• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Häxdoktorn är inte en produktionsbyggnad i Event (kanske bugg, men troligtvis inte)

HultNisse

Medlem
Enligt hjälpen så är Häxdoktorn en produktionsbyggnad, men vid uppdrag att utföra x antal Y-minuters produktioner i pågående event (10-års jubileum) så verkar den inte räkna med slutförd produktion från Häxdoktorn (framtiden).
Nu är ju häxdoktorn lite speciell då den endast kan få via events eller antikhandlaren (jag tror jag köpt denna i antikhandlaren), och inte via byggmenyn, Däremot verkar den räkna Konfekt-produktion som även den endast kan fås via events/antikhandlaren.

Nu är jag inte riktigt säker att jag identifierat egenheten riktigt, ty jag skulle göra 11 produktioner och när jag skördade produktionen så var det på 11 ställen och klickade 11 gånger, men ändå så räknade det endast upp till 10 i eventet. Övriga 10 var antingen flera av eller en vanlig standardproduktionsbyggnad, och den enda avvikande som bara var en av var häxdoktorn.

Om det dyker upp ytterligare ett x-antal-produktioner, så skall jag hålla lite extra koll och ha med Häxdoktorn så att jag kan bekräfta det som just hände.


Komplettering:
Noterade att alla produktionsbyggnader nu ingår när man kall starta ny produktion. Tidigare så skiljdes det mellan produktionsbyggnader som man fått i events/aktionshandlaren och de som man byggde från byggnadsmenyn. Detta märktes genom att man behövde klicka genom start av produktion två gånger (ena med dem som kom från events/aktionshandlaren) och den andra de som man byggd från byggnadsmenyn.
De som man hade skaffat via events/aktionshandlaren ingick inte heller när systemet räknade ut antal produktioner som man skulle utföra i uppdrag som annars alltid låg ett över i antal mot produktionsbyggnader som man hade (upp till ett visst antal).

Häxdoktorn räknades nu med i den dagliga utmaningen där jag skulle utföra 33 produktioner.

Antar att det kanske blev en miss just i övergången i omdefinitionen på för mig Häxdoktorn, och om så är fallet så är det ingen bugg utan bara en tillfällighet just i samband med ändringen.


Daglig utmaning
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Komplettering:
Noterade att alla produktionsbyggnader nu ingår när man kall starta ny produktion. Tidigare så skiljdes det mellan produktionsbyggnader som man fått i events/aktionshandlaren och de som man byggde från byggnadsmenyn. Detta märktes ....
Daglig utmaning

Ja, det stämmer. Produktionssnurran har blivit uppdaterad, som du märkte. Denna ändring blev ett tillägg till uppdatering 1.227 och jag har lagt till en kommentar på det i inlägget.
 
Topp