dina vänner, imperiekamrater och grannar så finns det en chans att planter att äppelträd i vildmarken utanför deras stad. De kan plocka äpplen från träden som planterats (upp till 5 per träd) och spendera dem på belöningar! Varje gång du lyckas plantera ett träd får du ett äpple själv.


Så här ser de ut:
fall_appletree3.png

Se till att leta ofta, träden försvinner efter 24 timmar!


fall17_separator.png

Förutom några av de mest eftertraktade evenemangsbyggnaderna och föremål du kan få, har du också chansen att uppgradera ditt Äppelmusteri (fd Ciderkvarn) (eller om du inte har en än, skaffa den). Du kan få Uppgraderingsföremål antingen genom att spendera äpplen eller genom Höstuppdragsserierna.

För att uppgradera ditt Äppelmusteri använder du Äppelmusterisuppgraderingsföremålet på Äppelmusteriet i din stad. Den uppgraderade versionen kommer att placeras i ditt inventarie och den förra Äppelmusteriet kommer att försvinna från din stad (den uppgraderade versionen kommer att vara från din nuvarande tidsålder även om den förra var från en tidigare). Processen förklaras även i spelet.

fall17_cidermillupgrade.png


Dessutom räknas alla äpplen som spenderas mot Grannskapsmålet, vilket är uppgraderingsföremålet (framsteg representeras av en flaska äppeljuice). Om du är aktiv nog får du ett uppgraderingsförmål som gör ditt Äppelmusteri bättre! Du kan vinna det flera gånger för att uppgradera flera Äppelmusterier.


fall17_separator.png

Vi hoppas att ni gillar Höstevenmanget! Du har tills den 28:e september på dig att slutföra alla uppdrag och samla så många äpplen som möjligt och få belöningar :).
Dela gärna med er av feedback i kommentarerna. Om du vill ta chansen att vinna extra äpplen, följ vår Instagram:).


Thank you for playing the game!

Yours,
The Forge of Empires Team
 

DeletedUser1944

Guest
dont like ni e för snåla med äpplen , och vad betyder för bättring? inte moteveriging svara gärna
 

DeletedUser1917

Guest
Hej!
Jag undrar hur det blir med äppelträden om någon trycker på hjälpknappen för mig och det blir "X har hjälpt dig, men det fanns inget att motivera eller polera."
Har jag ändå chans att få ett träd eller blir det inget då?
 
Klar med eventet! Den produktionsrika ciderkvarnen producera nu fp för högtryck!
Bra att man kan kunde plöja igenom eventet direkt utan att behöva vänta med ett uppdrag/dag, uppskattas! :)
 

DeletedUser1790

Guest
Behöver byggnaden va ute för att jag ska kunna uppgradera den, Eller måste den va på mitt lager för att jag ska kunna uppgradera den?? Behöver svar snarst
 

DeletedUser1884

Guest
Hej!
Jag undrar hur det blir med äppelträden om någon trycker på hjälpknappen för mig och det blir "X har hjälpt dig, men det fanns inget att motivera eller polera."
Har jag ändå chans att få ett träd eller blir det inget då?

Du har alltid en viss chans att det ska planteras ett träd hos dig
 
Topp